2017. március 29., szerda

A legjobban vágyott Toyota: OttO Models Toyota Supra MKIII 2.5 TwinTurbo R & LS Collectibles Toyota Supra MKIV TwinTurbo EuroSpec

A Toyota Supra köré mára egy kultusz alakult ki. Nincs olyan autófanatikus aki ne kivánná és ne érezne birtoklásivágyat a Supra szó hallatán. Ha megkérnek valakit, hogy pár szóban jellemezze a Toyota Suprát külsőre a 90%-uk az MKIV jellegzetes formavilágát fogja szemlélteni velünk. Ez teljesen rendben van, az MKIV ugyanis a filmes berkekben is kapott rivaldafényt, így ismerős lehet a Halálos Iram filmek egyik  sztenderd típusaként, így Tuner körökben egy Cult autóvá érett. Beszerzése ma már szinte lehetetlen a feltöltősekből. Azért ne feletkezzünk meg az MKIII-ról sem. Igaz ez a típus nem lett annyira felkapott, de sokunk számára nem idegen. A Gran Turismo nevű játéksorozatban megismerhettük közelebbről, de az itthoni utakon is azért lehetett elvétve látni belőle azért, ha nyitottszemmel járt az ember.


Nos térjük magára az autókra. Az elődök felsorolását most hanyagolnám pedig megérne egy misét, de tudom így sem lesz egy rövid beszámoló.

MKIII:
A 3. Generáció 1986-ban jelent meg. Európára csak két féle motorral szerelték a 7M motorcsaláddal. Az alap a szívó soros6 hengeres 3literes 7M-GE volt szerényebb 200lóerővel valamint a 7M-GTE szintén soros6-ossal 230lóerővel, de már feltöltővel, ez a motor szeretett hengerfejesedni.

Japán piacra kicsit más volt a helyzet. A 7M-GE kivételével számos motor megtalálható volt a palettán.
A beugró a 2literes sorhatos 1G-GEU 160lóerővel, ezt követte a szintén sorhatos 2literes 1G-GTE TwinTurbo ami 205lóerőre volt képes. Ezután jött a 7M-GTE és az abszolút csúcs az 1JZ-GTE motorkódos 2.5literes TwinTurbo változat volt 280lóerővel.

1989-ben történ egy aprócska frissités ezt leginkább az autó elején lehetett észrevenni.

Műszaki adatok:
2491 köbcenti DOHC 24szelep sorhat
280lóerő, 362Nm nyomaték
Gyorsulása 5,1 másodperc 100-ra végsebessége 266km/h

Konkurensei:
-Nissan 300ZX Z31
-Mazda RX-7 FC széria
-Honda NSX
-Porsche 944 Turbo

Jelen modellünk is ilyen TwinTurbo R amit külső illetve belső extrák tették különlegessé. Belül Recaro ülések, Momo kormány illetve váltógomb kívül pedig sötét Momo felni valamint elől hátul TwinTurbo R típusfelirat. Az autóhoz nem volt elérhető a targatető.

MKIV:
A 4. Generációt elég sokáig 10évig gyárották 1992-től egészen 2002-ig.
Az MKIV esetében mi európaiak olyan szerencsés helyzetben lehettünk, hogy mi megkaptuk a 330lóerős kivitelt. Ez nagyszó ugyanis Japánba is csak 280lóerős verzióval árulták a duplaturbós modellt. Európára sajnos elég kevés készült belőle és mégkevesebb volt a kéziváltós így mai értékét tekintve egy eredeti európai kivitel is tuningmentesen 20-30 millió forintnak megfelelő valuta. Az európai kivitelt az különböztette meg többi társától, hogy a motorháztető közepén volt egy kis légbeömlő (csak a turbó kivitelnél).
Motorja a legendás 2JZ-GTE motorkódú volt, ez megtalálható volt a Soarer-ben illetve itthon csak GS Lexus-ként ismert Toyota Aristo-t is szerelték evvel az erőforrással. A 2JZ motor hihetetlen erőpotenciálja miatt került a Tunerek célkeresztjében, állitólag a gyári kardán 1000lóerőt is elbír.

A motorpaletta az alábbiakból állt:
A belépő a szívó 3literes 2JZ-GE volt 220lóerővel a másik pedig a 2JZ-GTE, ami 280-330lóerőig terjedt piactól függően. A Japán piacra szánt modelleket árusították változószelepvezérlésű VVT-i motorokkal is.

Műszaki adatok EuroSpec:
2997 köbcenti sorhat 24szelep DOHC, befecskendezés.
Teljesítménye 330lóerő és 441Nm nyomaték
Gyorsulása 4,6-5,2 másodperc 100-ra, végsebessége 250km/h korlátozva.

Konkurensei:
-Mitsubushi 3000GT VR-4
-Nissan 300ZX TwinTurbo Z32
-Mazda RX-7 FD3S
-Honda NSX



 Jelen beszámolóm alanyai, MKIII az OttO-tól illetve egy MKIV az LS Collectibles kezelésében. Mind a két modell gyanta így mind a kettő nyithatatlan. Sokakban felmerül a kérdés milyen gyártó is az LS Collectibles. Nos egy viszonylag új belépő a Resin fronton ára jócskán vastagabb mint az OttO-é pedig nem is áll olyan messze tőle, mert a Resin piac ellátásával az OttO jócskán kiveszi a részét. Gyárt a BoS néven futó ModelcarWorld-nek szánt modelleket. Gyárt a Minichamps-nek pl.: BMW E21 és akkor még nem is beszéltünk a Laudo-król. Ezt mi sem bizonyítja jobban mint ez a kép:


Az OttO is Francia, a Laudo is és a GT Spirit is, egydül a ModelcarWorld lóg ki mert az egy Német nagyker nekik külön gyárt az OttO.

Kezdjük is az MKIII-al.


Az OttO modellei egyre jobbak szerintem. Nyithatatlansága ellenére kezdi felvenni a versenyt a nyitható modellekkel ugyanis kidolgozása szép és nem fenyeget minket az egyre népszerűbb akár Autoart-oknál is jelentkező komoly fényezési illetve lakkhibák. Az eleje teljesen jó, OttO-ra jellemző árához mérten kifejezetten jó kivitelezés, ügyelve a külső részletekre.


A háta is hozza a szintet, nagyon jól sikerült a kipufogó a hátsólámpák is kimondottan jók, továbbá megcsinálták a vonószemeket is.


Odalról is egy kifejezetten jó összhatást kapunk, minden kivan dolgozva rajta úgy ahogy azt kell, így egy nagyon jó kis Gran Turismo sziluettet kapunk.




Belülről a gyanták nem a legérdekesebbek mivel nem nyithatóak. Továbbra is hiányolom a kezelőfelületek tampon-nyomásos festett eljárását valamint a biztonsági öveket, de pozitívumként felrónám a szép kárpitmintázatot amihez hűek maradtak és a benne lévű Recaro felirat sem maradt el.


Az LS egy új belépő kevés modellel a háta mögött így félve vettem meg a borsos ára ellenére. Az összhatás nem rossz, de azt hozzá kell tennem az egyik lámpabúra plexijét a fotózás előtt raktam vissza a helyére mert valahogy a gyártósoron ezt nem sikerült normálisan kivitelezni. Végülis az összkép szerintem jó, de van még hova fejlődni.


A háta az utolsó simitások ellenére is itt-ott tökéletlen. A lámpatestek formája nem az igazi, a kipufogó kevésbé paszentos és az EuroSpec verzióra nem értem minek kellett USA rendszámot rakni.


Oldalról szerintem kifejezetten jó, nem tudok mibe belekötni



A beltér sem annyira vészes csak fotózhatatlan, de a legnagyobb csalódás csak most jön.


Az OttO egy 25ezer forintos modell, nekem legalábbis annyiba hozzák. Gyantákhoz mérten korrekt az alja, de lássuk az LS féle Suprát.


Postával előrendelésben volt 130€-hoz közeli ára, ennek ellenére az alja kiábránditóan gyenge, mondhatjuk kritikán aluli. A BoS modelleknél találkozhatunk hasonlóval.

Összegzés:
Erre mondják, hogy a drágább nem mindig jobb. Az OttO tartja magát kedvező áraihoz és már a Japán modellek felé is kacsingat ami egy hatalmas egyben rizikós ötlet egy olyan gyártótól aki inkább Európa hiánymodelleit és piacát próbálja kielégíteni.

Pozitívum OttO MKIII:
+Aki résen van és tudja mikor kell megvenni annak kedvező ár
+Egyre jobb minőség
+Egyetlen MKIII a piacon

Negatívum:
-Továbbra is hiányolom az öveket valamink a kezelőszervek kiemelését
-A csomagolás még mindig gagyi

Pozitívum LS Collectibles MKIV:
+A beszerezhetetlen Kyosho után egy hatalmas űrt tömtek be
+Összességében jó kidolgozás

Negatívum:
-Itt is gagyi csomagolás
-Irreális árak
-Az alváz vicckategória

Mit vehetek az árán?
Az LS mostani ára (2017 március) 140€ + -, ami egy vicc. Ennyiért rengeteg szép modell közül választhatunk. Az OttO továbbra is korrekt árakon adja a modelleit így marad a Norev és az elérhetőbb gyártók szintjén.

Ajánlom?
Az OttO-t kimondottan! Szép modell korrekt áron annak aki megtud barátkozni a gyanta gondolatával. Az LS egy túlárazott silányabb minőségű OttO így azt inkább nem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése