2016. december 14., szerda

VR6 percek 2. rész: OttO VW Golf III VR6 Syncro & Norev VW Golf III VR6

Az előző részben nagyjából kiveséztük a VR6 témát nagyvonalakban. Most eljött az idő, hogy bemutassak egy számomra kedves modellt két különböző gyártótól. Az OttO a III-as Golfot úgy érzem teljes mértékében kimaxolta kezdetben a sima VR6-al illetve később a Syncro verzióval most idén pedig a Cabrio kivitellel. 2015 decemberében jelent meg a Golf III Norev kezelésében amit már a beharangozása óta kifejezetten vártam, ráadásul a "Jubi" GTi formájában lett kidobva, de csalódnom kellet. Képek alapján egy elég tetszetős modell volt, de amit nem tudtam megemészteni az a 8szelepes motor. Úgyéreztem megalázták a típust és egy nyitható modell esetében dukált volna az a fránya 16szelep, mégis csak egy Jubi és nyitható így a feketét kioffoltam. Majdnem egy évet kellett várni arra, hogy megjelenjen a VR6 és amint megjelent le is csaptam rá.
A dolog pikantériája, hogy kb egy éve keresem a VR6-ost és egy hét csúszással, de az OttO is betoppant.

Ejtsünk pár szót az autókról:
A zöld OttO féle a VR6 Syncro vagyis az összkerékhajtásos modell.
Ez azt jelenti, hogy maga az autó már a módosított 2.9 literes VR6-ossal muzsikál.
Így a teljesítménye 190lóerőre nőtt.
Gyorsulása 7,5 másodperc 0-ról 100-ra végsebessége pedig 224 km/h volt.

A Norev féle sőtétlila a sima VR6 vagyis a 2.8-as.
Ennek teljesítménye 174 lóerő volt. Mivel nem volt alatta az összkerék ezért könnyebb volt így menetteljesítményük sokban nem tér el.
Gyorsulása 7,8 másodperc volt, végsebessége pedig szintén 224 km/h volt.

A Golf III VR6 ellenfelei (szívómotorok terén)
-BMW E36 323ti Compact 170Le
-Honda Civic 1.6 VTi 160Le
-Opel Astra GSi 2.0 16V C20XE 150Le
-Fiat Tipo 2.0 16V Sedicivalvole 150Le
-Renault 19 16V 140Le


Visszatérve a modellekre most pont kapóra jött a friss Syncro beszerzése. Alapvetően is elakartam kezdeni a Norev féle VR6 írását, de most pont kapóra jött az OttO féle.
Ami elsőre feltűnik, hogy a Norev féle modell valamivel mintha alacsonyabb lenne. Maga a két modell hosszra szélességre megegyezik ami szinte csoda. A másik ami szembetűnő az a lámpák kidolgozása ami az OttO-nál azért szebb. Norev féle VR6 volt a kezemben több is és sajnos a lámpája mindnek opálos volt a ragasztó miatt. Ezt nagyon egyszerűen lehet orvosolni egy kis fogkrémmel és egy kis vizes dörzsöléssel.
A másik a VR6 embléma a hűtőmaszkon. Az OttO közelebb áll a valósághoz, arányosabb, de a tükrök is kisebbek a Norevnél így kijelenthetem a frontrész az OttO-nál összességében az apró részletek miatt szebb.
A hátsó résznél az OttO lámpái szerintem jobban sikerültek. Szebbek a feliratok illetve az embléma, de az OttO-nál itt azért van egy-két dolog ami zavaró. Ott a kipufogó. A Norevé abszolut korrekt ez az OttO-ról nem mondható el, szerintem túl nagy a hézag a két cső között. A másik az antenna. A norev féle keményebb műanyagot jobban preferálom mint a hajszálvékony kivitelt az OttO-tól. Egyrészt sokkal érzékenyebb, hogy letörik másrészt ha megvan a baj visszaragasztani szinte lehetetlen türelemjáték. 
Oldalról jól látható valójában miért is magasabb az OttO. A gumik valamennyivel ballonosabbak továbbá a háta is magasabban áll mint a Norevnek. A felnik az OttO-n lényegesen szebbek és természetesen hibátlanok. A hátsó szárny is   valamennyivel hangsúlyosabb az OttO-n
Az OttO-n szép Y küllős BBS-ek találhatóak, mögöttük elég élethű hatást keltő féktárcsákkal. A másik a sárvédőbe integrált indexbúra ami itt rendes kis különálló elem.
A felnit szerintem az Norev valahogy nem találta el. Nem vagyok egy nagy VW-s, de abba biztosa vagyok itt vannak formai gondok így csak hasonlít rá. Az indexbúra jelen esetben itt festett.
Az OttO-nál a díszlécben a felirat rendes különálló kis matrica.
A Norevnél ezt tampon-nyomással oldották meg és ha már itt járunk érdemes szemügyre venni a hibás felnit. Sajnos valahonnan jutott rá egy kis feketefesték. Ezt hamarosan orvosolni fogom.



A Norev hatalmas előnye vásárlás szempontjából, hogy nyitható. Ez a fajta ráadásul kárpitozott, de sajnos semmi sem tökéletes ahogy itt sem. A csomagtérajtó illeszkedése elég gyatra, igazából van egy kis hézag amit szerintem ügyeskezüek tudnak orvosolni, de az ilyen ebben az árkategóriában megesik. A másik problémám, hogy általában a VR6-osok nagyrésze bőrös. Itt is ezt akarták kihozni a történetből csak ez nem sikerült se az ajtókárpitnál se az üléseknél plusz amit még sajnálok a beltér unalamas, teljesen fekete.
Mivel nyitható nem csak a belteret tudjuk szemügyre venni hanem a motorteret is. Egy jó pont, hogy megcsinálták, de a kidolgozása azért hagy kivetnivalót.

Az OttO ugye nyithatatlan, nem kárpitozott, de mégis zongorázni lehet a különbséget. Nagyon szép a kontraszt a beltér és a fényezés között és ami mégjobb az ajtókárpiton, üléseken a bőrkárpit barázdái amik kivannak dolgozva.

Összegzés:
Két modellgyártó egy típus. Az apró hibák ellenére mind a kettőt kedvelem. Ha most nem lenne VR6-om és választanom kéne akkor a Norevet azért választanám, mert árban verhetetlen és nyitható. OttO-t találni elég nehéz és zsebbenyúlós vállalkozás.

OttO VR6 Syncro
Pozitívum:
+A piacon elérhető legszebb VR6 Golf
+Kidolgozása egy-két apróságtól eltekintve a legjobb

Negatívum:
-A hátsó kipufogó végek hézaga túl nagy
-Másodkézbő lehet már csak beszerezni
-35ezer forint átlagáron stagnál egy ideje

Norev VR6
Pozitívum:
+Kedvező ár
+Mindene nyitható
+Beltere teljesen kárpitozott

Negatívum:
-Norevhez mérten hanyagabb kidolgozás
-Számos modell hibás ami javítható például a fényszóró búrájának opálosodása a ragasztó miatt

Milyen alternatíva van ezen az áron?
Az OttO féle VR6 már beleszaladt a jócskán 100€ feletti kategóriába amiért már elég szép GT Spiritek közül lehet válogatni illetve egy-két Autoart is belefér ebbe az árkategóriába.
A Norev modelgyűjtő szemmel elég tartható árban. Kereskedőtől függően maximum 23ezer forintba fáj. Ennyiért a gyártón belül azért találunk nagyon szép darabokat, de ha azt nézzük mára már egy gyengébb minőségű részlegesen nyitható Minichamps-et sem kapunk.

Kinek ajánlom és melyiket?
Elsősorban a Norevet azoknak ajánlom akik nem szeretnének 30 felett kiadni egy Golf III-ért továbbá, ha fontos a nyithatóság. Az OttO-t azoknak ajánlom akinek elég a külső tartalom és hajlandó beáldozni a szép kidolgozást a nyithatóságért, viszont ezért a Norevhez képest mélyen zsebbe kell nyúlni.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése