2016. november 3., csütörtök

"Szóba se jöhet skandinávia" vagy mégis?: Schuco VW T3 Camper Club Joker Westfalia

A Volkswagen T3 egy nagyon megosztó személyiség. Valaki él-hal érte valaki pedig egyenesen undorodik tőle. Egy biztos a 80-90-es évek egyik jelentős szállítóeszköze volt sokrétűsége miatt. Létezett sima dobozos, platós, személyszállító sőt olyan is mint a most következő alanyunk aki képes 4 személyt és comagjaikat elvinni egy nagyobb kirándulásra. Az autó számomra teljesen semleges, de amint megláttam a Schuco-tól addig nem hagyott a gondolat amíg nem vettem meg. Kötődésem nincs a típushoz. Annyit tudok nagypapám testvérének volt egy, de akkor még kölyök voltam így nincsenek konkrét élményeim az autóval. Motorokat tekintve 3 féle dízel közül lehetett választani. 2 féle szívó 1.6 illetve 1.7d közül valamint létezett 1.6td. Benzines téren viszont sokkal bővebb volt a kinálat. 1.6 literestől egészen 2.1 literes boxerek közül lehetett választani, de aki igazán a zsebébe nyúlt az tudott venni Porsche motoros 3.2-es B32-t 230lóerővel ami kevesebb mint 10 másodperc alatt volt 100-on és megfutotta a 200km/h-t evvel a szekrény formával. Jelen alanyunk modellben egy 1.6td Westfalia Club Joker. Az átalakításért a Westfalia-werke felelt, így az autó teljes komfortja az ő kezemunkáját dicséri. igazából a lényeg, hogy minden benne legyen ami egy kiránduláshoz nélkülözhetetlen vagyis egy 4 keréken guruló apartman. Ilyen például az ágyak, a szekrények és tárolórekeszek, tűzhej, hűtő, de még olyanról is hallottam amiben zuhanyzó is van mindezt egy elég kis helyre bezsúfolva.

Most pedig a fontos tudnivalók magáról a modellről. A T3-ra mostanában számos gyártó ráfókuszált. Ott a PremiumClassixx ami nyithatatlan, azt viszont nem tudom, hogy fém vagy esetleg gyanta. A másik új belépő a BoS és van a Schuco. Jelenleg a legnagyobb kinálatot a PremiumClassixx tudja magáénak, számos verziót adott ki. A Schuco jelenleg 2 féle verzióban kapható. Egy sima busz személyében a másik pedig ez a Club Joker, de egy 3. Westfalia érkezése is várható.
Előlről abszolut rendben van. Maga az autó is egy egyszerű jelenség így túl sok részleten nem kellett agyalnia a gyártónak kidolgozottság terén. A mai modellekhez képest viszont azért valamennyivel nívósabb emiatt drágább is.
A műszerfal egész szép lett. A kormány is pont olyan mint az igazin. Tetszik a váltókar és nem tudom miért, de ez a végtermékbarna belső is. Egyedül ami nem jön át az ülés ami szerintem ehhez a beltérkidolgozáshoz elég puritán. A másik ugye ez lényegében egy haszongépjármű így a kárpitozás itt nem szempont, de a Schuco-tól elvártam volna egy gumírozást vagy valamit mert sima egyszerű műanyag.
A háta alapvetően jóra sikerült, viszont hiányolok egy-két dolgot. Mennyivel jobban mutatna egy kicsivel domborúbb vagy akár fotómaratott matrica rajta. a kipufogó is lehetne egy hangyányit szebb, hogy ne azt érezzem mint mondjuk egy műgyanta modellnél, továbbá a rendszám se ártana rá.
Oldalról teljesen rendben van. Nagyon jól kialakított a D oszlopnál a szellőző. szépek az olalán a matricák és a felni illetve a rajtalévő dísztárcsa is kimondottan igényes.
Nagyon jól néz ki a funkcioális teleszkóp, viszont a matrac lehetett volna valami gumiszerű anyagból. jelenleg nem tudom, hogy hogyan lehet kivenni, ha egyáltalán kilehet. egy egyszerű ki-be rakható gumilappal jobban jártunk volna és akkor valamennyire a motorteret is lehetett volna látni ami a busz verziónál kimondottan szép.

A beltér nagyon tetszik bár itt is a padló gumírozását hiányolom. A másik ami lehet sokaknak kicsit zavaró lehet az pedig, hogy nincs funkcionalitás. ha ezektől eltekintünk nekem nagyon bejön maga a beltere. Szépek a 80-as éveket idéző kolbász-zsírbarna bútorok, továbbá a szövet függönyök is nagyon aranyosak igaz ezeket sem lehet elhúzni.

Összegzés:
Az 1:18-as piacon nagyon hiányoznak ezek a kisbuszok illetve kisteherek/teherautók. Jó látni, hogy vannak gyártók akik látnak potenciált a kategóriában, remélem előbb vagy utóbb a T4 is megjelenik valamilyen formában. A jelenlegi 3 márka közül a Schuco-t ajánlom. A többihez képest 3000-5000 forint körüli a különbség ami, ha a azt nézzük nem is sok ahhoz képest, hogy teljesen nyitható.

Pozitívum:
+Az egyetlen nyitható T3
+Árban konkurenseihez képest elenyészően drágább.
+Külsőre kidolgozottságát tekintve egy kimondottan szép modell.
+Hamarosan megjelenik a 3. típus
+Kiviteltől független ár

Negatívum:
-Nincs funkcionalitás beltérben illetve a padlón valami puhább hatású anygot eltudnék képzelni
-Relatíve magas ár

Mit lehet venni az árából?
Körülbelül majdnem két OttO kijön. lehet venni ennyiért autoart-ot is és nem egész egy Deákkal többért lehet már kapni CMC Porschét.

Kinek ajánlom?
VW fanatikusoknak és retró kedvelőknek egy kifejezetten jó zsákmány. Aki teheti szerezze be. Alapvetően összességében egy remek modell!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése