2015. június 9., kedd

Rövid bemutató: Opel Kadett GSi Norev 1:18

Az Opel Kadett (E) ismertebb nevén a "csepp kadett" a D kadett-ot váltotta 1984-be. Azért hívják csepp kadettnek mert a 80-as években nagyon jónak számító légellenállási együtthatóval, vagyis CV értékkel rendelkezett. Ha jól emlékszem 0,31. Formavilága elég modernek számított, mellette egy kettes Golf baltával faragott  kockának tűnik. Sikere ott rejlett az típusnak, hogy mindenkit megtudtak célozni vele a szobafestőtől a Boyracer-ekig. Létezett kombi 5 illetve 3 ajtóval, ott volt a csapotthátú, a szedán a cabrio és a Combo néven elhíresült puttonyos kisteher. Ezért is lett szerintem oly sikeres mivel a kettes Golfba pl.: nem volt variant sőt a cabrio is csak az egyes kasznival futott vele párhuzamosan amit hiába frissítettek mégis elavult technika volt az Opellel szemben. Szóval térjünk a GSi-re. Mi is az a GSi (Grand Sport injektion) ? Ez volt az Opel 80-ás 90-es évek és a 2000-es évek elején legyártott Opelek legsportosabb típusai, ha lehet mondani akkor a GTE utódja és az OPC elődje. A név változtatás szerintem jót tett akkoriba az Opelnak ugyanis a konkurens VW-nek ott volt a GTi (igazából a GTE is ugyanazt jelentette mint a GTi csak az Opel az injektion helyett einspritzunggal rövidítette) így két GT hogyan néz ki egymás mellett, amúgyis a 80-as években minden GTi volt ami már valamivel sportosabb volt az átlagos utcainál(AX GTi, 205 GTi,309 GTi, CX GTi,Sunny GTi stb). Így lett az E Kadett 85-ben GSi (az angoloknál maradt Vauxhall Astra GTE akkoriban még nem egy néven futottak az adott típusok). Kezdetben a D Kadettből átvett 1.8 8V 115lóerős erőforrás volt 18E néven. 1986-ban jött a 20NE illetve a katalizátoros C20NE 115lóerővel illetve a 20SEH 129lóerővel. 1987-ben jött a bővülés a motorpalettában, megjelent a Cosworth-al közösen fejlesztett 20XE 156lóerővel illetve 1988-ban a C20XE 150 lóerővel ami az akkori Golf GTi 16V-hez képest is 11lóerővel erősebb a katalizátorral szerelt verzió. Emellé adott volt a jó légellenállású kaszni a kis súly egyszóval magasra rakta az Opel a mércét a VW-nek amit nem tudott megugrani, még a G60-al sem. Lehet az jön le most mindenkinek, hogy elfogult vagyok meg, hogy szeretem a típust. Ez az egy tény de csak azért tudok ilyen merészen nyilatkozni, mert nagybáttyámnak volt egy 20XE és sajnos akármilyen golf II-es állt mellé egyszerűen sose tudták elverni. Egyetlen egy hibája az autónak a hátsó futómű. Ugyan az a sima hátsó mervehídas mint ami az 1.2S alatt is van csak itt kapott keményebb gátlókat rugókat amitől még életveszélyesebb lett. Nagy sebességű kanyarokban képes keresztbe állni és semmi nem fog mag csak az árok.
Nos lássuk magát a modellt. Gyártója a Norev, fém de ellenben nem nyitható. Ez sajnos valakinek rossz de nekem sose volt szempont személyes élményeim miatt vettem meg.
Kidolgozása szép és részletes de néhol bazári valahol pedig kimondottan jó,csak egyetlen egyet sajnálok, hogy nem 16V de ez van ezt kell szeretni.
Szép az eleje szépek a lámpák szép a beömlő, jól néz ki a hűtőrács a felirattal és az embléma is jól sikerült.
Hátul ugyan ez a helyzet külön dicséret az élethű kipufogó miatt. Szép az összkép de azért ne legyünk elszálva tőle. Igaz a képek nem adják vissza de a díszlécek festése nem valami szép hol vékonyabb hol vastagabb csak hosszas nézegetés után tűnik fel.
A felni szép lett, vissza adja az igazi feelingjét és itt oldalt is megtalálható a GSi felirat.
A beltér igazából olyan mint az igazi, digit műszerfal, uralkodó szín pedig a fekete. A GSi kormány nagyon szépre sikeredett középen látszik is a felirat. Az űlesek is hozzák az igazi GSi feelinget eredeti gyári Recaro
Két színben adta ki a Norev, fehérben illetve ebbe a Magmarot színben. Ez szerintem szerencsésebb ehez az autóhoz és ez a ritkább is. Ez 1000db-os limitáció még a fehér 2000
Zárásként pedig jöjjön egy kis összegzés.
Az egyik szemem sír a másik nevet. Örülök, hogy megvan 1:18-ba és plusz pont a norevnek , hogy élből 2 színben is kiadta de kezdem azt érezni lassan az 1:18 gyüjése hasonló lesz mint az 1:43-asé. Pár év és örülni fogunk ha valami nyílik. Ez a GSi nálam egy Must have darab volt de az igazat megvallva semmivel se tud többet egy 1:43-as minichamps-nél. Ár értékbe  hasonló mind a kettő. A minichamps 1:43 szintől függően 8ezer és 12ezer forintig terjed míg az 1:18 postával olyan 21ezerre jön ki színtől függetlenül. Aki szereti a típus és beakarja szerezni azt most tegye meg mert sanszos, hogy eltűnik és úgy járunk mint a piros kettes G60-al. Aki szereti a modellt és tud kompromisszumokkal élni annak mindenképp ajánlom.
Búcsúzóul pedig egy kis 1:43 csoportkép

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése