Az egyik ami említésre méltó a 205 Rallye volt. Ez egy 1.3 literes duplakarburátoros, végtelenségig lekönnyített kis utcai Rallyautó volt teljesítménye valamivel több mint 100Le volt, később ezt a motort kapta meg a 106 Rallye is.
Ezután következett a GTi ami kezdetben 1.6 literes, 105 majd4 117lóerő volt, majd később csatlakozott az 1.9-es verzió 128lóerővel.
Az abszolut csúcsot a B csoportos homológ verziója a T16 jelentette. Ez egy 2literes 16szelepes turbo erőforrást foglalt magába amit a vezető mögé epítettek be és összkerékhatással párosítottak. Az autó hihetetlenül ritka összesen 200darabot gyártottak belőle.
A Peugeot kinált a 205-ösből egy olyan modellt is amivel a felsőbb réteget próbálták megcélozni és ő pedig a Gentry volt, a 205-ösök legnemesebb verziója. Az autó az 1.9 GTi-ből ismert erőforrást kapta meg visszabutítva 105 lóerőre (ugyanezt kapta meg a cabrio CTi változat is). A Peugeot nem csak a motor terén volt bőkezű. Belül bőr belsőt találunk faberakással, klímát, eletromos alblakokat egyszóval olyan opciók nyíltak meg a Gentryben ami inkább a felsőkategóriára volt jellemző. Külseje érdemleges válozáson nem ment át, igazából egy letisztult GTi. Kapott előlre is ködfényszórót, egyedi Gentry könnyűfém felniket hátul pedig sötétített lámpabúrát valamint egy aprócska Gentry feliratot.
Az autó ellenfelei:
Felszereltségre:
Renault 5 Baccara
Telseítményra:
Renault 5 1.7 GTE
Fiat Uno Turbo i.e. 1.3
Opel Corsa A GSi
Volswagen Polo G40
A 205-össel sokan előrukkoltak már. Ott a Solido vagy a Norev, de az OttO adja a legtöbb opciót a variánsok terén.
Előlről a kidolgozása szerintem a nyitható gyártók ellenére az OttO-nál a legjobb. A fényszórók kellően élethűek amit az OttO-tól már megszokhattunk. Az élek akár az igazin és a hűtőrács valamint az embléma is teljesen olyan mint amilyen az igazé.
Oldalról teljesen rendben van igazából egyetlen ami zavarótényző az a kézzel festett díszléc. Látszik rajta hol vastagabb hol vékonyabb illetve egy helyen kicsit több is jutott a festékből a kelleténél.
A felni szerintem kifejezette jóra illetve élethűre sikerült. Mögötte látható a féktárcsa is ami rendes fémeshatású nem pedig matt, mint számos modellen.
A háta is hozza a szintet. Igazából elég semmitmondó maga az autó és aki nem tudja valójában mi is a Gentry felse tűnik neki a sok apró dolog egy széria 205-öshöz képest. Megtalálhatjuk a sötétített hátsó lámpabúrákat ami az autó színéhez teljesen jól passzol. Vannak hátsó ködlámláink is, de ami a legjobban tetszenek azok a feliratok amik kiegészülnek egy Gentry emblémával.
A beltér kimondottan szép. Még OttO-s léptékkel is. Szép a faberakás, szép az üléseken illetve az ajtókárpitokon a bőr barázdái. A müszerfal illetve a kormány is kimondottan jó.
Összegzés:
Sok 205-os van a piacon sok gyártótól. Nagyrészük nyitható, de valamiért mégis csak az OttO-é mutatja a legjobb összképet.
Pozitívum:
+kidolgozottságra a legszebb 205
+egyedi felszereltség
+ennek a legszebb a beltere
Negatívum:
-konkurensekhez mérten magasabb ár
-a díszlécek festése lehetne pontosabb
-gagyi csomagolás
Mit vehetek az árából?
Az OttO féle 205 árából szerintem lehet bőven mazsolázni a Norevek közül illetve a Motor City Volvoihoz is hozzájuthatunk ami sok funkcionalitást ad.
Kinek ajánlom?
Ahogy látom mostanság viszonlag sokan gyűjtenek Francia autókat. Na nekik az OttO féle 205-öst kifejezetten ajánlom mert a piacon kapható legjobb, de aki csak szereti magát a 205-öst már annak is érdemes elgondolkoznia rajta.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése