2016. április 28., csütörtök

Szálkásított fenevad 2. rész avagy az összehasonlító teszt: Autoart BMW E46 M3 CSL vs. OttO CSL

Szerintem nincs egy hónapja, hogy izgatottan átvettem OttO CSL-em. Ebből született is később egy beszámoló amibe lehet az izgatottság miatt hangyányit elfogult voltam a modellel kapcsolatban. Vagy mégsem? Az Autoart verzió épp olyan hirtelen jött hozzám, mint annak híre, hogy az OttO kiadja előrendelésbe. Konkrétan épp, hogy felkerült a hírdetés rá két órára már meg is állapodtunk cserében illetve némi kp lecsengetésében. Másnap már nálam is volt a modell.
Így, hogy most megvan a két modell összelehet hasonlítani így nem lesz elfogult írás és megtudjuk mekkora is a kontraszt a két modell között ha egyáltalán van a nyithatóságon kívül.
A szín eltérése ne tévesszen meg senkit más napszakban fotóztam a két modellt.
1.
2.
3.
1. Autoart 2.OttO 3. Az igazi
Első blikkre hatalmas égbekiáltó különbségeket nem lehet felfedezni vagy szinte nincs is, amíg el nem veszünk a részletekben. Az OttO CSL-jén látszik, hogy a vese szélesebb mint kéne nem is kicsit, viszont ha megnézzük az Autoart-nál a lámpamosó spricni burkolata mintha laposabb és szélesebb lenne. Az OttO-nál a lökháritóba vályt köralakú légbeömlő talán egy leheletnyivel nagyobb lenne mint kéne de lehet, hogy ezt csak én látom úgy.
Az állás eddig Autoart vs. OttO leheletnyivel de 1:0
1.
2.
3.
Kezd keményebb lenni a dolog. Ami rögtön feltűnik és szinte kiveri a szemünket az OttO hatalmas kipufogója, szerintem gyönyörű de az Autoart mégis csak közelebb áll az igazsághoz mint az OttO. A másik apró különbség az a kipufogó feletti kis karbon elemnél (vagy nevezzük nevén difúfúzor) lehet látni, hogy az OttO ezt valamennyivel jobban lekövette mint az Autoart. Az Autoart-é hangyányival szögletesebbre sikerült. A másik amire kitérnék az M3 CSL felirat itt valamivel szebb és az igaziéval megeggyező helyen van felrakva a matrica. Ezek az én észrevételeim de eddig az állás:
Autoart vs. OttO 1:1
1.
2.
3.
Ebből a szemszögből (én legalábbis) egyik autón se találok kivetnivalót talán az OttO-nak egy kicsit elnagyolt lett a sárvédőn a légbeömlő ezt leszámítva mind a kettő gyönyörű.
Számomra így a jelenlegi állás:
Autoart vs. OttO 2:1
1.
2.
3.
A kerekek mindkét modell esetében szépre sikerültek, egyetlen egy kis apróságot vettem észre az pedig az index. Az Autoart-nál ez egy műanyag fehér lap az OttO esetében pedig egy átlátszó plexi darab, továbbá a féktárcsák hangsúlyosabbak az OttO esetében, így az állás:
Autoart vs. OttO 2:2
Idáig csak a külsőt vizslattuk viszont egy nyithatatlan autó esetében felesleg is ezt a szempontot oly mértékben figyelembe venni mint egy nyithatónál, szóval ami húzó lehet az nem más mint az Autoart nyithatósága amit képekkel prezentálok is.
A beltér igazi Autoart minőség. Minden szépen kárpitozott még az üléseket és a kormánykarimát is szemcsés anyaggal vonták be az élethű plüsshatás érdekében.
Igényes kivitelezés ahogyan azt az Autoart-tól megszoktuk. Minőségi darab pedig közel 10 éves modell ha nem több.
CSL belépődíszléc a felirat mellett versenykockás zászlók.
A csomagtérnél se más a helyzet itt is az árkategoriához illő kárpitozást találjuk.
Végére pedig jöjjön a motortér ami kimondottan kívánatos darab. A kedvenc elemem az egyedi CSL szívósor.
Összegzés: 
Ezt az Autoart-ot nem tudhattam volna magaménak ha az eladó csak simán meghírdeti csere vagy beszámítás nélkül. Az ára az egekben, de bevallom őszintén (és lehet páran verbálisan megköveznek) a nyithatóság nem éri meg azt a töbletet amit az Autoart tud. Gyönyörű részletgazdag modell élvezet kézhez venni nyitogatni elveszni a részletekben, de ennek súlyos ára van. A másik alternatíva a kyosho ami csak kicsivel fájóbb csapást mér a tárcánkra viszont szintén nyitható és nem marad el sokkal az Autoart-tól. Így szerintem beszerzésre az OttO egy kifejezetten jó alternatíva és árban is a tartható kategóriát képviseli magyar modelles léptékben. Kinézetre nekem a teszt döntetlenre jött ki de az Autoart és a kyosho tud egy plusz a nyithatóságot. Mindenki döntse el maga, hogy ez megér fájó 10ezreket vagy abból inkább vesz mégegy OttO vagy más hasonló minőségű modellt.


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése