2016. július 31., vasárnap

Baby-Benz a pokolból: Autoart Mercedes-Benz W204 C63 AMG

A Mercedes C osztálya jelentős szerepet játszik az eladások szempontjából. Viszonylag tágas a helykinálat és egy jó kompromisszum azoknak akiknek az E osztály már egy kicsit borsos illetve nagy. A C osztály elödje a W201-es kódjelű 190E/D Mercedessel kezdődött minden. Igazából csak Baby-Benznek hívták. Stílusjegyei nagyon hasonlítottak a párhuzamosan futó W124-es E class-hoz mégis megfizethető volt és ha kellett ugyanazokkal a luxus felszereltséggel fellehetett ruházni mint a nagyobb modelleket. A 190E után jött a W202-es C osztály és mivel a 90-es évek elején az AMG és a Mercedes összefonódott így már hivatalosan is elérhető lett a AMG és megszületett az első széria AMG a C36. Ez volt az első igazán sportosra hangolt, de már nem limitált vagy kis szériában gyártott AMG modell amit az E36 M3 ellenfeleként kínáltak. Mára eljutottunk a W205-ig, de kétségtelenül legalábbis számomra az eddigi legbrutálabb  C AMG a 204-es kódjelű. Viszonylag egy kis autóba egy 6.3 literes motor egyértelműen, egy pihent elme szülötte. De a verseny lényege, hogy megszorongassák a BMW-t ami sikerült is. Karakterisztikáját tekintve teljesen más mondjuk mint a konkurens M3. Hatalmas nyomatéktenger mély dübörgő mennydörgés szerű hang, mintha egy szörny akarná megnyitni a pokol kapuit eszméletlen morajlással. Konkurense ebből a szempontból más szinte Hondásan magas fordulatszám-tartományban érzi jól magát. Alapáron kéziváltó jár a BMW-hez a DKG feláras volt a Mercedes-nél nincs opció csak a sportautómata, de érthető is a nyomatéka miatt. A Mercedest nem érdekelte milyen nehéz mondjuk a motor, vagy esetleg milyen lesz a súlyelosztás autobahnra született és ott is a legbelső sávba foglaljon helyet ahol alkalomadtán Porschékat, Lambókat, néhanapján Ferrarikat izzasszon. Az M3 viszont a versenypályán bravúrozik. Mind a két masina egy iszonyatos élményautó, de nézzük a száraz adatokat:
457lóerő míg az E9x 420, de nem is ez a drámai különbség inkább a 600Nm nyomaték a 400 ellen. Így kétségtelen, hogy papírforma szerint viszi a pálmát viszont a sedán M3-hoz képest is 125kg-al nehezebb az AMG. Szóval a Mercedessel hamarabb érünk Stuttgartból Münchenbe viszont a Nordschleifén a BMW-vel érünk hamarabb célba. Egy biztos a Mercedes egy igazi szörnyeteg!
A Modellt egy gyártó adta ki és ő az Autoart. Konkrét célom nem volt a C63 beszerzése, hazudnék ha azt mondanám nem kacérkodtam a gondolattal, hogy megszerezzem őt az M3 riválisát. A sima W/S204 már megvolt, így tudtam mivel állok szemben és egy alkalmi vételt nem lehetett kihagyni, így került a házhoz a C63.
A minőség tekintetében nem érheti panasz, nagyon szép kis modell mint a méltatlanul olcsó sima verziói. Nyilván ennél a modellnél ami sokat nyom az értékén az nem más mint a 3 betű. A rendszám utólagosan került rá mert nekem, így jobban tetszik az összkép.
A kerék, a lökhárítón az oldalkopoltyú illetve a C63 AMG felirat mind szemrevaló részlet de ne feledkezzünk meg az ovális kicsit kinyúló kipufogóról továbbá a kis szárnyról sem a csomagtérfedélen. Nagyon szép és agresszív sportsedan sziluett gyönyörűen kidolgozva az Autoart minőségével megspékelve.
Mint ahogy szó volt a pokoli teljesítményéről ahhoz pont egy ilyen far dukál. Hatalmas kipufogóvégek amik felelősek az alvilági hangokért. Ezt az Autoart szokásához híven gyönyörűen kivitelezte, de az autó egész hátát sem érheti egy rossz szó.
Ahogyan megszokhattuk a csomagtér is teljesen kárpitozott, úgy ahogy annak lennie kell.
A beltérben is a minőségi összrakás köszön vissza. Ugyan nagyvonalú volt a gyártó, hogy tapintásra kicsit élethűbb érzetet szeretett volna elérni, de nekem valahogy a bőr textúrája annyira nem jön be. Kicsit talán elnagyolt is, de ez legyen a legnagyobb probléma.
A legjobb részét utoljára hagytam a gyönyörűen kidolgozott motorteret ami jelen esetben sem egy műanyaglap. A szívósor közepéről nem felejtették el a kis plakettet sem ami az igazinál annak a gyárimunkásnak a nevét, illetve aláírását viseli aki a motor összeszereléséért felel.
Összegzés:
Az Autoart W/S204 egy gyönyörű modell ami nem tudom miért, de sajnos méltatlanul alacsony áron mennek pedig több felszereltségiszintbe is kiadták viszont ez jó hír annak aki beszerzését fontolgatja. Az AMG már más tészta ez a 3 betű ami borsossá teszi az árát, de aki nem feltétlenül AMG-re pályázik az egy tökéletes modellt kap szinte üveggyöngyökért. Tényleg gyönyörűek. Ráadásul a motorok között is tudunk variálni úgymond. Az egy kipufogós  verziók a C220CDi modellek. Duplavéges társaik pedig benzines V6-osak.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése