2015. július 6., hétfő

Abatár: X5 3.0d facelift Kyosho

Nem tudom miért de egyszerűen tetszenek ezek a batár SUV Német típusok. Nem olyan régen vetettem szemet ezekre az X5-ösökre és régóta vadásztam belőle a dízel verziót. Ugyanis ha modellbe kiadják a dízel verziót inkább csak azt veszem meg mert valamiért dízel párti vagyok. Nos ezt az E53 faceliftes dízelt is már egy ideje kerestem. Túl sok esélyt nem adtam a dolognak, mert ebayen is kb. 50ezer körül mennek. Így először beszereztem a facelift elöttit egy osztrák jófogás szerű oldalon potom pénzért. Annak is nagyon örültem, mert javarészt 4.4 illetve 4.6i-be adta ki a kyosho. Megelégedtem azzal is ami volt, de egy váratlan pillanatban az indexre felrakta valaki ezt a faceliftes 3.0d-t 25ezerért. Hihetetlennek tünt de összejött. A bibi csak az volt az egészbe, hogy én előtte megvettem egy E70 X5 3.0d-t is de tudtam ilyen alkalom nem lesz mégegy és megvettem. Nos mit is kell tudni az X5-ről? 1998-ban mutatták be mivel a Mercedesnek már megvolt az ML így kellett a BMW-nek is egy ilyen szabadídőautó. Elsőre nagy felháborodásokat generált egyes BMW-s körökben, körülbelül annyira mint a mostani elsőkerekes modellek megjelenése, de szépen lassan megbarátkozott vele a nép. Gyátrását az első modellnek kizárólag USA-ban folytatták, úgy mint a Z modelleknél, később a piaci igényeket kielégítve Oroszországban illetve Mexikóba is épült egy összeszerelő üzem. Európába leginkább az USA-ból érkeznek ezek a modellek, mert az ő kapacitásuk a legnagyobb. 1999-ben amikor megjelent egyszerűen lesöpörte az ML Mercit és elkezdtek a Mercedesről átpártolni BMW-re az emberek. Gondolom sokan tudjátok, hogy egy időbe a Rover BMW készbe volt. Ez nem volt véletlen, ugyanis régebben a BMW nem volt túl jó összkerék témába. Állandó problémák merültek fel az osztóművel. Emiatt a kézenfekvő volt, hogy a BMW betekintést fog nyerni a Land Roverek hajtásláncába így ezt a technikát koppintotta le a BMW és alkalmazta az X5-nél. Végülis ez a megállapodás kölcsönös volt, ugyanis a P38-as Range Rover megkapta a 25TDS-ek motorját majd a P38 utáni modell csak BMW motorral készültek. Az egyik a 545i,645Ci,745i-ből  ismert 333lovas 4.4-es V8 erőforrás valvetronic-al, a másik pedig a 30d-kből ismert 218lóerős elég megbízható turbódízel.
Akkor térjünk ki magára a modellre. Kyosho 2003-körüli modellje lehet és megkell hagyni lényegesen szebb mint a facelift előtti változat.
Nos íme a modell. Lényegesen eltér a facelift előtti verziótól. Szebb a lámpatest(megkapta az angel eyes fényszórókat), teljesen más a ködlámpa és a motorháztető is más a vesék miatt, mert ha jól emlékszem a faceliftesnek nagyobbak a veséi. Sajnos a fekete nem adja úgy vissza a részleteket de tényleg sokkal szebb az elődjénél.
Hátul igazából lényegi viláltoztatás nem történt a modellen úgy ahogy az igazin sem, egyedül a lámpatesteket frissítették fel és a sárga index helyett fehéret kapott.
Nos a beltér nem rossz viszont itt a facelift nem ment úgy végbe mint kívül. Az egyik hiba, hogy evvel a fajta multikormánnyal már nem árulták az akkori X5-ösöket illetve ezekbe már a 16:9-és navigáció volt. Továbbá még egy hiba és ez csak erre az X5-re jellemző, az a váltószoknya illetve az a konzol. A pedálon látszik kézis akar lenni az autó de maga a váltó mellett tampon nyomással ott volt a PRND illetve a tiptronic +- jelölése. Na ez az amit eltávolítottam utólag, de a másik probléma ha megfordítjuk az autót látszik, hogy maga a váltómű autómata. Sajnos ugyan így van megoldva az E46 compactnál. A beltér kézis viszont maga a váltó autómata alatta. Az enyémnek mostmár mondjuk nem mert megkapta az E46 M3 komplett hajtásláncát aminél kézis. Illetve át lett rakva egy 6-os váltógomb.
Hátul semmi gond vele csak egyszerűen a legkisebb por is beleszál mivel hátul úgy oldották meg valamilyen okból kifolyólag, hogy lehúzva legyenek az ablakok.
Valakinek tetszik ez a megoldás valakinek nem. Nekem például nem de ez van így adták ki. Továbbá itt látszik, hogy a felni teljesen más ugyanúgy mint az igazinak. A régin kisebb volt a felni és ballonosabb gumikkal látták el a modellt, szerintem ez sokkal esztétikusabb.
És íme az újabb fajta M57TUD30 erőforrás. 218le 500Nm. Nekem E60-ba volt készi 6-os váltóval, hihetetlen élményautó volt. X5-be is volt szerencsém vezetni autómatával és ahhoz képest, hogy valamivel 2 tonna fölött van a kaszni egész szépen viszi. Aminek örülök, hogy itt még nem a mostani kyosho-kra jellemző műanyag lappal tudták le a motorteret, hanem tényleg benne van a tömb és figyeltek a motorburkolatra ugyanis a facelift előtti 184lovasé nem sokba de eltér.
Összegzés:
Szép kyosho modell, igaz vannak fogyatékosságai de a részletek elfeledtetik az emberrel. Sajnos ma már szinte beszerezhetetlen, ebayen is néhanapján fordul meg belőle egy. Aki konkrétan motor alapján keresi annak vagy nagyon bele kell nyúlni a zsebébe, hogy megszerezze vagy egyszerűen beéri a régebbivel, mert ott nagyobb az esély, hogy az ember talál 3.0d-t. Nos szerintem ennyi elég is a modellről.
Nagy a forróság így aki tud vegyen ki szabadságot pakoljon be és irány a Balaton :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése