2016. június 6., hétfő

A Státusszimbólum: Norev Mercedes-Benz W126 560SEL

A W126 a Mercedes egyik legszebb bálnája. Hosszú, széles, tekintélytparancsoló nagy behemót amit annó csak kimagaslóan magasrangú pozíciót betöltő emberek tudhattak magukénak. A 126 már nem esett bele a 90-es évek maffiózó világába, a bálnához képest már öregnek számított maximum drogdílerek illetve lányfuttatók kezébe került néhány példány amit szerencsére hamar kinőtt így nem általánosíthatjuk kimondottan gangsterautóként úgy mint az akkor megjelenő D2-es A8-ast vagy az E38-as 7-est illetve a W140-es bálnát.
1979 decemberétől egészen 1992 áprilisáig gyártották (dél-afrikai piacon egészen 1994-ig). Az autó sikeréhez nagyban szerepet játszott a Dallas című sorozat. A soroztban a W116 után a W126 volt Jockey Ewing autója, de számos Mercedes típust tett sikeressé a sorozat mint pl.: a C126-ost illetve az R107-est ezért USA-ba vitték is pénzesebb körökben mint a cukrot. Számos motorral volt kapható, a belépő modell benzines téren a 2.6literes volt és egészen az 5.6literes 560SEL-ig terjedt, dízelfronton 3000-es 5hengerestől egészen 3.5literes 6hengeresig lehetett válogatni.
Jelen modellünket a Norev gyártotta Coupé kivitelben más a helyzet, de azt most nem szeretném egy kalap alá venni, mert tervezek még írni a C126-ról is.
A Norev sokszor vegyes érzelmeket vált ki belőlem, ugye van a jobb minőségű HQ modellei illetve a sima egyszerű kárpitozatlan továbbá a nyithatatlanok. Ő itt alapvetően a HQ vonalat képviseli de vannak azért némi apróságok, ilyen például a fényszórómosó törlölapátai. Lehet, hogy csak nálam egyedi eset, de nem kapott se króm bevonatot se fekete festéket így elég bután néz ki az áltlátszó kar. Ezt leszámítva kifejezetten jó igaz nem egy Autoart szint, de árban sem.
A háta is elég impozáns, a krómozás kimondottan jó az árkategóriájához képest, valamint a fotómaratott embléma és a felirat is minőségi érzetet kelt.
Egy remek választás volt szerintem ez a Bornit szín. Nagyon szép a kontraszt a világos belsővel, talán ez az egyetlen olyan szín a 126-nál ami nem mondható unalmasnak így ezért én külön köszönettel tartozom a Norevnek. Alapvetően a részletek szépen kidolgozottak kívülről, az élek illesztések remekül futnak.
Talán az autó egyetlen "gyenge pontja" a beltér. Az apró kis részleteken lehetett volna még hová finomítani és akkor talán finoman is fogalmaztam. Tudom, hogy ez egy viszonylag régebbi Norev, de ettől függetlenül a W140 olcsóbb és egy fokkal szebb a beltere továbbá hasonló korabeli Norevek is jócskán hozták ezt a szintet. Viszont ami pozitív benne, hogy az ülőlap puha gumi ami kicsivel több élethűséget ad mint egy kemény műanyag.
Nos a motortér. Hááát most hazudnék ha azt mondanám, hogy maga a tömb nem sokkal tud többet mint egy maisto? Nem rossz de egyszerűen unalmas a jól bevállt  műanyaglap. Mondjuk legalább nyitható.
A csomagtér viszont nagy meglepetés. Szintén kárpitozott, guztusos eleme az autónak. Egy másik dolog amihez kicsit szemfülesebbnek kell lenni az egy teljesértékű háromszög ha esetleg elakadnánk.
Ekkora helyet érdemes kihasználni és én így is tettem. Köszönet érte a Diecast Solution-nek!
Összegzés:
Régi modell új köntösben. Nagy szerencse, hogy újból kiadta a Norev. Vannak apró gyengepontja viszont szerintem egy jó dolog, hogy hű maradt a gyártó az első szériához és szintén nyithatóan adta ki ráadásul megfizethető áron. Hogy ajánlom-e? Természetesen! Egy ilyen legendát vétek kihagyni!












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése