2017. február 20., hétfő

VR6 percek 3.rész: A Malac: Volkswagen Passat B3 VR6 Variant KK-Scale

A KK-Scale is kezd ráérezni a hiánymodellek piacára. Tavaly a cég elég komoly minőségi problémákkal küzdött és ezért sajnos a gyártás kicsit tolódott az E21-es 3-as BMW-vel. Tavaly megjelent egy másik ütőkártya a BMW-sek számára és ez az E23-as 7-es BMW volt amiről már írtam tavaly. Most a semmiből toppan be 2016 karácsonya előtt a B3-as Passat ráadásul a csúcsmodell és a közkedvelt Variant kivitelben, élből 3 féle színben. Az tudtam, hogy nekem kell azt is, hogy melyik színben, egyedül maga a minőség volt a kérdéses számomra. Erre a későbbiekben visszatérünk.

A B3-as Passat közismertebb nevén a MalacPassat 1988-ban váltotta az előd B2-est, ezzel egy új formavilágot hozva a Volkswagen palettába. Kicsit kerekdedebb lett és egy II-es Golf mellett hihetetlenül modernek hatott így a sikere garantált volt. Méretes csomagtere és bőséges helykinálata mágnesként vonzotta a vásárlókat. Motorok terén is elég színes volt a felhozatal, igyekeztek mindenki igényét maximálisan kielégiteni.

Az erőforrás nem ismeretlen számunkra. Ugyan az a 2.8-as VR6 dolgozik a motorháztető alatt mint ami a Golf 3-ban is.
Ez az erőforrás a Passat-ot kombi kivitellel 8,3 másodperc alatt repítette 0-ról 100-ra végsebessége pedig 214km/h volt.
Emellett létezett még belőle GT és G feltöltős G60 is. Természetesen nem ezek a modellek tették naggyá a malacot. A szimpla benzines illetve dízel kivitelek jóval olcsóbbak voltak és kelendőbbek is. 93-ban jött a modellnél egy teljeskörű facelift és olyannyira teljeskörű lett, hogy már B4-es Passat-nak hívták.

A Konkurencia:
-Opel Vectra A V6
-Saab 900 V6
-Renault 21 Turbo
-Peugeot 405 Mi 16
-Nissan Priemra 2.0eGT
-Toyota Carina GTi
-Ford Sierra 2.9i
-Mitsubishi Galant 2.0 GTi
-Hona Accord 2.2

Elérkeztünk a modellhez.

Magárt azt autóért jár egy pirospont a KK-Scale-nek. Pozitívum lehet a fém kaszni  vagy a rugózó felfüggesztés, illetve a kormányozhatóság is, viszont az összképpel még mindig nem vagyok megelégedve, pedig valamelyest javult a gyártó önmagához képest. Manapság a lámpák  lényeges alkatrészei egy modellnek sajnos ez itt kevésbé jól valósultak meg kidolgozottság szempontjából, de ezt leszámítva egészen vállalható.


Oldalról mondhatni a legszebb és minőségibb az összhatás. Az OttO-val ellentétben itt kemény plexik az ablakok. Árához képest a felnik is elég jók bár lehetnének szebbek is, de még mindig jobb mint a Norev féle VR6 Golfon.


Hátulról is akadnak azért gondok. Lehet csak nekem tűnik úgy de mintha a hátsó lökös tömzsibb lenne a kelleténél. A kipufogóvég sem az igazi ismerősömén ovális volt. A lámpákkal is vannak azért bajok, a kidolgozására nem fektettek kellő odafigyelést.



A beltér sem az autó erőssége. Igaz egy OttO se sokkal szebb, de ott a külső sokkal jobban eladja magát és ezáltal a belső már annyira nem kardinális kérdés viszont tény, hogy nem sokkal, de az OttO szebb.

Összegzés:
Ugyan a KK-Scale még mondhatni egy fiatal gyártó, apránként fejlődik is és kezd ráérezni a hiánymodellekre csak a probléma, hogy még mindig nem az igazi. Ára megfizethető, de kidolgozása a nyithatatlan szekcióban egy közepes.

Pozitívum:
+A piacon kapható egyetlen Malac a méretarányban
+Aránylag megfizethető árkategóriát képvisel
+Több féle színvariáció
+Egy OttO-hoz képest minőségibb csomagolás
+Fém kaszni, rugózó futómű, kormányozható

Negatívum:
-Kidolgozásához mérten viszonylag drága
-Még mindig lehetne mit javítani modelleiken
-Ára ellenére nyithatatlan

Mit vehetek az árából?
Nem sokkal olcsóbb mint egy OttO, így az olcsóbb változatokat kilehet fogni kedvezőbb árban is. Ebből az árból azért tudunk venni Norevet is vagy akár Minichampset bár ebbe inkább ne menjünk bele.

Kinek ajánlom?
Aki a VW-k szerelmese annak szerintem egy kötelező darab, illetve akinek bejön maga a malac, viszont hasraesni nem szabad tőle.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése