Az F12/F13 M6 egy teljesen új irányzat az E63-hoz képest. A fromája számomra sokkal elegámsabb és sportosabb, nekem valamiért az előd kicsit ormótlan volt, látszik rajta a Bangle hagyaték, viszont technikailag az egy sokkal nagyobb csemegének számít és erre nem is akarok most kitérni, hogy miért, mert a későbbiekben tervezek róla egy beszámolót írni.
Az F10 és az F01-ből származó 4.4 V8 betegágy egy kiváló alapnak bizonyult az M GmbH számára, sajnos az alap technika sem a BMW motorjainak ékköve. Mivel személyes tapasztalataim vannak megával az 50i motorral így nekem sem ismeretlen a magas olajfogyasztás a másik pedig a két hengerfej közötti turbófeltöltők is hatalamas hőterhelést adnak a hengerfejeknek, így kijelenthetem, hogy nem az én pénztárcámnak való szerkezet, pláne az M5/M6 aminél köztudott, hogy az alkatrészárak háromszoros árral áraznak be a mezei modellekhez képest. Már a mezei 50i is iszonyatosan megy a valamivel több mint 400 lóerejével és íves nyomatékgörbéjével egy nagyon komoly teljesítményű erőforrás, de mint tudjuk az M GmbH sosem vette félvállról a dolgokat és ebből a motorból még kicsikartak majdnem 160lóerő pluszt.
Műszaki adatok:
4.4 liter V8 Bi-Turbo DOHC 32szeleppel
Teljesítmény 560lóerő 680Nm nyomaték
Gyorsulása 4,2 másodperc végsebesség 250km/h korlátozva illetve M Driver csomaggal 305km/h
Konkurensek:
-S63 AMG Coupe
-Nissan R35 GT-R
-Bentley Continental GT
Most pedig a kis szösszenet után jöjjön maga a modell. A gyártója a Paragon, sokan felszisszenek a márka hallatán ami érthető is, mert elég megosztó, viszont amíg nincs más alternatíva M6 téren addig bekell érnünk vele.
A fényezése nekem nagyon tetszik a vesék és a lámpák sem rosszak, az árához képest minden adott, hogy egy összességében jó modell legyen.
Oldalról sem annyira rossz a helyzet bár azt sokan tudjuk a Paragon nem mindig szerencsés a felniméretek tekintetében, itt sajnos nem ez a gond, inkább magával az első felfüggesztés magasságával van bajom, bár ez nem tudom lehet csak nálam egyedi eset.
A fara talán az egyik legszebb és legeltaláltabb része az autónak. Remekül eltalálták a kipufogóvégek méretét továbbá a krómozása is elég élethű hatást kelt. Az embléma és a felirat is kifejezetten jó lett és a lámpákat se felejtsük el.
A beltérrel nem is lennének nagy gondok ezen az áron, de sajnos a mai világban semmi sem lehet tökéletes. Ami a legbosszantóbb az utasoldali váltóbox oldalán lévő sorja. Nem egy nehéz dolog eltávolítani, de mi a garancia arra, hogy ha leszedem akkor alatta nem a fekete műanyag fog felbukkani? Ez egy kis apróság ahhoz képest ami a C oszlop burkolatánál fogad minket. Egyszerűen nem sikerült befejezni a lefestését normálisan. Egyszóval gyenge, pedig jó is lehetne.
A tetőn lévő karbonpanel nagyon jól mutat bár az igazin ha jól tudom nem rücskös, de ez addig nem tűnik fel amíg az ember nem tapogatja.
A motortér szerintem elég jó bár nem vagyok tőle elájulva, viszont örülök, hogy van mélysége, dimenziója és nem csak egy műanyag lap.
Ha ezek az apró fogyatékosságok nem szegnék kedvünket lenne itt még valami. A fényezés rétege sajnos eléggé vastag lett és a sárvédő sarkánál látszik, hogy a fényezés megfolyt. Valamint van egy másik bibi ez is Paragonoknál ismert. Levan pattanva a fényezés a motorháztető oldalsó élén.
Összegzés:
Kimondottan jó modell lehetne, de a minőségromlás miatt sajnos erősen kompromisszumokkal teli modell.
Pozitívum:
+Piacon kapható egyetlen új M6
+Számos színvariáció
+Convertible kivitelen kívülelérhető a sima coupé illetve a Gran Coupé
+Megfizethető ár
Negatívum:
-Sajnos sok helyen minőségbeli problémák
-Szalonárhoz képest sok kereskedő drágán adja
Mit vehetek az árán?
Ha ezt a 80€-ós összeget nézzük akkor elég korrektnek lehetne mondani. Ez kb. egy Norev OttO körüli csapásvonal, de azok a gyártók valahogy minőségibb portékával rendelkeznek.
Ajánlom?
Ezen a 80€-ós ársávban még igen. A magasabb árakon kinált modelleket már nem, nincs rá garancia, hogy azok hibátlanok.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése