Formailag egy gyönyörű autó lett, kerekded áramvonalas formavilág. Rengeteg króm, belül kényelmes bőrboritású kárpitok és egymással szemben nyíló ajtók jellemezték. Minden részletében a luxus és a társadalmi felsőbbség minta szobra volt. Tipikusan az 50-es évek felsőrétegének játékszer volt.
Az típust 3 részre lehet osztani.
Az alapnak mondható verzió a kismotorokkal rendelkező 501 volt. Ezekben többnyire soros 6 hengeres volt illetve illetve létezett belőle 2.6 literes V8-as is. Ezen kívül volt még az 502-es ami csak V8-as motorokkal volt elérhető 2600-tól 3200 köbcentiig. Ezen felül még létezett 2 ajtós nyitott tetejű válozat is.
Jelen alanyuk egy 6hengeres visszafogottabb változat. Ebből kapott a Bajor Bundes Polizei illetve a tűzoltóságok is.
Teljesítménye elég visszafogott 71 lóerő volt amit egy 1971köbcentis 6hengeres produkált, viszont a maga 130Nm nyomatékával kifejezetten jól autózható volt. Végsebessége 145km/h volt ami akkoriban egy elég jó értéknek számitott gyorsulása pedig 18,9 másodperc volt állóhelyzetből 100km/h-ig.
Magát a modellt egy ideje már kerestem, főleg azóta amióta megpillantottam egy feketét a munkahelyem melletti parkolóban, de elég reménytelen volt a dolog, mert ha találtam is belőle az vagy rendőr vagy tűzoltó volt, így feladtam mindaddig amíg egy barátom kapott pár eladó BMW-ről képet. Sok modell már megvolt és csak felszínesen néztem át elsőnek a listát majd másodjára szemet szúrt az 501-es ráadásul nagyon baráti áron, így azonnal lecsaptam rá annak ellenére, hogy hiányzik róla az első rendszámtábla.
Ugyan nem gyűjtök ennyire öreg vasakat, de ez az 501 mégis kivételt képzett. Nagyon elegán klasszikus autó amit az Autoart ugyan korai szakaszában, de mégis kimondottan jó minőségben követett el. Nagyon elatalálták rajta a krómozást, mindenhol egységes és így kb. 10-12 év távlatában sem akar lepregni.
A háta is kimondottan tetszik mert itt is minden minőségien kivitelezett és nagyon letisztult. A formavilág tipikus 50-es évek. Kerekded áramvonalas formák, domború kerékjáratok és mérhetetlenül sok króm.
Oldalról talán a legszebb a formavilág. Ami még egy kis pluszt ad számomra azok az egymással szemben nyíló ajtók. Alapvetően nem szeretem ezt a megoldást, de kimondottan jól áll az 501-esnek.
A beltér is kimondottan szépen kivitelezett Autoart minőség. Gyönyörű bordó ülések ami még elől is szinte egybefüggőek voltak, így a kormányváltónak köszönhetően elől akár 3 ember is tudott utazni. Nagyon szépek a gombok, kezelőfelületek, a hatalmas kormány és a krómozott alkatrészek. Szép munkát végzett az Autoart.
Az utolsó kép pedig maga a 6hengeres kis motortér, egyszerű mint a faék mégis kihozta belőle a gyártó a maximumot.
Összegzés:
Egy gyönyörű klasszikus egy prémium gyártó kezelésében. Maradéktalanul nyitható és igaz, hogy nem egy mai modell mégis megállja a helyét az Autoart mai modelljei között is.
Pozitívum:
+Gyönyörű kidolgozás
+Legszebb és egyedülálló kivitel a piacon
Negatívum:
-Beszerezhetetlen és drága
Mit vehetek az árából?
Egy mai Autoart modell kijön az árbából, de 2 GT Spirit is vagy akár 3 Norev.
Kinek ajánlom?
Aki szereti a klasszikus formavilágot és a BMW sem áll távol tőle az egy remek modellel gazdagodhat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése