A 164-est 1987-ben kezdték el gyártani. A formatervért a Pininfarina volt felelős. A forma a Saab-Lacncia-Alfa-Fiat plattformra épült. A 164-esen mutatkozik meg ez a legkevésbé. A Fiat Croma, a Lancia Thema és a Saab 9000 az A oszloptól a C oszlopig szinte teljesen megegyezik. Hasonló a kilincs és a tükrök formája is eléggé hasonlít egymásra. Természetesen az autók eleje, háta és a beltér nem egyezik, de hosszúságra és szélességre a paramétereik szinte megegyeznek. A Fiat és a Lancia szinte azonos motorpalettával volt elérhető, nyílván a komolyabb motorokat a Lancia kapta meg. A Saab saját fejlesztésű motorokkal árulta a 9000-est és az Alfa 164-ese is a 2.0 8szelepes Turbo-t leszámítva.
A motorpalettát tekintve az Alfa elég sokszínűnek mondható. Voltak belépő szívó 4hengeresek duplagyertyás TwinSpark megoldással. Ezustán jöttek a feltöltős verziók utána pedig a V6-os erőforrások részben feltöltős és nagyobb szívó verzióban. A motorpaletta csúcsát a QV illetve a Q4 zárta. Az érdekesség, hogy sokan úgy tudják, hogy a Honda VTEC technilógiája a változószelepvezérlés úttörője, de nem. Az Alfa már akkoriban szériában gyártott ilyen motorokat.
Jelen modellünk egy Q4. Igazából ugyanaz mint a QV csak itt 4 az összkerékhajtásra utal. A QV a Quadrifoglio Verde röviditése ami magyarra fordítva zöld négylevelű lóherét jelent és ez is a QV-k egyik ismertetőjele.
Müszaki adatok Q4:
2959 köbcenti, V6 DOHC 24szelep.
Teljesítménye 232lóerő és 276 Nm nyomaték.
Váltó kézikapcsolású 6sebességes
Összkerékhajtás
Gyorsulása 7,7 másodperc
Végsebessége 240km/h
Elérkeztünk a modellhez. A gyártó a Laudo Racing amiről már volt beszámolóm egy Ritmo 130TC személyében. Röviden tömören a Laudo igazából egy Olaszokra specializálódott OttO. Valamivel vastagabb az árcédula, de cserébe az autó doboza szép képes.
Az autó eleje kimondottan jól néz ki, szép a fényszóró valamint a ködlámpa, jól néz ki az első lökös és az alatta lévő sportos kis koptató és a háromszög alakú hűtőrács benne a kis emblémával.
Oldalról is kifejezetten szép. Nagyon jó a fényesés minősége. Kifejezetten jól mutat rajta a körbefutó kötény ami mindenhol fekete színt kapott, ez valamelyest sportosabbá, alacsonyabb épitésüvé teszi az amúgy elegáns autót.
A felni szerintem elég jó lett, hasonló minőségű mint az OttO-ké. A sárvédőbe integrált index mellett fellelhetjük a Pininfarina apró kis plakettet.
Az autó fara is nagyon jól mutat. Szép az egybefüggő csík hátsó lámpatest. Nagyon jóra sikerültek a feliratok és az embléma, de a kipufogóvég is kimondottan esztétikus.
A beltér gyanta létére is kifejezetten jó és kidolgozott bár egyhangú fekete, és a gyártó helyébe egy bézs színnel próbálkoztam volna természetesen ha létezett a Q4-ben.
Összegzés:
Szerintem egy kifejezetten szép modell, bár az ára körülbelül GT Spirit kategória, de szereintem egy kis szériás olaszra specializálodódott gyártótól szerintem nem is rossz, de ha azt nézzük egy 1:43-as minichamps 164 is kb 15ezer akkor a valamivel többi mint 30ezer forint annyira nem is rossz.
Pozitívum:
+Az egyetlen 164 a piacon 1:18-ban
+Mégegy színvariáció
+Kimondottan jó kidolgozás
Negatívum:
-Szebb doboz, de belül ugyanaz a gagyi hungarocell
-Magasabb ár
Mit vehetek az árán?
Az ára kb 32000Ft (2017 Április). Ez a kategória a GT Spiritek és az olcsóbb Autoart-ok melegágya így van lehetőségünk a válogatásra.
Ajánlom?
Természetesen igen! Az ára ellenére szerintem egy remek modell !
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése