2017. április 4., kedd

A 90-es évek réme 2. : Norev Mercedes-Benz W140 S500

Az első rész, ahogy nézem a legsikeresebb beszámolóm lett. Sajnos azóta eladtam a feketét mert egyszerűen nem tudtam megemészteni a fényzésihibáját. Azóta a W140-em állománya egy ezüst S320-ból, ebből az újonnan beszerzett gyönyörű bordó szinű S500-ból és még egy szintén ezüst S600 V12-ből áll.
Akkoriban amikor az első részt írtam nem nagyon ástam bele magam a modell történetébe, csak akkori tapasztalataimat osztottam meg veletek, így a 2. rész elkezdődik újragondolva.

Azt mindannyian tudjuk a bálna tekintélye itthon igazából a félelemből fakad illetve az, hogy nem tudunk túllépni a 90-es éveken, pedig egy igazi youngtimer sőt lassan a korai darabok kezdenek közeledni az OT felé.
Ha eltekintünk a sötét múlttól és mindenféle előitélet nélkül nézzük rájövünk, hogy egy letisztult gyönyörű tepsi, a Mercedes történetének talán legszebb zászlóshajója volt amit manapság már kevésbe tudnak megalkotni a nagyon hasonló szinte egy sémára épülő formavilág miatt. Nyilván nem vagyok egy tipikus Mercedes fan, de valamennyit azért konyítok hozzá, de egyszerűen távolról nem tudok megkülönböztetni egy C-t egy E-t vagy egy S-t.

A W140 története azért is volt különleges mert magát a formavilágot már 1981-ben elkezdték fejleszteni. A formaivilágért Bruno Sacco volt a felelős aki szerintem a legszebb Mercedeseket tervezte.
A modell végül 1991 áprilisában került a szalonokba és 1998 szeptemberéig volt kapható.
A C140 Coupé változat 1992 októberében került piacra és szintén 98 szeptemberéig volt kapható.
Összeszerelése két üzemben történt az egyik a stuttgarti volt, a másik pedig a mexikói Toluca városában történt, gondolom innen látták el az amerikai piacot.

A motorpaletta rengeteg benzinesből állt. 2.8literestel egészen a 7.2literes AMG-ig lehetett mozogni, számokban pedig 193lóerőtől 518lóerőig terjedt.
Dízelekből 3litertől 3.5literig terjedt ez lőerőben 177től 150ig terjedt.

Beteges típusok:
Mint minden típusnál akadnak kevésbé sikeres darabok így a 140eseknél is előfordultak problémásabb változatok.
Az egyik a 350TD volt. Ennek a közpintizárát is vákumos rendszer működtette így ha a rendszerrel valami baj volt akkor olyan hibajelenségeket produkált, mint például, hogy nem lehetett leállítani csak ha kifogyott belőle az üzemanyag, vagy az ajtókat nem lehetett kinyitni.
A másik az S500 illetve S600 volt. Az S500-ra kevésbé volt jellemző, inkább az S600-tól felfelé. A nagyobb motorok irgalmatlan hőt termeltek emiatt a motor-kábelköteg összolvadt így folyamatos zárlatok használhatatlanná tették és javitása horrorisztikus összegebe került.

Műszaki adatok az S500-ról:
4973 köbcenti, DOHC 32szelep V8, befecskendezéses.
320 lóerő 470Nm nyomaték.
4/5 sebességes autómataváltó
Gyorsulása: 7,3 másodperc 0-ról 100km/h-ra
Végsebessége 250km/h elektronikusan korlátozva.

Konkurensek:
-BMW E32 750i (1993-ig), BMW E38 750i
-Audi V8 4.2, Audi A8 4.2
-Lexus LS400
-Volvo S90

A rövidke bevezető után elérkeztünk a modellhez. Gyártója a Norev, így teljesen nyitható. A Norev 2010 környékén kezdte el kiadni a bálnákat és azóta számos színben lett került piacra. Sajnos az újabb kiadások beltérben gyengébbek az apró részletek és a tolatólámpa sincs meg mindegyiken.



Előlről kimondottan szép, jól néz ki a fényszóró kidolgozottsága, van kis fényszórótörlő-lapát, szép a krómozás is bár nem érdemes nagyon tapogatni mert lehullhat ezt egy korábbi modellnél tapasztaltam. Van még elől tolatóradarunk aminek a kis érzékelőit láthatjuk a lökháritóban. Az embléma egy kényes pont ezért is van fenn belőle sok eladó amin nincs meg.


A háta is kifejezetten jó. Ezen rajta van a tolatólámpa, vagyis mondjuk úgy nincs befestve. Megvannak itt is a radarszemek, egyedül ami kicsit zavar, hogy a kipufogóvég kilátszik a lökös alól. Vásárlásnál ha másodkézből vesszük érdemes figyelni a kis antenna meglétére, sajnos ez is egy kényes pont, ez a másik ami letörhet róla, illetve az S500 felirat valamint az embléma itt is hajlamos elveszni.

 

Oldalról láthatjuk a gyönyörű Long kivitelű bálnatestet. Igazi 90-es évekbeli tepsi. Sokan kérdezték tőlem milyen a fényezése nem üt esetleg el. Nos szerintem kimondottan szép. Nekem az ajtók színe is megegyezik a kasznival így kijelenthetem, hogy nem üt el. Gyári fényezési hibát nem láttam rajta, ami szerencs mert egy kimondottan elegáns árnyalat.




A beltér az utóbbi időkben a Norvnél a Bálnák esetében elég ingerszegényekre sikerültek, ez viszont evvel a bézs belsővel kimondottan jól néz ki. A műszerfal is hozza az elsőszériákra jellemző szép kidolgozást ami a gombok és a Navis fejegység kidolgozásában mutatkozik meg.


A csomagtér nem egy nagy cucc. Egyedül azt sajnálom, hogy itt a kárpit nem bész mert akkor jobban kivehető lenne a gyári CD tár amint megcsinált a Norev.


A motortér nem egy nagy cucc bár igénytelennek sem mondható. Azt az árat amit képvisel annak megfelelő.

Összegzés:
Örülök, hogy a Norev újból kiadta a bálnát ráadásul egy nagyon impozáns külső-belső kombinációval. Az utóbbiak sajnos elég szürke egerek voltak így a drágább dealeren kívül nem volt más igazán elegáns alternatíva.

Pozitívum:
+Abszolut korrekt ár
+Gyönyörű külső-belső kombináció
+Mindene nyitható
+Elsőszériákat idéző minőségibb kivitelezés

Negatívum:
-Nekem a kipufogó kicsit aránytalan
-Ha nem figyelünk oda könnyen megcsonkíthatjuk (embléma, antenna)

Mit vehetek az árán?
23000Ft-nak megfelelő € szerintem egy teljesen nyitható fém modellért manapság igazán kedvező (2017 április). Egy KK Scale drágább kevésbé jó kidolgozással így azt mondom ár/kidolgozás arányban nincs nagyon párja.

Ajánlom? 
Természetesen! Főleg ebben a színben! Akinek még nincs bálnája és fontolgatja, annak ezt a verziót kimondottan ajánlom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése