2016. január 10., vasárnap

A Japán Gran Turismo: Kyosho Nissan Z32 300ZX

A 90-es évek az izgalmas turbófeltöltésű autók évtizede volt Japánban. Ebből adódóan gyártók között is hatalmas volt a verseny. Szinte minden gyártónak volt valamilyen izgalmas turbós coupéja, így a 300ZX-nek nem volt egyszerű dolga. Ott volt a Toyotának a Supra, a Mazdának az RX-7, a Mitsubishinek a GTO (itthon 3000GT). Igazából itt a személyes kedvencem a Supra de egyik márka képviselőjének sincs miért szégyenkeznie. 
A 300ZX-et 1989-ben mutatták be a nagyközönségnek és egészen 2000-ig gyártották. A modell elég sikeresnek mondható ugyanis 11év alatt 164,170db talált gazdára ami nem kis teljesítmény főleg egy ekkora coupe-tól. A motorpaletta 2 féle V6-osból állt mind a 2 3000 V6 csak az erősebb két turbófeltöltővel rendelkezik. Ebből létezett  283 illetve 300lóerős változat is. Továbbá opcionális volt amerikai illetve európai piacra a nyújtott tengelytávú 2+2 férőhelyes változat is. Gyorsulása 5,9 másodperc 100-ra végsebessége 250km/h ami annó elég szép teljesítménynek számított .
Térjünk a modellre. Ő egy japánverziós 2 üléses twin turbo. Gyártója a Kyosho, de ez már egy igazi békebeli darab. Valamikor a 90-es évek közepére, végére tudom behatárolni.
Lapos, gömbölyded formák, üdv a 90-es években. Régi modell viszont a kyosho szép munkát végzett. Szépen kidolgozott lámpák az illesztések is gyönyörűen futnak elől. Nagyon eltalálta a gyártó.
Szép áramvonalas forma. A kyosho itt is egész szép munkát végzett. Viszonylag jók a hézagok, bár közel sem annyira szép mint elől, de ez egy ilyen idős modell esetében megbocsájtható. Az index kicsit megkopott az évek alatt, de ez legyen a legkevesebb. Egy kis ráfordítással hamar eltüntethető kis semmiség.
Hátul látszik a 90-es évek high tech sci-fi feelingje. Egybefüggő lámpatest, hatalmas spoiler, ehhez jön a lapos test, kicsit UFO-s viszont igazi Japán, merész formavilág. Itt se lehet igazán belekötni egyedül a bomló lekopó díszléc lehet zavaró tényező. Sajnos ezt annó egy vékony kis öntapadó szalaggal oldották meg. Mivel elkezdett lejönni a közel 20 éves ragasztás ezért a legjobb módszernek azt láttam, ha mindenhonnan eltűntetem és vékony alkoholosfilcel kihúzom, ami a várakozásaimat is felülmúlta.
A beltér is egész pazar látványt nyújt. Ugyan vannak rajta néhol itt-ott kicsit elnagyolt dolgok (pl.: a karos ajtók) illetve ha jobban belemélyednénk hiányzik egy-két apróság, de ez csak részletkérdés. Az UT modellgyártó is vele párhuzamos idősíkon tevékenykedett mégis felülmúlta jócskán. Alapvetően a szépen, minden zugában kikárpitozott beltér elfeledtet velünk mindent. Igényes munka régi technikai megoldásokkal.
Igazi békebeli kyosho itt nincs kamu motortér ami kimerül egy műanyag egybeöntött lappal. Ebbe rendes motor van nem úgy mint a mai horror áron értékesített termékeiknél. Itt még nem a profitról szólt minden.
Az alja is pazar. Gyönyörűen kidolgozott  futómű, egyszerűen jó ránézni. Teljesen élethűen kivitelezett ízléses modell.
Összegzés:
Öreg de vannak rajta olyan elemek amit sok mai modell is megirigyelne. A kyosho kihozta ebből a modellből az akkori gyártástechnológia javát. Bekell látni a kyosho tény, hogy fejlődött, de a fejlődés rovására ráment a minőség ami egy 40-50ezeres tételnél felháborító. Beszerzése fejtörést okozhat, de idehaza is feltűnik néha egy-egy példány 20 és 30ezer Ft között és ha azt nézzük, hogy az újak 40-50ezer körül mozognak akkor cseppet se tűnik drágának. Véleményem szerint remek modell még úgyis, hogy nem egy mai gyerek. Mindenkinek ajánlom!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése