Térjünk mágra az autóra egy kicsit. 1975-ben a 02 szériát váltotta és az E21 kódnevet kapta. Az 5-ös BMW hozta a változást a széria besorolások tekinetében és mivel az E21-es kisebb mint az 5-ös ezért a 3-as széria lett a neve. Sokkal könnyebben beazonosíthatóak voltak így a modellek. Az első szám magát a szériát jelölte az utolsó kettő pedig a motor hengerűrtartalmát. Továbbá a számok után ha egy i volt azok voltak a befecskendezéses modellek. Amiknél nem volt a szám után az i azok voltak a karburátoros modellek. Eleinte karburátoros modellek alkották a motorpalettát, majd később jöttek Bosch féle K-Jetronic benzinbefecskendezéses modellek. Továbbá volt szimpla illetve duplafényszórós modellek amik a 320-tól felfele széria volt. Későbbiekben volt egy modellfrissités. Kapott műanyag tükröket illetve apróbb módosításokon esett át a modell. Ez volt az első olyan BMW amibe a műszerfal vezetőcentrikus volt és ez a hagyomány maradt is a Bangle féle korszakig, de hála istennek mára újból visszatértek a hagyományokhoz. Továbbá szintén új dolognak számított, hogy 6 hengeres erőforrásokat kezdtek el beépítni a kis kompakt coupéba. Volt 2000-es karburátoros 6 hengeres (320/6), de mégis a legkarakteresebb a 323i volt. 2.3-as 12szelepes K-Jetronic, 4 illetve 5 sebességes kéziváltóval illetve lehetett rendelni autómatával is. Ez a modell 143 lóerőt tudott ami akkoriban elég szép teljesítmény volt, gyorsulása papírforma szerint 8,3 és 201 km/h végsebességre volt képest.
Akkor lássuk magát a modellt. Gyártója az Autoart. Tökéletesen kidolgozott finom kis műszer.
Az eleje gyönyörű bár nem egy mai Autoart. Mindenesetre, nagyon jólnéz ki. Szépek a lámpatestek, az index, a vese az embléma. Az illesztések szépen futnak. Egyetlen hibája a modellnek, hogy a lökhárítón a fekete festék hajlamos leperegni és alatta láthatóvá válik a króm rész.
Kecses forma szép összhang. Az egyik kedvenc elemem a felni. Nagyon jól áll az autónak a sok küllős középen feketére festett görgők. Továbbá itt is megfigyelhető a BMW jellegzetes coupe hagyománya amit a mai napig visznek tovább, a C oszlopnál a hátsó oldalablak íve hírtelen megtörik majd lecsapják. Ez egy jellegzetes BMW elem.
Gyönyörű az embléma itt is remekül kidolgozott a hátsólámpa. A kipufogó kiképzés csak a 323i csúcsmodellre volt jellemző, a mindkét oldalon kivezetett egy cső. Még láthatunk egy kis antennát is illetve szépen látható a hátsó ablakon a fűtőszálak továbbá a hátsó szélvédő körüli króm szegély.
Íme a csomagtér. Itt is szépen kivan dolgozva minden, már amennyire egy csomagtér lehet szép. Innen látszik nem egy elkapkodott modell és az Autoart szán mindig időt a részletekre.
Fehér külsőhöz kék belső extrém bár szépen kivitelezett darab, igazi Autoart minőség. Egész élethűek a műszerek, a kis gombok, kapcsolók és a kormánykerék kinézetét is tökéletesen sikerült leképezni.
A legjobb részét a végére hagytam az autónak, ugyanis itt érdemes megnézni az Autoart hol is tartott már akkor. A kitámasztó egy finom kis funkcionális szerkezet, de a többi részlet is nagyon jól sikerült . Ott van a biztosítéktábla például, még egy külön kis plexi búrát is kapott. Akkor ott vannak a kis vezetékek a hűtő és egyéb apróságok. Egyszóval szépen kivitelezett kis műszer.
Összegzés:
Igazából mindannyian tudjuk az Autoart nem végez fél munkát. Ez erre a modellre is igaz. Részletgazdag kis modell. Manapság ritkaságszámba megy és elég nehéz felfedezni. Mint írtam nekem is körülbelül 3 év kellett ahhoz, hogy újból felkutassak egyet. Szóval akit ilyet szeretne beszerezni annak nagyon felkell kötnie a gatyát és csúnyán zsebbe kell nyúlni. Nagyon sok gyűjtő kézben van és nagyon kevesen adják el mivel annyira szépen kivitelezett modell. Mindenesetre aki nem sajnálja rá a pénzt annak érdemes mindenképp beszereznie mert abszolút csalódásmentes modell!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése