Mit is jelent a 8.32? A válasz nagyon egyszerű 8 henger 32 szelep. Ez már sejtet velünk valamit. De honnan is származhat ez a motor? A kérdés teljesen helyén való mivel a Lancia V6 illetve Turbo motorokat épített be az autóiba így ha egy kicsit tovább gondolkozunk akkor logikusan már derenghet valami. Aki a Ferrari-ra tippelt az eltalálta, mert a motor tőlük származik. A Lancia és a Ferrari kapcsolata akkoriban nem újkeletű dolog volt, mivel a Stratos fejlesztésén együtt dolgoztak. Itt a recept kicsit más volt. Adott volt egy 4 ajtós sedan és ebbe kellett valahogy belepaszírozni egy V8-as Ferrari motort. Erre a legmegfelelőbb a Ferrari négyüléses Mondial motorja bizonyult a legjobbnak és ezt is építették a Thema-ba. Sokak szerint ez a Thema 8.32 nem is Ferrari mert elméletileg nem a maranelloi üzemben szerelték össze illetve mivel teljesítménye gyengébb volt a módosítások miatt, az igazi Ferrarisok nem tekintették annak. Természetesen ettől még Ferrari motor maradt csak a Mondial-ba F105A motorkódot kapta míg a Thema az F105L-t.
Az autó első blikkre szinte teljesen úgy néz ki mint egy szokványos Thema, csak avatott szem látja rögtön az apró módosításokat amiből azért akad bőven. Módosult a hűtőmaszk amiben helyet kapott egy 8.32 plakett is, Ferrari felnik, oldalán futó sárga csík, csomagtér fedélben integrált kiemelkedő hátsó szárny. Beltérben módosult műszerfal, egyedi fadíszlécek és minőségi bőrbelső, bőrkormány illetve bőr váltógomb. Ami az autó másik érdekessége, hogy nagyobb tempónál a szárny autómatikusan felnyílik és 200km/h-nál a jobb légellenállás érdekében a tükröket is behajtja.
Műszaki adatok:
2927 köbcenti, DOHC V8 32szelep,
Teljesítménye 215lóerő és 284Nm nyomaték.
Gyorsulása 7,2s 0-100km/h, végsebessége 234km/h
Konkurens modellek:
BMW E34 535i: az 535i a 8.32-vel párhuzamosan gyártott sorhatos volt még 12szeleppel teljesítménye 211 lóerő volt és hasonló menettulajdonságokkal rendelkezett, bár gyorsulásban valamivel gyengébb volt.
Audi 200 20V Turbo: legendás 5 henger Turbo ami az UrQuattro-ból is ismert. Akkoriban a legjobb összkeréhajtással és 220lóerejével hozza a 8.32 szintjét.
Mercedes-Benz W124 300E-24: W124 300E-24 inkább öregurasnak lehet mondani mint sportosnak, 220lóereje szép teljesítmény. Ha gyorsulása nem is, de végsebessége 238km/h-val szép eredmény és ebben még elérhető volt a kéziváltó.
Opel Omega A 3000 24V: 204 lóerejével 7,7s gyorsulásával és 241km/h vegésebességével, hihetetlen, de a mezőny egyik legjobbja.
Ford Scorpio Cosworth: 195lóerős V6-osával nem a mezőny legerősebb tagja, menettulajdonságai szempontjából is némileg alulmarad.
Most pedig jöjjön a modell. Gyártója a Top Marques, ami azért garantálja nekünk ebben a szegmensben a minőséget mivel rengeteget koóperálnak együtt a BBR-el.
Az eleje iszonyatosan szép, gyönyörű lámpák és hűtőmaszk, kimondottan szép apró kis emblémák, gyanta létére bámulatos modell.
Oldalról is hozza a szintet. Fényezése gyönyörű, egységes mindenhol. Nagyon szépek a felnik, iszonyatosan jól néz ki a vékony csík az oldalán és még a kilincsek ezüst része is rendesen, minőségin van kivitelezve.
Hátulról sem érheti panasz ami a kidolgozását illeti. Itt is megtalálhatjuk a vékony sárga csíkot valamint a 8.32 plakettet. A lámpák és a kipufogó is kifejezetten szép, egyedül a szárny mozgathatását hiányolom, ez sajnos csak a BBR verzión van megcsinálva, viszont ott pedig fixen nyitva van.
A beltér gyanta létére kimondottan szép, a kárpitok gyönyörűen megvannak festve, nagyon szép a műszerfal illetve a fabetétek. Nagyon szép munkát végzett vele a gyártó és az ára tükrözi az autó minőségét is.
A végére pedig a dobozát hagytam. Gyönyörű igényes talpazat szép kis plakettel, keménykartonos ízléses darab. Nem gagyi OttO-s hungarocell kis uzsizacsival.
Összegzés:
Egy gyönyörű gyanta modell. Ha gyantákból beszélhetünk prémium kategóriáról akkor ez a modell mindenképp ide tartozik. A fényezése kimondottan szép, a kidolgozás nagyon jó minőségű. Ha valamerre pozicionálnom kéne mindenképp a GT Spirit sőt talán még a Laudo fölé is tudnám helyezni.
Pozitívum:
+Egyetlen Lancia Thema a piacon
+Magas szintű minőség gyantákhoz képest
+Elérhető ár
+Esztétikus csomagolás
+Gyönyörű fényezés és beltér
Negatívum:
-A szárny nem mozgatható
-Szép beltere ellenére nincs biztonságiöv
Mit vehetek az árán?
Nagyjából a gyangébb LS Collectibles szinten van árban, de valamivel drágább mint mondjuk egy GT Spirit, viszont annál azért érzékelhetően szebb. Az ára nagyjából 35-40ezer Ft között mozog.
Ajánlom?
Természetes igen!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése