2017. január 9., hétfő

Egyedfejlődés: Mitsubishi Lancer Evolution VI Autoart

A Lancer Evo szériája mondhatni a Mitsubishi-k csúcsa. Vannak ezen kívűl erős modelleik, de a Lancer az ami minden téren mindent visz. Az I. generációtól kezdve egészen a IX. generációig egy motort használtak a 4G63T-t amit folyamatosan fejlesztettek és csak a X-es széria kapott egy teljesen új motorkódú 4B11T MIVEC Turbo motort. A 4G63T egy elég sikeres széria volt. Létezett ez a motor Eclipse-be, Galant-ba (VR-4) ami mondhatni az Evo széria őse volt. Az Evo folyamatos fejlődés az EVO VI-ig mondható véleményem szerint. Az EVO VI az igazi vízválasztó. A VI-ba még nem volt olyan komoly elektronikai rendszer mint VII-es szériánál. Könnyebb is volt nála, valamivel kisebb is így talán az EVO VI volt az utolsó igazi "paraszt"EVO.


Az autó adatai:
1997 köbcenti DOHC 16szelep, turbófeltöltővel, intercooler-el
Összkerékhajtás 5 fokozatú manuális váltóval
Teljesítménye 280lóerő és 364Nm nyomaték
Gyorsulása 4,9 másodper
Végsebessége 240km/h

Ellenfelei:
-Subaru Impreza STi
-Nissan Skyline GT-R R34
-Mercedes-Benz C36 AMG W202
-BMW E36 M3 3.2

Az Autoart EVO-i önmagában is kelendő modellnek számítanak, de ezen belül van egy, egy ami után mindenki vágyik és ez az EVO VI. Én is egy ideje már keresem, és egy évtized után rámtalált a szerencse. Azt, hogy miképpen és hogyan azt most nem részletezném mert nem volt egy egyszerű történet, de a lényeg, hogy egyben hazaért.


Előlről nézve kimondottan szép. Hatalmas légbeömlökkel teli lökhárító, szépen kidolgozott lámpák és markáns motorháztető jellemzi az EVO VI-ost. Összességében egy remek modell, de látszik rajta, hogy kezdetleges Autoart. Erről a rácsozás uralkodnik. Nagyon becsapós mert a képek alapján tényleg rácsnak tűnik, de a valóságban egy plexilap amire felvitték a mintát viszont hozzá kell tegyem ezt jó minőségben mert kb. 15-16 év után sem pereg le. Mindenesetre az Autoart később ráállt a normál rácsozásra. A motorháztető bojlertuning körökben egy ikonná vált azokkal a légbeömlőkkel, de ez a stílus csak ezen mutat jól.



A motorháztetőre térve itt rendes szellőzővel látták el. Na ezt másolják mindenre. Láttam már Civic-en, Calibrán, Astrán.



Oldalról tipikus EVO sziluett. Hatalmas hátsószárny, szélesítés, küszöbspoiler és markánsabb lökösök jellemzik. Szépek a felnik és mögötte megtaláljuk az akkoriban hatalmasnak számitó féktárcsákat.



Közelebbről nézve látjuk, hogy az Autoart már akkor figyelt a részletekre. OZ tipusú felni és felnikupakon rajta a felirat, továbbá piros Brembo márkájú féknyereggel szembesülünk.



Hátul is elég pazar látvány fogad minket. Szép a hátsó szárny bár közelebbről nézve azért látszik, hogy a gyártás során maradt némi felesleg amit nem dolgoztak el. Igaz ez nem feltünő és a ritkasága miatt megbocsájtható. A feliratok szépek, de nekem ami kifejezetten tetszik az maga a hátsó lökhárító. Minden él minden vonal tökéletesen fut, a kipufogó is kifejezetten élethű, nem elnagyolt, méretileg is pont akkora amekkorának lennie kell.







Nos a beltér. A kárpitozás még elég kezdetleges belül, de van szemcseszórt felület. Az ülések itt még rendes kemény műanyagok, de ettől függetlenül benne van a Recaro felirat. A kormány és a műszefal teljesen rendben van egyedül amit sajnálok az az, hogy nincs A oszlopboritás. Az egész tetőkárpit, C oszlop borítva van elől ez valamiért kimaradt. Hátul is hasonló a helyzet, szerintem teljesen rendben van egyedül ami ront az összképen azok a zsanérok. Egy elég nagy részt kivesznek a B oszlop boritásából bár ez a képeken kevésbé látszik, mert sajnos az ajtó nyithatósága elég korlátozott a későbbi Autoart modellekhez képest. Innen is látszik, hogy egy kezdetleges már hátul is nyitható Autoart termékről beszélünk.



Végrére pedig a lényeget hagytam, a 4G63T erőforrást. A motortere szerintem kimondottan esztétikus. Itt is bele lehetne kötni mondjuk a motorháztető-zsanérjába, de teljesen felesleges mert nem egy mai gyerek és egy korabeli Kyosho ennél leheletnyivel, de gyengébb.

Összegzés:
Ez a modell a 2000es évek nagyon elejéről való, viszont a vitrinben a mai napig teljesen megállja a helyét mert annyira gusztusos modell. Ez akkor készült amikor még volt UT illetve komolyabbakból Kyosho Exoto, de egyszerűen ezt még tényleg prémiumnak lehetett mondani. Ez nem kompozit, nem gyanta, maradéktalanul nyitható és ha levenné a polcról az Autoart az öntőformáit a mai napig piacra lehetne dobni, olyannyira jó.

Pozitívum:
+A piacon kapható egyetlen nyitható EVO VI
+Maradéktalanul nyitható
+Kidolgozása mai léptékkel is teljesen jó

Negatívum:
-A maiakhoz képest a zsanérok elavultak
-Szinte beszerezhetetlen és aranyárban mérik, mondjuk a gyanta változat se sokkak olcsóbb lehet beszerezni így minden relatív

Mit lehet venni az árából?
Az ára nem hazudok ha azt mondom CMC kategória, de mai Autoart-okból is szép számmal lehet csemegézni ezen az áron, de egy NZG Actros kijönne belőle.

Kinek ajánlom?
Remek modell olyan gyűjtőknek akik készek lecsengetni érte egy vagyont. Viszont ezért cserébe kapnak egy szeletet az EVO-k legjobbikából (minőségben és kompromisszum mentesen).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése