2018. január 29., hétfő

A sokoldalú tégla: Schuco Volkswagen T3 BUS

Ugyan már írtam anno a Westfalia Joker kivitelről de mégis valamiért már akkor be akartam szerezni ezt a busz változott. Talán a szimpla egyszerűsége az ami vonzott és mivel akkor nem volt kapható így a Westfalia verzió állt a házhoz, így halasztanom kellett a beszerzését egészen idáig.
De miért is kellett ez nekem? Talán a T3 az egyik legmeghatározóbb alakja volt a 80-as és 90-es évek áruszállításában illetve a sokoldalúságát az is mutatja, hogy nem csak az áruszállításban, de a személyszállításban illetve a szabafidős, campingezős tevékenységekben a helykínálata miatt abszolút megállta a helyét. Ez a kis doboz egy olyan kor szülötte amikor még a távot élvezni akarták az autóval és nem letudni így a manapság lassú utazótempója miatt kényelmesnek is kellett lennie nem csak a sofőrnek, de az utasoknak is. A formájában nem fontos elveszni egy mondhatni téglatest 4 keréken. Látszik, hogy a T2 után valami mást akartak létrehozni, de kevésbé lett karakteres mint mondjuk az elődök. 

A modell gyártása 1979 májusában kezdődött. A modellt belső körökben T25-nek hívták, de a köztudatban inkább csak T3-ként ismerték az emberek. A motorpaletta számos benzines Boxerből illetve dízelekből állt.

 Boxer téren a még léghűtéses VW Type 3-ból ismert 1.6-os motor volt a belépő, emellett volt még 1.9-es vízhűtéses, 2lieres szintén léghűtéses és egy 2.1-es vízhűtéses Boxer, továbbá kis szériában B32 néven ismert a Porsche 911-ből származó 6hengeres Boxer is.
Soros motorok:
Csak 5hengeres benzinesek, piactól függően 2,1-től 2,6literig terjedt
Dízelek: két féle szívóból lehetett választani az 1.6 és az 1.7D-ből emellett ott volt még a turbós 1.6TD is. Ezek a motorok már akkor nagyon takarékosak voltak.

A T3 a modellciklus végefelé megújult 1988-ban módosítottak a frontrészen és a körlámpák helyére téglalap alakú került. A modellt Európában 1992-ig gyártották, de a modell gyártása csak 2002-ben fejeződött be amikor leállították a gyártását a dél-afrikai piacon. Ott csak 5hengeres motorokkal volt elérhető.

Műszaki adatok 1.6TD:
1588 köbcenti sor4, SOHC 8 szelep turbódízel.
Teljesítménye 69lóerő 138Nm nyomaték
Gyorsulása ?, végsebessége 127km/h

Konkurenseket ennél a típusnál elég nehéz felsorolni mivel viszonylag “kis” méretével egy teljesen más célközönséget vonzott továbbá kevés ilyen sokoldalú típus volt ami ennyi féle-fajta kivitelben volt elérhető. Az autó a cégektől kezdve a nagycsaládosokon át a túrázni vágyók igényeit mind kielégítette.


Most pedig jöjjön az amiért lényegében itt vagyunk, maga a modell. Elég sok modellgyártó kidobta már a saját T3 portékáját. Ott a PremiumClassixxs, a KK-Scale, a BoS és a jelen szereplő Schuco. Az árak elég széles skálán mozognak, így mindenki megtalálhatja a saját pénztárcájához mérten a számításait, de a Schuco az mégis több a többitől ez pedig a nyithatósága. Mindegyik gyártótól volt már a kezemben, így elfogultság gondolata sem fog szóbajönni. Na lássuk mit is tud.
A modell kidolgozását tekintve elég korrekt, jól mutatnak a fényszórók és az indexek, szép az embléma és a hűtőmaszk a kis króm keretével illeve a krómozott lökháritó minősége is kimondottan szép, teljesen egységes, nem sorjás. Egyedüli negatívum ami a képeken nem látszik az pedig a tükrök, a doboz kialakítása miatt a tükröket magunknak kell feltenni ami nem nehéz, de akkor is bosszantó, így aki ilyet vesz annak érdemes kivágnia azt a részt, így nem kell állandóan feltenni és levenni ha netán esetleg fotózni vinnénk a modellt.

A fara is kifejezetten jó, de bosszantó, hogy a csomagtérajtó nem akar normálisan a helyén maradni ezért valamennyire mindig kiáll, de ez lehet csak nálam egyedi eset. A másik ami mondjuk számomra zavaró például, hogy nincs rendszám úgy mint mondjuk a Minichamps-nél. Ettől függetlenül szépek a lámpák, tetszetősek a kis feliratok valamint jópofa a hátsó szélvédőnél lévő kis “korlát”.
Összességében oldalról kifejezetten jól mutat, egyrészről mutatós a kéttónusú fényezés, továbbá a kerekek is nagyon pofásak a szépen krómozott dísztárcsákkal.





A beltér ahogyan azt megszokhattuk a Westfalia modellnél elől nem kárpitozott, viszont a Westfalia modellel ellentétben az utastér viszont igen. A tolóajtó melletti ülés olyan mintha funkcionális lenne, viszont mégsem az. Maga mozgathatóság csak az ülés rugalmasságából adódik. A csomagtérnél látszik igazán a kárpitozottság, itt található egy kis fedél aminek levételével bele pillanthatunk a motortérbe. Összességében a beltér egészen jó, szép kontrasztot ad a bézs és a barna kombináció ami a 80-as évek igazi retró feelingjét hozza.
Végére pedig a motortér került ami megdöbbentően nem Boxer és nem is a benzines változat hanem az 1.6TD verzió. Igaz nehéz jobban bemutatni, de ami látszik az így is kifejezetten igényes.

Összegzés:
Az egyik legdrágább T3 ami a piacon kapható viszont a nyithatósága hatalmas pozitívum a többi gyártóval szemben. Természetesen ez a modell sem tökéletes, de még így is korrektebb mint a zárt társai.

Pozitívum:
+Nyithatóság
+Több féle kivitel
+Igényes kidolgozás és összeszerelés

Negatívum:
-Magas ár
-Itt-ott apró tökéletlenségek

Mit vehetek az árán?
159€-ós árával nem egy olcsó modell ezen az áron akad bőven prémium mind gyanta mind die-cast kivitelben, viszont még mindig nem ez a legdrágább T3 ami kapható és ez legalább nyitható.

Ajánlom?
Természetesen igen! Igaz borsos az ára, de nem sokkal drágább mint a gyanta kivitel. 

További Volkswagen cikkeimet itt megtekintheted:















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése