2016. január 10., vasárnap

A kombi Porsche: OttO Audi RS2 Avant

Mire gondoltam? Kombi és sportatókat megszégyenítő teljesítményű? Ez az Audi RS2. Az autót az Audi a Porsché-val együtt fejelesztette ki és 1994 és 1996 között gyártották. Különlegessége, hogy az autó a németországi, zuffenhauseni gyárban készült ahol a W124 500E/E500 is, és az E500 gyártása után a körülmények lehetővé tették, hogy az RS2 projekt megvalósuljon. Az autót a közhiedelem szerint csak Avant vagyis kombi kivitelben gyártották, de létezik 4darab szedán is. Az autó alapját az Audi S2/S4/S6-ból ismert 2.2-es 20szelepes turbó adja 230lóerővel, ezt a Porsche mérnökei kicsit megemelték. Az autó nagyobb turbót és intercoolert kapott, módosították a szívósort a kipufogót és új motorvezérlővel látták el. Így a  teljesítménye 315lóerőre és 410Nm-re nőtt ezáltal a gyorsulása bámulatos 5,2 másodperc 0-ról 100-ra végsebessége pedig 262 km/h volt. Ami még megkülönböztette az átlag 80-as Avanttól azok az egyedi Porsche felnik, Porsche fékek illetve hátul egybefüggő lámpasor, az első és hátsó lökhárítók, Porsche ködlámpa, illetve a 968-ról ismert Porsche tükrök továbbá Porsche indexek. Az Audi azt állítja ő egy új kategóriát teremtett meg a Sportkombi fogalmát, de ezt cáfolnám ugyanis már 1992-ben létezett az E34 M5 Touring. Ettől függetlenül egy vitathatatlan legendát hoztak létre. 
Most pedig jöjjön a lényeg maga a modell.
Az autó gyártója az OttO. A gyártó szép munkát végzett evvel a modellel nem hiába tűnt el ilyen gyorsan. Markáns tekintetével és a gyönyörű szép kék színével egy sejtelmesen sportos autó lett. A lámpatestek, a logók illetve a lökhárító kidolgozása kifogástalan, egyedül a rácsozás nem a legszebb, szerintem ez megbocsájtható ugyanis egy legenda és hála istennek ezt az OttO-nál is tudják.
Egyszerű kombi sziluett amit tökéletessé tesz a sok Porsche kiegészítő, ezáltal az autó tudatja velünk, hogy nem egy mezei TDi. A lökhárító nem csak esztétikus de funkcionális is mivel a nagyobb fékek és a nagyobb intercooler igényli a többletlevegőt.
Oldalról is sejtelmes a Porsche felnikkel illetve a piros Porsche féknyergekkel. Továbbá ebből a szögből szemmel láthatóan hosszabb az első lökhárító mint a gyári.
Elérkeztünk az autó hátához ahol számos módosítás ment végbe. Ilyen például az egybefüggő lámpasor, a dupla kipufogóvég, a módosított lökhárító és itt is megtalálható a kis RS2 logó. A kivitelezés egyetlen gyenge pontja az antenna. Hihetetlenül érzékeny, könnyen elhagyható alkatrész. Sajnos ez az antena OttO-kra jellemző kivitelezés, reméljük ezen a későbbiekben módosít az OttO.
A belterét is igyekeztem megörökíteni. Sajnos a fényviszonyok nem teszik lehetővé a normális fotózást itthon. A lényeg, hogy látszanak a fontos dolgok. A beltérben kék és a fekete színek dominálnak, az elől ülők kényelmét Recaro sportülések szolgálják, továbbá a 3 küllős bőr sportkormány is a beltérrel azonos színben tűndököl. Fehér óracsoport illetve fehér számlapos segédműszerekkel látták el az RS2-est ami érdekes viszont a kontraszt feldobja a sötét színű beltért.
Összegzés:
Az autó minősége teljesen rendben van. Gyönyörű modell amit csak ajánlani tudok. Hálás köszönet az OttO-nak érte. Sajnos a beszerzése egyre nehezebb. Én 2-3hónapig vadásztam, próbálkoztam mindenhol Európa szerte de végül sikerült itthon találnom egyet eBay-es átszámított 60ezer alatt. Szóval akinek tetszik érdemes beszereznie de felkell készülni az árakra.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése