2017. június 5., hétfő

Nyitható is, fém is no de milyen?: Norev BMW F80 M3 Competition

Ugyan már megvan az F80 M3  a GT Spirit-től és a képeket látva a Norev nem hozott ki belőlem heves érzelmeket, hogy birtokoljam miután kidobta a gyártó. Ez egészen addig volt így amíg egy BMW szalon látogatása alkalmával megláttam ebben a Sakhir Orange színben. Ugyan a Norev kiadta 3 féle színvariációban, de kijelenthetem mind a 3 közül élőben ez mutat a legjobban.

Az F80 M3 2014-ben debütált. Szakítva a hagyományokkal ez az első turbós M3 miután az E90/92/93-as egyetlen, de utolsó V8-as szívóját leváltotta. Ugyan az előd hangjával a verenyt nem tudja felvenni, teljesítménye 11lóerővel nőtt, de nem is ez a nagy különbség hanem a feltöltő miatti nyomatéknövekedés amely 150Nm-el emelkedett, ez majdnem annyi mint egy VTi Civic csúcsnyomatéka. Gyorsulása is javult lényegesen az elődhöz képest, így kijelenthetjük, hogy nyomatékosabb, gyorsabb, könnyebb lett kb. 50 kilóval ezáltal a fogyasztása is lényegesen javult.

Mivel a sedanból nem érkezett a GTS féle 500lóerős verzió, így a csúcs a 450lóerős már Facelift-essel jött Competition változat ami jelen beszámolóm alanya

Műszaki adatok F80 M3 Competition:
S55B30 motorkódú 2979 köbcenti DOHC 24 szelep sor6 Bi-Turbo Valvetronic-al.
Teljesítménye 450lóerő és 550Nm nyomaték
Gyorsulása 7 sebességes DKG-val 4 másodperc kézi 6-ossal 4,2, végsebessége 250km/h-ra korlátozva M Driver csomaggal 280km/h-ra.

Elérkeztünk a modellhez. Mindene adott, hogy jobb legyen a GT Spirit-nél, fém, nyitható mindene és kárpitozott is. Akkor most járjunk utána, hogy tényleg jobb is hasonló árkategóriában és érdemes-e a nyithatósága miatt kicsivel többet lecsengetni az újkori GT Spirit M3 árához képest.


Előlről annyira nem rossz bár nem vagyok megelégedve a motorháztető illeszkedésével, szerintem túl vastag lett az öntvény ezért kicsit hülyén illeszkedik. A lámpa és a lökös szép továbbá tetszik a Hochglanz fekete vese.


A felnik nem rosszak bár a Norevekre jellemző betegség itt is felbukkan, hogy vagy egy kicsit magas vagy a kerék aránytalanul nagy. Ettől függetlenül ami nagyon sokat dob ezen a modellen az maga a szín. A másik kettő a közel sem néz ki ennyire jól, így modnhatni az autó minőségi érzetét igazából ez a szép szín adja


Hátulról sem olyan rossz bár ha egy gyártó tervez egy modell főleg most jelen esetben ezt a Competition darabot, akkor a felnin kívül a hátsó lámpára is figyelni kellet volna ugyanis a Competition már LCI (facelift) míg ez maradt a "régi".





Nos a beltér. Ez egy elég megosztó része az autónak. Számomra egy hatalmas pont, hogy kéziváltósra csinálta meg a gyártó, de a minőségi problémák azért itt is vannak. Nem azt mondom , hogy gyenge mint egy Paragon, de a mostani ára nem tudja megugrani azt a szintet mint mondjuk ebben az árkategóriában egy Autoart. A csomagterét le sem fotóztam mert igazából semmi nem látszott hála ennek az unalmas fekete bőrbelsőnek.


Ami viszont tetszik az a tető. Elég élethű a karbonpanel bár szerintem itt ki is fújt mert ami most következik az vicc...


....és ez a motortér. Szidtuk a Paragont, de itt vannak bajok rendesen. Hiányzik a karbonbumeráng vagyis a toronymerevítő ami nem egyedi eset ezt teljesen kifelejtették. Továbbá ott a homlokfal és a torony körüli részek. Egy csomó dolog ami fényezett pedig nem kéne annak lennie.

Összegzés:
Vannak a Norevnek nagyon jó szériái. Na ez az M3 pont nem oda tartozik. Úgy érzem a fanokról való utolsó bőr lehúzásának egyik marketingstratégiája, úgy mint a Minichamps M4 GTS-nél.

Pozitívum:
+3 féle színvariáció amiből ez a legszebb
+Az egyetlen M3 Competition a piacon

Negatívum:
-Minőségéhez mérten irrális ár
-Hátsó lámpa nem Facelift
-Nagyon gyenge motortér

Mit vehetek az árán?
Jelenlegi ára 120€ ami irreális. Ennek a modellnek az 59,90-es sávban kéne mozognia. A GT Spirit-hez képest a kanyarban sincs. Így inkább valami GT Spirit vagy Autoart.

Ajánlom?
120€-os jelenlegi árával nem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése