2017. január 17., kedd

Stuttgarti Gran Turismo: Porsche 928 Autoart

Nem vagyok egy nagy Porsche fanatikus és azon kevesek közé tartozom akik jobban kedvelik az orrmotoros szériákat a márkából pedig kétségtelenül a 911 az egyik legjobban irányítható autó. Én ebből is csak a régebbieket a 924-est a 928-ast 944-est és a 968-ast. Gyűjteményben ezért nagyon elenyésző a Porschék száma ezen a modellen kívül egy CMC 901-esem van csak, de lehet ez a későbbiekben változni fog.

A 928 egy elég érdekes és megosztó formavilág. Van akinek tetszik és van akinek nem. Én eddig nem tudtam hovatenni a formavilágot, így kiváncsiság és érdekessége miatt vettem meg, de majd a végén meglátjuk melyik oldalra billen a mérleg.

Az autót 1977-ben mutatkozott be a nagyközönség előtt tervezője pedig Wolfgang Möbius volt. 1978-ban az év autója volt és a Porsche azért hozta létre, hogy majd leváltsa a 911-est ami nem jött össze. Az igazi Porsche fan-ok körében ami nem farmotoros és nem léghűtéses az nem is igazi Porsche. A 928-al egy luxus GT-t álmodott meg a Porsche ami elég férőhelyet kinál 4 személynek és a csomagok is beférnek. Az autó temérdek extrát tartalmazott. Bőr belsőt, klímát, elektromos ablakokat, tempomatot opcionálisan autómata váltót (ami a Mercedes-től származott), de ezért vaskos összeget kellett lecsengetni.

Egy luxus GT-ből nem hiányozhat az erős motor sem, így csak V8-as erőforrásokkal árulták kezdetben 4.5 literes majd 4.7, 5.0 és végül 5.4literes motorral. A belépő 4.5 literes (ami az írásunk alanya is egyben) sem volt gyenge, de az abszolut csúcs a 350 lóerős GTS volt.

A modell elég sikeresnek mondható, ugyanis 1978-tól egészen 1995-ig gyártották eközben számos ráncfelvarráson átesett, de a lényeg válozatlan maradt.
Az autó elég szép számmal fogyott és az eladások jó részét USA tette ki. Összesen 61056db talált gazdára.

Adatok:
4474 köbcenti OHC V8 16szelep Bosch K-Jetronic befecskendező
Teljesítménye 240lóerő
Nyomatéka 350Nm
Gyorsulása 6,8 másodperc
Végsebessége 230km/h

Most pedig jöjjön a modell. Már régóta szemezgettem vele, de valahogy nem úgy jött ki a lépés. Most nagyon vaciláltam egy GT Spirit M4-esen, de végül ezt raktam be a kosárba és a másikat visszaraktam mert hajtott a kiváncsiság, ráadásul ennek Porsche Museum doboza van ami Dealer. Ez nem a rendes, szokványos Autoart körplexis.



Az eleje kifejezetten szép. Az Autoart-tól megszokott minőség, funkcionális lámpa ami egy gombnyomásra párban kiugrik ami  zseniális. Igaz visszacsukni már kézzel kell addig amíg nem kattan egyet.



A fényezése kimondottan tetszik. Nagyon jó minőségű. Többek közt emiatt a kék szín miatt vettem meg. Az autó formája elég érdekes, hosszú ékalakú orr kerek fenék, hátul pedig kerekded, de szögletes sárvédő. Oldalról jól látszik nyitott állapotában a cseppalakú fényszóró ami szerintem bukólámpások között egyedülálló. A felnik szerintem nagyon szépek, egyedül amit hiányolok, az a hátsó spoiler, igaz az csak az S illetve GTS verzión volt rajta, de sokat dob a farrészen.


A háta az egyik legérdekesebb része az autónak. Szerintem olyan csúnya, hogy az már szép. Jól néznek ki a lámpák, szép a hátsó lökháritóba vályt Porsche felirat. Kidolgozása kompromisszun mentes Autoart minőség.


Sajnos az előző képen nem látszott rendesen a kipufogó mert oldalasan van kivezetve gondoltam lövök egy képet róla mert elég jól néz ki.







A beltere nagyon rendben van. Minőségi kárpitozás, gombok kapcsolók tampon-nyomással festve. Szeretem az elegáns bőrbelsőket valami izgalmas színben, de ez a fajta kárpitozás is nagyon illik az autóhoz. A vezetőoldali ülés mellett megtaláljuk a bukólámpa kapcsolószerkezetét is továbbá a kézifék-kart. A csomagtérajtó a jól bevállt teleszkóp utánzatú kialakitással lett megoldva ami nagy kedvencem az Autoart-oknál.


A motortér sem okoz csalódást. Itt is találunk aprócska teleszkópot. Igaz nem egy CMC, de teljesen rendben van. Egyszerűen jól néz ki a V8-as erőforrás. Ebben is lehet azért gyönyörködni.

Összegzés:
Egy remek modell igazi Autoart minőségben. Bár kinézetre izlés függő ettől függetlenül szerintem érdemes beinvesztálni rá mert az ára Autoart viszonylatban igen kedvező. Én kiváncsiságból megvettem és kellemesen csalódtam. Megtetszett a típus!

Pozitívum:
+Remek kidolgozás és minőség
+Kedvező ár
+Mindene nyitható továbbá funkcionális bukólámpa

Negatívum:
-Ez az egyetlen variáns létezik belőle holott lehetne még ebből S illetve GTS kivitel is, szerintem lenne igény rá nyitható kivitelben.

Mi jön ki az árából?
Az ára most kimondottan kedvező, egy komolyabb GT Spirit szinten mozog most az ára.

Kinek ajánlom?
Aki kedveli a Porschékat és nem csak a klasszikus 911 variánsokat szereti az megtalálja ebben a modellben is a számitásait.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése