2016. április 29., péntek

Sportos Biedermeier szekrény: Autoart Volvo 850 T-5R Estate

A sima szedán 850 T-5R-ről már írtam annó egy beszámolót, azóta csatlakozott mellé a színazonos kombi (Estate) verzió is. A szedánból a 4. modellnél állapodtam meg végleg. Olcsó volt így ha kellett egy drága modellnél csere esetén mindig beáldoztam. Ez mára már megváltozott és gyűjteményem oszlopos tagját képviseli amitől már nem fogok megvállni. Azt ne kérdezzétek, hogy miért nem léptem meg előbb a kombi beszerzését, magam sem értem, de így mostmár végre teljes lett a sor. Amióta megvan azóta esküszöm sokkal jobban tetszik mint a szedán, pedig a formavilága egy egyszerű szögletes Biedermeier szekrény amit valljunk be egy egy épp pihenését töltő favágó tervezhetett. Konkrétan 4 baltacsapással megvan a forma. Az autóba szerintem az a legizgalmasabb, hogy egy egyszerű szinte már unalmas formavilágot képvisel viszont a turbós verzióknál egy igazi alázógépet kapunk ha nem is lámpánál, de autópályán belsősávban biztos igazi sepregetőgép. A Volvónak szerintem ez volt az egyik legsikeresebb modellje ebből is inkább a jelen lévő Estate verzió. Amerikában is  a kertvárosi kapubejárók egyik sztenderd darabja volt. Az anyukák vitték is mint a cukrot. De miért is? Hatalmas csomagtér ami pelenkázásra is tökéletes így sok szarospelenkát elnyel, rengeteg hely, letisztult, elegáns egyben nem annyira hivalkodó mint mondjuk egy Mercedes vagy egy BMW de teljesítményre mégis keményen szorongatta a standard modelleket. Továbbá itt jön képbe az anyai ösztön mert akkoriban kategóriájában ez volt a legbiztonságosabb, így az otthon biztonságát megteremtő családifészek idilli hangulatát teremtette meg és ha anyuka hajlandó volt a kompromisszumra, apuka kihozhatta a T-5R verziót amivel egy-egy teligáz erejéig újból hülyegyerek lehetett.
Teljesítményre teljes mértékében megegyezik a szedánéval így az adatokra most nem térnék ki.
Jöjjön a modell
Elölről lényegében teljesen megegyezik a két autó. Mivel nincs rendszámtáblatartó így úgy gondoltam a svájci rendszám lesz neki a legideálisabb szinte azonnal felraktam rá, valamennyit szerintem dobott is rajta.
Háta egyszerű de mégis ez az egyszerűség teszi izgalmassá. Az alap verziótól eltérően itt találunk tetőspoilert, továbbá a matricák és a kipufogó jelzi, hogy ez nem a standard modell. Ami nekem a hátluján a legjobban bejön az a hatalmas hátsólámpa, ami úgymond mára már a Volvo-nál hogyomány lett a V sorozatnál (kivéve az első V40-es széria). Ezt az elemet az Autoart tökéletesen kivitelezte, gyönyörűre sikerült, szinte megszólal.
Hatalmas csomagtér ahol buksi is kényelmesen utazhat, gusztusosan kárpitozva. Igazi Autoart-ra jellemző minőség mind kivitelezésben és összeszerelésben.
Oldalról látszik igazán az egyszerű formavilág, nyilván nem ő volt annó a szélcsatorna királya, inkább funkcionális mint áramvonalas. A kombi verzió még abban tér el a modell esetében a  szedántól, hogy itt találunk kis sárhányó műanyagot. Ami kis apróság mégis jópofa valamit a tetősín se utolsó. Láttam már olyat aki leszedte róla, de nekem így tetszik.
Nem mai modell mégis hihetetlenül szépen kivitelezett darab. Minden gomb festve, élethű faberakás. Egyszerűen nem tudok mit írni mert a képek teljesen visszaadják.
Motortér önmagában egy egyszerű felépítmény de ebből is a maximumot hozta ki a gyártó. Varta akku, apró matricák, kitámasztó. Egyszerűen csodálatos. 
Összegzés:
Remek modell, minden részletében magas minőséget képvisel. Ezt a modell még azoknak is ajánlom akitől teljesen távol esik, mert az egyszerűsége és a profi kidolgozása hihetetlen minőségérzetet ad. Noha már annyira nem olcsó mint annó, viszont szerintem mai modelles léptékben is tartható az ára. 
Az alábbi linken megtekintheted a szedánról szóló bejegyzésemet:
http://autokesautomodellek.blogspot.co.at/2015/07/konyvelowagen-autoart-volvo-850-t-5r.html?view=sidebar&m=1











1 megjegyzés: