Az enyém a Shadow Line verzió, de ez mit is takar? A BMW vásárlók két két féle külső opció közül választhat ez a díszlécekre terjed ki ami apróság, de mégis módosítja az autó megjelenését. Az egyik a Chrome line ami elegánsabbá teszik az autót a króm kiegészitőkkel a másik pedig a Shadow ami szimpla fekete díszléceket takar így valamivel sportosabb és kevésbé hivalkodóbb. Mára ez annyiban egészült ki, hogy lehet rendelni Hochglanz Shadow Line-t ami az oldalablakok körüli díszlécre terjed ki és ismertetőjele, hogy nem matt hanem magasfényű fekete.
Az M5-ös széria 2015-ben ünnepelte 30. évfordulóját. Eme kerek szám alakalmából kiadtak az F10 M5-ből egy egy 30 Jahre Edition-t. Ez nem csak egyedi fényezést, kerekeket, belteret jelentett, de a teljesítményét is növelték 560-ról 600 lóerőre, így egy igazi gyűjtői darabbal bővülhetett az akinek volt kb 45-50 milló forintnak megfelelő € vételára a malacperselyben.
Nos az E28 a második generációs 5-ös de az első generációs M5. Joggal merül fel a kérdés azokban akik megkérdezik miért nem az E12 M535i-vel kezdtem. A válasz egyszerű. Ugyan az M535i is az M Gmbh gyermeke, de maga a motor megegyezett egy hagyományos 535i-vel. Igazából ami módosítva lett az a külső megjelenés, a sportosabbra hangolt futómű és a beltér. Az E28-nál már másképp fest a helyzet. A második generáció is megkapta az M535i-t a gyárihoz képest szintén módosított kiegészitőkkel, de az áttörés a M5-nél jött.
Az M535i egy nem egész 3.5 literes 12szelepes erőforrás foglalt magában már akkoriban sem kevés 218lóerővel és 310Nm nyomatékkal. Ez elég volt egy még ma is szép 7,2-es másodperces null-százas sprintre és 230km/h végsebességre.
Az M5 is szintén egy közel 3.5 literes motorral rendelkezett, de az autó pikantériája, hogy az M1-ből származó M88/1-es erőforrást használták fel. Ez 24 szeleppel rendelkezett már teljesítménye 272lóerő volt. Az E28-nál már 286 lóerőre nőtt az új Bosch féle Motronic rendszernek köszönhetően így ez a motor az M88/3 kódnevet kapta. Nem csak teljesítménye nőtt, de a fogyasztása is kiemelkedően jónak számított, 120km/h utazóval is 10liter alatt tudott fogyasztani.
Gyorsulása 6,1 másodperc volt 100-ra végsebessége pedig 245km/h, ezek elég komoly számok voltak 1985-ben.
Térjünk a modellre.
Kidolgozását tekintve kétségtelenül a legszebb a piacon pedig van vagy 10éve, hogy megjelent. Nagyon szépek a lámpák, az embléma, a kis M5 felirat. A lökháritó is kimondottan szép és minden részletében aprólékos a kidolgozása.
Oldalról is kifejezetten gyönyörű. Kellöen hangsúlysak és kidolgozottak a felnik és nagyon eltalálták a szemnek semleges, de mégis sportos sedan formavilágot. Hihetetlenül jól néz ki és a fényzés csak hab a tortán.
A háta is hozza az Autoart-okra jellemző minőségi kidolgozást és összeszerelési precizitást. Az M5 felirat kimondottan szép, az embléma megszólalásig hasonlít az igaziéhoz, rendes különálló elem, nem matrica. A lámpák is kifejezetten jól néznek ki, így összességében kívülről egy nagyon szépen kivitelezett modellt hoztak létre.
A beltér sem okoz csalódást, a legjobb minőségben kárpitozott maradéktalanul. Emelett a kapcsolók illetve gombok tamponnyomással festve vannak, igaz ez sem újdonság az Autoart-tól. Ott van például a kormányon az ///M logó 3 színe, szóval ilyen apróságok teszik teljessé a képet.
Záróképként a motorteret hagytam utoljára. Itt sem ér minket csalódás. Olyannyira részletes hogy még a biztositéktáblában a biztositékok is különböző színüek akár az igazin. A másik kedvencem azok a teleszkópok, mai Autoart-oknál már azért jócskán találkozunk ezzel a megoldással, de mint írtam ez több mint 10éves modell. Egyetlen egy dolog amit hiányolok, hogy az ///M Power feliratot elfelejtették fehérrel kiemelni.
Összegzés:
Az E28-as modellben két éve még csak álom volt azoknak akik úgy mint én lecsúsztak az Autoart-ról, én is sokáig kutattam utána mire meglett (8 éve), de azóta más lett a helyzet mert felhígult az E28 piac rendesen. Van már OttO Alpina B7 és ///M5 illetve a Norev sem volt rest kiadni az M535i-t. Természtesen ezek elérhetőbbek, az OttO árához képest aránylag jól is néz ki.
Pozitívum:
+Sokáig egyedülálló volt a piacon, de mai napig ő az egyetlen nyitható
+Kompromisszum mentes kidolgozás
+Több féle színvariáció illetve M535i változat
Negatívum:
-Beszerezhetetlenégénél csak az ára brutálisabb
-Hiányolom a motortérben az ///M Power felirat kiemelését
Mit vehetek az árából?
Ha az eBay-es árakat nézzük akkor 2 elég komoly Autoart is kijön belőle, de 3-4 GT Spirit is.
Kinek ajánlom?
Igazából minden BMW fan-nak egy kötelező darab, de az ára miatt ez nem egy egyszerű dolog. Aki nem tudja megengedni magának vagy elkerüli a szerencse és nem tudja beszerezni az egy OttO féle B7-el vagy egy M5-el is szerintem jól jár, de sosem szabad feldni 8 év után nekem is meglett.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése