2016. november 15., kedd

Cukorkaszínű strigóhintó: OttO Mecedes-Benz C123 500CE AMG

A 123-as széria hallatán mindenkinek rögtön a lefingott zöldségesmerci jut eszébe természetesen kombi (TE) verzióban, egyedi járásmódú szívódízelekkel. A széria legkelendőbb modelljei kétségtelenül a sima lépcsőshátú illetve a TE verziói voltak. A típust 1975 novemberétől egészen 1986 januárjáig gyártották, majd az utód W/S/C/A124 követte. Motorok terén 2literes és 2.8literes 4 illetve 6 hengeres motorok közül lehetett választan benzines fronton. Dízel téren szintén 2literes motortól egészen a 3literes dízelig lehetett válogatni 4-5-6 hengeres motorok közül. Az AMG egy különálló tuningcég volt ami csak a 90-es években házasodott a Mercedes-el így addig mondhatni egy kis szériában működő főként Mercedesekre szakosodott vállalkozás volt verenysport tapasztalokkal. A C123 500CE AMG is egy kis szériában legyártott autó volt. Szériában a Mercedes nem vállalta be a felső-középkategóriába akkoriban a V8-as erőforrásait így az AMG meglépte helyettük. Az autóról nagyon kevés unformációt lehet találni a neten. Van róla korabeli újságos fotó a hozzátartozó cikkel, de a képek minősége elég gyenge viszont mégis sikerült róla találnom pár információt.

Az AMG a 280CE-t használta fel alapnak amiből száműzték a 6hengeres motort és helyére egy 5literes V8-ast építettek. Teljesítménye 276 lóerő lett amihez párosult 408Nm nyomaték ami elég szép teljesítméby volt a 80-es évek elején. Az autót egy 4fokozatú autómatával párosították ami szerintem sokat elvett a vezetési élményből és sajnos ez a gyorsulás kárára is ment. A mért gyorsulása 7,4 másodperc volt állóhelyzetből 100km/h-ra végsebessége pedig 235 km/h, ami a mai napig egy elég jó érték, de egy kéziváltóval mégjobb eredményt lehetett volna elérni. Az AMG nem csak motor terén volt bőkezű. A külső gazdagodott egy Body kit-el illetve színrefújt könnyűfém-felnivel, továbbá a hűtőmaszk és az emblémák valamint feliratok mind a karosszéria színével azonosak. A fényezését tekintve elég extrém lett a színválasztás. Ha nem olvastam volna utána tuti egy amerikai gettóból származó lányfuttató tulajdonos autójára tudnék gondolni. Extrém, de pont emiatt tetszik. A belteret tekintve is minőségi belsővel látták el az autót számos extrával. Talán ennyi elég is amit az autóról tudni kell.

Rövid monológom után ismerkedjünk meg közelebbről a modellel.
Magát a 123 szériát számos modellgyártó kiadta. A Revell vállalta be elsőnek lépcsőshátú kivitelben. A következő 123-as viszonylag sokat váratott magára és ez a BoS S123 volt. Ezután követte az OttO C123 280CE 2 féle színben majd a Norev is legyártotta szintén nyithatatlan verzióban. Mégegy S123 debütált a KK-Scale kezelésében, de mégis csak az OttO adta ki számomra a legizgalmasabb verziót a C123 500CE AMG-t.
Amikor elsőnek szemügyre vettem az OttO féle netes képeket jót nevettem a színe miatt. Ezután jött a szokásos háttérinformáció szerzés magáról az autóról amiket olvasgatva nagyon megtetszett. Az autó kivitelezését tekintve az OttO hozza a formát. Szépek a lámpák, nagyon tetszik a hűtőmaszk aminek kerete levan fényezve továbbá a fekete rács miatti kontraszt. A koptatóba találunk AMG feliratot ami ugye színre van fújva, úgy mint az embléma ezért nem adja ki képen normálisan ezeket az apró részleteket.
Oldalról látszik a Mercedes féle tradicionális B oszlop nélküli Coupe forma. Őszintén szólva ez az egyetlen olyan Mercedes Coupe aminek sziluettje kevésbé fog meg, viszont jelen modellünk esetében tetszik a krómlökhárító illetve a krómozott alkatrészek elhagyása továbbá a külső és belső szín kontrasztja is kimondottan szemrevaló.
A felnin látszanak az igazi 80-as évek jegyei. Mai szemmel nézve már kicsit elavult és formaisága inkább egy kisbuszra vagy terepjáróra passzol. A későbbi vastagküllős 5ágú felnik sokkal szebbek ezen a típuson is sokat dobnának, de ettől eltekintve szépen megcsinálta az OttO.
Farán számottevő változások nem mentek végbe. Az emblémák, feliratok fényezése inkognitóba teszi az autó valódi mivoltát. Hátul amit még észre lehet venni egy kis kötény, ezt leszámítva nem sok utal az AMG vérvonalra.

A beltér kivitelezése OttO-hoz mérten is kimondottan szép. Nagyon jól mutat a bőrüléseken illetve belsőkárpitokon a fekete szegély. A fabetétek kivitelezése és minősége is teljesen igényes. A B oszlop nélküli kivitelezés jelen esetben nagyon sokat segít a beltér bemutatásához ami kimondottan elnyerte tetszésemet.

Összegzés:
A 123-as széria modelljei közül manapság nehéz kiugrani a számos konkurencia miatt. Az OttO jelen esetben megmutatta, hogy van fantázia még az alapkivitelen felül is amit remekül kivitelezett. Hasonló lépcsőshátú illetve TE megjelenését kifejezetten értékelném.

Pozitívum:
+Sikerült az OttO-nak feldobni a 123-as sort egy egyedi darabbal
+Gyönyörű fényezés
+Piacon jelenleg egyedülálló darab 123-as téren
+Továbbra is piacképes ár
+Rendkívül szép külső és belső kivitelezés műgyanta létére.
+Tartalék fényezett embléma előre, hátra

Negatívum:
-Az autóhoz méltatlan, továbbra is porrózus hungarocelldoboz

Mit lehet venni az árán?
Mercedes téren van lehetőségünk bőven. Lehet venni számos nyitható Norevet. Tudunk venni ugyanennyiért KK-Scale S123 TE változatot igaz ez gyengébb minőségű gyártó.

Kinek ajánlom?:
Mercedes fanoknak bátran annak ellenére, hogy műgyanta, illetve egy nagyon jó választás azoknak akik szeretik ennek a korszaknak ritka autóit.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése