A Volkswagen annó egy merész lépést tett amikor elkezdte a G feltöltőt sorozatgyártásba rakni. Egyrészt azért mert az autóiparban egy viszonylag kiaknázatlan terület volt ezért is számított a megjelenése szériába formabontónak. Egyetlen egy dolgot azért érdemes tisztázni a G feltöltő körül. Sokan azt hiszik, hogy maga a G feltöltő a Volkswagen nagy találmánya volt, de nem. Mégcsak nem is német, hanem Francia Léon Creux nevű feltaláló szabadalmasztatta 1905-ben spirálfeltöltő néven. Működésére most nem térnék ki mert annó a G40 Genesis bejegyzésemben már szó volt róla. Mindenesetre egy tényleg forradalminak mondható ötletet porolt le a Volkswagen, de sajnos a hozzáfűzött reményeket kevésbé váltotta be. Sajnos kevésbé megbízható mint a turbó vagy a kompresszor erre a Volkswagen-nél is rájöttek így a G feltöltő mára már csak történelem.
Motorja egy 1.8 literes 8szelepes 160lóerős erőforrás. Ez a motor megtalálható volt a Corradoba továbbá a B3 "malacpassatba" is. Sokan úgy tudják a II-es Golfba ez volt a legerősebb kivitel, de nem. Elenyésző darabszámban létezett G60 Limited, de őt majd egy későbbi bejegyzésemben fogom jobban bemutatni.
Magát a modellt két gyártó adta ki hasonló időtájt. Az egyik az OttO a másik pedig a Norev. Az OttO kimondottan szép viszont nyithatatlan és ellenben drága, de a jelen bemutatandó piros G60 is már kezd eltünőfélben lenni az utólagosan kinyomottak pedig még az első kiadás szintjét se ütik meg, de erre még visszatérek.
A norev féle G60 alapvetően egy elég szép modell, talán egyedül az apró részletekben erősebb az OttO, mint például a lámpatestek kidolgozás vagy a lökhárító szellőzőnyílásai ami jelen esetben is színrefújt piros.
Az embléma, a rács, a GTi keret is teljesen renben van. Ha nem adta volna ki az OttO azt mondanám egy nagyon szép modell, ami alapvetően így is van csak itt-ott az arányokkal van gond. Itt is szerintem a G60 felirat valamivel nagyobb mint amekkorának kéne lennie.
A háta nekem abszolut a gyengém, szerintem a legszebb Golf far a világon és a Norev G60-ok közül a mai napig a legszebb, pedig neki is vannak apró fogyatékosságai igaz elenyésző számban.
A felirat alapvetően teljesen rendben van....
De ez a kipufogó kiábrándító kategória nálam. Ha az arányokat nézzük egy igazin kb akkora lehet mint egy egyszerű rézcső és még a szine is olyan. Egyszerűen borzasztó nem méltó ehhez az autóhoz. Még a sima CL verziónak is vastagabb. Egy szó mint száz erre valami megoldást kell találnom mert ez így nem maradhat.
Most pedig a pozitívum. Én annó a feketével kezdtem Norev G60 pályafutásom és konkrétan a sírógörcs jött rám amikor megláttam, hogy azon nincs a csomiajtón gyárilag a tetőspoiler. Ezen még volt.
A másik pozitívuma az utólagosan kiadottakkal szemben az a felni. Ahogy a spoiler úgy a BBS kupakról a matrica is lemaradt pedig nélkülözhetetlen szerintem.
Ugyan apróság az a kis BBS embléma, de mégis mennyit dob rajta, képzeljük el anélkül. Szerintem kicsit meztelen lenne nélküle.
Véleményem szerint a beltér teljesen rendben van. Egyedül talán a kárpitozás az egyetlen ami hiányzik számomra, de alapvetően megbocsájtható a számára.
Bejegyzésem végére pedig a motorteret hagytam. A norev szerintem remek munkát végzett vele. Teljesen rendben van és igen minőségien kidolgozott ha az újkori árát nézzük. Természetesen vannak ennél gyengébb munkái, de ez az élmezőnybe tartozik.
Összegzés:
Úgy mint az OttO ez a Norev is kompromisszumokkal teli. Az OttO nyithatatlan ez pedig itt-ott fogyatékosságokkal szenved, de még mindig jobb mint az utólagosan kinyomott szériái. A piros OttO G60 ára teljesen elborult az utóbbi időkben. A Norev se sokkal olcsóbb így nehéz a döntés, de egy biztos, feketét semmi esetre sem!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése