2016. november 2., szerda

Vissza a gyökerekhez: OttO Ford Focus RS MK4

A most kiadott MK4-es Focus RS szerintem az elmúlt 20 év talán legjobb Fordja lett. A méltán legendás Cosworth-ok után végre újra valami remek dolgot tudtak összehozni. Az előző két RS generáció sem volt rossz, de az MK1 eleve elsőkerékhajtással jött ki illetve a teljesítménye is valamelyest csökkent az Escort Cosworth óta. Az MK3 beharangozásánál az 5 hengeres Volvo S60R-ből szármaszó 2.5 lieres 300 a Focusban 305 lóerős erőforrás talán az egyik legjobb választás volt. Egyedüli probléma, hogy az S60R hajtását vagyis az összkereket már nem kapta meg pedig minden adott lenne csupán egy rövidebb kardán illetve féltengelyek legyártására illetve komplett hátsófutómű átdolgozására lett volna szükség ami szerintem megérte volna az anyagi áldozatot a Ford részéről. Az MK3 RS ennek ellenére egy remek autó, brutális szívmelegngető összetéveszthetetlen 5henger morajlással, viszont amit rengetegszer látok az éjszakai gyorsulásoknál kívülállóként, hogy eleve hátránnyal indul elindulásnál, addig amíg be nem tapad. Rengetegen piszkálják fel. könnyedén el lehet vele érni az 500lóerőt, de az elsőkerékhajtással sosem lesz az igazi. Most itt van nekünk az MK4 ami már újból összkerekes viszont sajnos a motor már nem a Volvo féle 5 henger, hanem a Mazdákból jól ismert 2.3-as turbó, továbbfejlesztése vagyis az MPS féle motor annyi különbséggel, hogy 260 helyett 350 lóerőt tud. Nem csak a Focus kapta meg Fordon belül ezt a motort. A 4hengeres Mustangot is ez hajtja. Szóval elmondhatjuk, hogy a Ford valamivel kevesebb mint 20éve ott folytatja ahol a Cosworth-nál befejezte. Szerintem egy remek autó lett és hiába vagyok BMW-s simán átülnék.
Térjünk a modellre.
Gyártója az OttO és csodálkoztan is, hogy kiadták semmi beharangozás nélkül.
Nos igen elég nagy meglepetés volt, hogy kiadta az OttO, de számomra ami mégnagyobb, hogy minőségre tudja azt a szintet amit egy GT Spirit. Sajnos a képek nem adják vissza, de maga a hűtőmaszkba az apró rácsozás mint az Autoart-okon. A fényszórók kidolgozása is talán a megszokottól is szebb és a plexi illesztése is teljesen rendben van, gyönyörű fotómaratott RS embléma sem elhanyagolható.
A szín talán az RS palettán a variációk közül a legizgalamasabb. Ehhez jól párosul a fekete felni, de valamiért mégsem szeretem, mert nem adja ki rendesen a felni vonalait, íveit így én egy a simánál sötétebb fegyveracél színt választottam volna az autóhoz a Ford helyébe bár minden rendelés kérdése.
A bal fényvisszaverő vagy prizma hiányát ne nézzétek az sajnos az én érdemem. valahogy törölgetés közben sikerült elhagynom. Mindenesetre szerencse, hogy van az OttO-nak az ingyenes after sales szolgáltatása, így pár héten belül küldik is hozzá a hiányzó alkatrészt. Ezt leszámítva maga az autó teljesen rendben van. Kidolgozottsága műgyanta fronton elég magasfokú ténylegesen GT Spirites hatást keltő, egyedül az alja ami sokkal butább még a legutóbbi F Astrához képest is.
A beltér teljesen rendben van. Nyithatatlanhoz képest elég részletgazdag, mondhatni szebb mint a mostni Minichamps féle részlegesen nyithatóké és belül sem véltem felfedezni sehol ragasztófoltot ami azért megesik a műgyantáknál például GT Spirit modellem is van ami nem éppen makulátla .

Összegzés: 
Egy újabb remek modell az OttO-tól. A minichamps ugyan megcsinálta az ST-t részlegesen de nyitható is viszont ahogyan a képeket elnéztem nyomába sem ér úgy, hogy árban nem olyan vészes a különbség.

Pozitívum:
+Teljes mértékben szépen kivitelezett modell
+ST van ebből a kaszniból más gyártótól, de egyenlőre az OttO-é a piacon kapható egyetlen RS MK4 és a legszebb
+Szinte GT Spirit minőség
+Ha magadnak rendeled rugalmas after sales 

Negatívum:
-Még mindig gagyi hungarocellbél kis uzsizacsival pedig a rally változatok már normál dobozban jönnek
-Átlagosnál butább az alja még OttO-hoz mérten is.

Mit tudok venni az árából?
Ez egy elég sokrétű dolog. Nekem egy barátom hozza egységesen 25ért a nagyker ára meg postával 28-29. Ha 25-el számolunk akkor ilyen minőségben műgyantát nagyjából semmit, viszont nyithatóakból is egy-két paragon,norev, szintén nyithatatlan, de gyengébb KK Scale jön ki vagy esetleg valami nyithatatlan kyosho vagy részlegesen nyitható minichamps.

Kinek ajánlom?
Ford Fanoknak mindenképp! Viszont akit csak kicsit is megmozgat az RS és van rá lehetősége annak mindenképp ajánlom beszerzését.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése