2015. augusztus 12., szerda

A nagy de nem fehér cápa: Autoart E24 635CSi

Igazából a BMW E24-es szériája mindig a kedvenceim közép tartozott mert számomra ez az autó testesítette meg  a nagybetű Coupét. Az elődeje az E9 ami egy hihetetlenül szép vas a Karmann kezelésével készült csak úgy mint az E24. Nem véletlen, hogy nem tudok dönteni melyik is a szebb. Nekem a Bangle féle 6-os abszolúte nem tetszik. Megvan a gyűjteményemben de egyszerűen az a BMW ami egyáltalán nem tetszik, szerintem az E24 után nem méltó a 6-os névre pedig nagy BMW fan vagyok. A mostani F12-es széria viszont kimondottan tetszik. Az E24 6-os kizárólag soros 6 hengeres motorokkal készült. A "leggyengébb" a 628 volt a legerősebb pedig az M635CSi után az alpina kezelésével megalkotott B7 Coupe  Turbo volt. A BMW nagyon jól döntött a 6-os piacradobásával ugyanis egy új kategóriát teremtett ez pedig a Gran Turismo. Ez azt jelenti, hogy minden kényelmi szintel rendelkezik mint egy azonos szedán (hely, csomagtér), mindez egy sportos Coupe formában amit élmény vezetni.
Térjünk is a modellre.
Két féle cég gyártotta. Régen az Anson később pedig az Autoart vette keze közé. Az Ansonra inkább nem térnék ki, volt a kezembe, más kor szülötte. Igazából rengeteg féle verzió van létezik 635CSi abból is BBS-el vagy TRX-el több féle színben, valamint ott van az M635CSi chrome illetve shadow line-ba. A jelen modell "csak" egy egyszerű 635CSi sima TRX-ekkel.
Eleje agresszív cápa tekintet egyszerű szögletes letisztult vonalakkal. Igazából a lámpáktól nem vagyok hasraesve Autoart ide vagy oda. Nem mai ez tény. Viszont az illesztések ahogyan futnak az nem gyerekjáték!
Oldalról elénk kerül a tipikus cápa formavilág. Nagy hosszú orr elkeskenyedő fenék, egyedül a felnivel nem vagyok egyszerűen kibékülve sikítva kéri a korabeli pókhálós BBS-t.
Na a feneke az kimondottan tetszik. A kipufogó olyan hatást kelt mintha tényleg igazi lenne, de úgy egybevéve minden részlete mert elég aprólékosan megmunkált modellről beszélünk.
Csomagtartó mint minden Autoart-nál itt is szépen bevont, jól néz ki. Viszont a dioráma sörösrekesz nem fér bele.
Hát igen a beltér az nem semmi. Nekem nagyon bejön ez a karamell barna belső a szintén megegyező szőnyeggel. A beltér kidolgozása tipikus Autoart minden az utolsó részletig megmunkált darab.
Nem semmi látvány! Minden részletében kidolgozott, pont ahogy annak lennie kell. Piros hűtőventillátor az valami parádés és akkor a többi részletről nem is beszéltünk. Na ilyen modellekért adunk ki szívesen pénzt mi gyűjtők.
Összegzés:
Egy gyönyörű modell amit mindenképp érdemes beszerezni. Sajnos az idő előrehaladtával kezdenek egyre drágábbak lenni így zsebbenyúlós történet amire lelkiekben felkell készülni. Igazából ilyen modellek miatt érdemes egy modellt megvenni de manapság nem ez a tendencia, illetve az Autoart-nál nem változott a dolog csupán az ár lett pofátlanul magas. Utolsó kis gondolatként csak tegyünk fel egy kérdést. Még mennyi mindent fognak letömni a modellgyártók a torkunkon csak azért, hogy minél nagyobb legyen a profit?
Idén már észre vettem átléptünk egy elég komoly lélektani határt. Ugyebár ott a Resin ott tudod nem nyílik nem számít az ember semmire de az, hogy egy cég manapság megengedheti azt, hogy csak az első ajtó nyílik és a motorháztető mindezt 45ezerért kicsit vérlázító. Ezzel csak arra akartam kilyukadni, hogy vissza fogjuk mi még sírni az ilyen gyönyörű részletgazdag modelleket.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése