A kamionok piaca egészen idáig egy kiaknázatlan terület volt. Most is még bőven lehetne mit kiadni, nekem igazából csak egy célom volt, hogy legyen 1:18-as méretarányban egy kamionom. A mérete hatalmas súlya iszonyatos és természetesen az ára is vaskos mivel ezek a modellek bőven a 200€ feletti kategória viszont ha azt nézzük a kamionok legelterjettebb méretarányában az 1:87-eseknél sem ritka a 10ezer forint feletti ár így azt mondom minden relatív.
Nos a típus amit beszereztem egy Actros. Az előd ugyan jobban tetszett, de az már 400€ alatt lehetetlen vállalkozás beszerezni így maradt az MP4 kivitel GigaSpace.
Sajnos a haszongépjárművekben nagyon hiányosak az információim nagyjából a kisteherekig bezárólag tudok adatokkal szolgálni így most a Google segítségét vettem elő és igyekeztem utánaolvasni a típusnak.
Ez a típus a 1851 ez igazából a paramétereit jelöli vagyis 18tonna megengedett össztöneg és 510lóerő. A GigaSpace pedig a fülkére vonatkozik. Ez rendelkezik a rendelhető Actros-ok közül a legnagyobb fülkével.
A motorja az OM471 kódnevet kapta. Ez a motor egy 12.809 köbcentis Common Rail (közös nyomócsöves) soros 6 hengeres DOHC 24szelepes motor turbóval társítva. Ha hengerekre lebontjuk akkor hengerenként ~2135 köbcentis vagyis nagyobb egy hengerre jutó hengerűrtartalma mint egy normál személyautónak, így jócskán meghaladja az ideális hengerenkénti 500köbcentis értéket így egy elég megbízható motor. Ez bőven elég 510lóerőhöz és kb 2500-2800Nm leadására. A motor teljesíti az Euro6 normákat, természetesen AdBlue alkalmazásával.
Jöjjön a modell. A gyártója az NZG. A gyártó számára ahogy észrevettem ez a méretarány még ismeretlen. Én eddig az 1:50 és az 1:43-as méretarányban láttam őket mozogni mindeddig. Most meglátták a potenciált és már T6-os Multivan-t is kinálnak.
A méretei hatalmasak ezt majd a végén szemléltetni is fogom, de ami a legjobb benne, hogy fém, nyitható, nehéz mint a sár és kimondottan jól kidolgozott a külseje. Nagyon jól megvannak csinálva a fényszórók, reflektorok. Nagyon tetszik a hűtőmaszk, az embléma és az Actros felirat.
Oldalról sem gyenge itt is jók a feliratok szép és élethű hatást adnak a kerekek, továbbá van szép kis antennánk meg kűrtünk is. Egyedül a pótkocsi hiányzik róla.
Hátulról igazából lehetne akár egy Scania vagy egy DAF is egy olyan laikusnak mint például én. Javarészt pótkocsival látjuk ezeket a nagy monstrumokat így nagyjából olyan mint az összes többi. Jól néznek ki viszont a lámpák, van ékünk és ami nem elhanyagolható fém a tank.
Természetesen az eleje nyitható, gondolom itt lehet betölteni illetve ellenőrizni a folyadékok szintjét. Viszont, hogy előredöntsük a fülkét felkell hajtanunk.
Egy fotó közelebbről. Igazából minden kis részlet megvan ami kell egy igazin is. A csatlakozáshoz szükséges kis karral akár ki is tudjuk ékelni a pótkocsit, már akinek van hozzá. Megvannak a pótkocsihoz szükséges fékcsövek is amiket le is tudunk venni.
A beltér kidolgozásra valamelyest gyengébb mint kívül, de egyáltalán nem zavaróan rossz. Nagyjából minden részlete kidolgozott igaz a minőség lehetne valamelyest jobb is.
A motortér kimondottan tetszik, kellően részletes. Lenyitni a fülkét azért ovatosan kell mivel nagyobb lendülettel könnyen pofára eshet a modell így fokozott óvatosságot igényel.
Szemléltetés szempontjából a poén kedvéért mellé raktam egy Kyosho Z8-ast. A méretkülönbség szembeötlő így aki gondolkozik a beszerzésén annak számolnia kell méreteivel.
Végezetül pedig magát a világitást hagytam utoljára. Nagyon szuper szerintem, bár az embléma világitás kicsit már sok, mindenesetre nagyon klassz.
Összegzés:
Egy kimondottan jó modell. Hatalmas és nagyon súlyos csak a modell kb. 5 kiló. Részletesen kidolgozott viszont nem olcsó!
Pozitívum:
+Nagyon szép kidolgozás
+Rengeteg funkcionalitás
+A gyártó ad hozzá kerékéket, csavarhúzót és kesztyűt valamint elemet
+Kevés piacon kapható nyitható kamionok egyike
+Számos színvariáns
Negatívum:
-A beltér lehetne szebb
-Magas ár
Mit vehetek az árán?
Sajnos az akció után újból felemelték az árát. Nagyjából a komolyabb Autoart-ok CMC-k szintjén mozog.
Ajánlom?
Ha a büdzsé engedi mindenképp!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése