2017. május 24., szerda

A legszebb Civic: Triple9 Resin Collection Honda Civic EG6 VTi

A Honda sosem volt számomra közömbös autómárka. Ugyan rövid ideig, de nekem is volt ennek a sedan verziója az EG9 a gyengébbik, még egy vezérműtengelyes 16szelepes erőforrással szerelt ESi. Magát a típust akkor szerettem meg. 1.6-os motor, de egy igazi mestermű az 1.6-osok között még az ESi változat is. Alapjáraton szinte hangtalanul jár mint egy svájci óra, és ez így is van (gyári kipufogóval) kb. 4000-es fordulatig. Nem tudom pontosan hol, de 4 és 5ezer között nyit valahol a VTEC. Onnan kezdődik az igazi Hondás élmény és lelkesen beleforog a 8000-es fordulatszám tartományba. Kis súlya miatt keveset eszik, én ütöttem vágtam de 8-9liter fölé lehetetlen volt vinni a fogyasztását. A másik amiért kimondottan szerettem ezt a típust, az a szépsége. Egyszerű letisztult vonalakkal rendelkezik. Talán formailag a legsemlegesebb Civic és ez a semlegesség adja meg a szépségét. Az utód EK széria sem volt rossz külsőre, de az EG nálam mindent visz.

Ez a típus sajnos a fiatalok egyik kedvenc típusa volt már akkor is akinek volt rá pénze. Sajnos elég sok autó a felismerhetetlenségig átalakított lett valamint arról se feledkezzünk meg, hogy ekkora teljesítmény sofőrt is igényel így egy részük rommál lett törve. Marad még az a kevés százalék ami gyári maradt, de sajnos hanyag tulajuk miatt elrohadt és van az a nagyon kevés hányad aki gyári állapotában tuningmentesen dédelgeti. Na ezért kerülnek már ezek az EG6 VTi-k használtan horror árban és meg is értem.

A motorpalette piacoktól függően eltért. Nálunk a csúcs a VTi volt míg JDM fronton az SiR-II.

Nálunk a VTi 160lóerővel rendelkezett míg a JDM 170lóerős volt amit valljunk be nagyon szép teljesítmény egy 1.6literes motortól.

Műszaki adatok EUDM VTi:
1595köbcenti DOHC 16szelep, PGM-Fi befecskendezéssel, VTEC változószelepvezérléssel.
Teljesítménye 160 lóerő és 150Nm nyomaték.
Gyorsulása 7,3 másodperc 0-100-ra végsebessége 215km/h

Konkurensek:
-Volkswagen Golf III GTi 16V
-Opel Astra F GSi 2.0 16V
-Fiat Tipo Sedicivalvole
-Nissan Sunny GTi 16V
-Mitsubishi Colt GTi 16V
-Renault 19 16s
-Peugeot 309GTi

Most pedig jöjjön maga a modell. Eddig az EG6-ost csak a One Modell adta ki horror árban. Most előrukkolt az OttO is és nem rég csatlakozott a Triple 9 is és ő az egyetlen aki kiadta balkormányos verzióban is. Most annak szeretnék utánajárni, hogy az a 20ezer forint többletet vajon megér lecsengetni. Kezdetben óckodtam a gondolattól, hogy ismét belevágjak egy Triple9 termékbe mivel az előd fém EF széria számomra elég kiábránditó volt a gyártótól.
Most félretettem előitéleteim és belevágtam. Az EF-el ellentétben ez a gyártó elég komoly árával rendelkező Resin szériája, amit a PremiumX segédletével hoztak össze és két féle színben adott ki. Jelen beszámolómban szereplő pirosban illetve egy metálkék fényezésben.



Az eleje kifejezetten szép. A lökháritó pont olyan amilyennek lennie kell, nem követték el azt a hibát, hogy például a légbeömlők nagyobbak. A lámpák kidolgozása kifejezetten jó minőséget kelt és a holland rendszámtábla is pofás rajta. Ott vannak még az ablaktörlő lapátok. Teljesen arányosak és kimondottan élethűek.



Oldalról is kimondottan pazar az összkép. Megvan a DOHC VTEC felirat rajta, szépek a VTi felnik és nem felejtették el az A oszlop feletti kis antennát sem. Az autó hasmagassága is hibátlan és a felni valamint a gumi oldalfal-magassága is el lett találva. Viszont ebben az árkategóriában dukált volna a keményebb plexiablakok.


Hátulró is hozza a szintet. Itt is kimondottan igényesek a lámpák és a formájukat is elég jól eltalálták. A kipufogó is kimondottan jó, nem túl hangsúlyos, de a gyári VTi-n sem. Szépek a feliratok és a hátsó kis ablaktörlő-lapát is olyan mint amilyennek lennie kell, de ide viszont tényleg kellett volna a vastagabb plexi az ablak íveltsége miatt. Amúgy a hátsó ablakon megvannak a kis teleszkópok mivel ennél a típusnál maga az üveg is külön nyitható volt.




Végezetül pedig jön a legjobb rész az egész modellben, a beltér. Festett szellőzők rendes Honda logó a kormányon festett illetve matricázott gombok kezelőfelületek a műszerfalon és vannak biztonságiövek is.

Összegzés:
Egy iszonyatosan jól kivitelezett gyanta modell amit szerintem az OttO nem fog tudni megugrani mert a beltere verhetetlen. Magas az ára viszont szerintem már csak a beltere miatt is egy GT Spirit feletti minőséget képvisel.

Pozitívum:
+Az egyetlen balkormányos EG6 ami a piacon kapható.
+Minőségi keményhungarocell dobozbél
+Két féle színvariáció
+Minőségi kidolgozás mind kívül mind  belül

Negatívum:
-Magas ár
-Vastagabb plexi alkalmazásának hiánya

Mit vehetek az árán?
Ez a Civic a 150€-s kategória. Igen nem kevés, viszont a modell csalódásmentes. Az ára már olcsóbb Autoart szint, viszont azt Autoart sem olyan mint régen.

Ajánlom?
Természetesen igen! Aki megteheti szerezze be. Az OttO sem lesz egy rossz alternatíva, de ez übereli. A One Modellhez képest viszont olcsóbb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése