W124 (sedan)
S124 (kombi)
C124 (coupe)
A124 (cabrio)
Jelen írásom alapja az A124 amit 1991-ben mutattak be és 1996-ig gyártottak. A Mercedes volt az egyetlen a kategóriában ami ennyire sokoldalú variációkkal rendelkezett. Ebben a kategóriában még a mainapig sokszor kimerül egy sedan illetve egy kombi kivitelben a paletta. Az előd 123-asban gyárilag még nem létezett a cabrió kivitel így a 124 volt a formabontó ezen a téren. A az utód 210 szériánál már a nevét is megváltoztatták CLK-ra és egészen a 212-es szériáig létezett, mára pedig az E Coupé illetve Cabrio nevet viseli.
Motorok terén az E200-tól egészen az E320-ig lehetett választani és kézi 5 fokozatú illetve 4 vagy 5 fokozatú autómataváltóval lehetett párosítani.
Alanyunk egy 300CE-24 ami egy soros 6hengeres 24szelepes motor volt 3000köbcentivel 220lóerővel és 265 Nm nyomatékkal. Gyorsulása 8,4 másodperc volt állóhelyzetből 100-ra és végsebessége valamivel 230km/h felett volt.
Most pedig jöjjön az amiért ittvagyunk maga a modell. A 124-esek terén eddig nem volt túl sok alternatíva az első az Autoart féle E320 volt és mára egy igazi kurriózum lett. Ezután sok-sok év elteltével jött a BoS S300TE, utána pedig az OttO előrukkolt az E60 AMG-vel, majd a Norev is kiadta az A124-est számos színben. Azóta az OttO mégjobban belehúzott és a Taxi 1-ből ismert E500/500E-t kiadta ezüst színben (ami sajnos nem jött össze mert faceliftes modellt adtak ki a Taxi 406 mellé). Az OttO idei kiadásai közül viszont az igazi különlegességek az AMG széria TE,CE illetve a "THE HAMMER" nevet viselő verziói.
Jelen alanyuk egy Norev ami a mezőny talán legolcsóbb tagja, így járjunk utána mennyire is érdemes beszerezni.
Az eleje összességében elég hatásos, de azért vannak apró malőrök amikkel együtt lehet élni. ilyen például a kicsit vaskos Mercedes jel amit az Autoart és az OttO is fém, fotómaratott kivitelben készített el ami sokkal arányosabb. A másik az a fényszóró-törlőkapátok. Egy kissé felfelé áll, de lehet csak nálam kivételes eset. A fényszórók arányaiban szépek viszont valamennyivel gyengébb mint az OttO.
A hátával teljesen kivagyok békülve nem tudok rá negatívumot mondani maximum észrevételt például a lámpák lehetnének kicsivel szebbek, de az árát tekintve elhanyagolható.
Oldalról jól néz ki az ezekre a Mercikre jellemző két-tónusú fényezés. Összességében jó, de talán hangyányit magas maga az autó.
Fedél nélkül is kimondottan szép, mondjuk a beltér szinével nem vagyok megbékélve.
Szeretem a sötétautó kontra világos belteret, de ez a szürke olyan semmien. Egy krém színű belsőt jobban eltudnék neki képzelni, de mondjuk akkor meg nem passzolna az autó övvonalán körbefutó szürkefényezéshez így nem egyszerű a dolog. Viszont maga az autó kárpitozott ráadásul nem is egy rossz minőségben.
A műszerfalon a kapcsolók nagyon kultúráltak, viszont az autómataváltó mögötti részen az ablakemelő kapcsolóira már nem jutott ennyi figyelem szerencsére nem is látszódik.
Itt is látható a kárpitozás ami tényleg elég szépre sikerült a tapintása is abszolut korrekt.
A motortér nem egy esztétikai élmény. Jó persze ne legyünk pesszimisták örüljünk, hogy nyitható.
Összegzés:
Jó ár/érték arányú modell itt-ott apró bakikkal amik egyáltalán nem zavaróak, de vannak. Ettől függetlenül teljesen rendben van.
Pozitívum:
+Kedvező vételár
+A piacon kapható egyetlen Cabrio 124-es
+Árban 124-es fronton verhetetlen
+Mindene nyitható
+Kárpitozott és jár hozzá tető
+Számos színben elérhető
Negatívum:
-Itt-ott elnagyolt vagy nem kellően kidolgozott részletek
-Motortér kidolgozottsága nem a legszebb.
Mit vehetek az árából?
Körülbelül árban egy Bburagu Signature árat képvisel viszont azért az árért már inkáb ez a Norev.
Kinek ajánlom?
Aki szereti a Bruno Sacco féle formavilágot, továbbá Mercedes kedvelőknek és akik szeretik a Németautókat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése