2015. augusztus 11., kedd

Az Úr Quattrója: Autoart audi Ur Quattro 20V

Alapvetően nekem a 6henger az isten, de nem tudom miért imádom az 5hengeresek hangját és ha erre rájön egy turbo visítása az maga a gyönyör. 1980 márciusában mutatkozott be a genfi autószalonon és egészen 1991-ig gyártották. Sok féle motorral gyártották de ezekből ami említére méltóak azok az 5hengeresek. Eleinte 2.1-es 10szelepes turbo volt a csúcs majd később jött a 2.2-es 20szelepes változat amit számos audi modellbe építettek be. Például az S2,S4/S6 és az RS2-nek is ez volt az alapja. Technikailag hihetelen erős, megbízható és bombabiztos motor volt, ezért a tuning világ is felfigyelt rá. Alapvetően volt egy elég komoly hajtáslánc és erre jött a 2.2-es turbo motor amit könnyű szerrel fellehetett húzni 5-600lóerőre. Az Ur Quattro nem véletlenül lett egy igazi legenda ugyanis Rallyba ahová betette a lábát ott sikert aratott. Kezdetben ott volt az S1 és mivel annó úgy mentek a dolgok, hogy előtte kikellet dobni az utcára egy homológ autót, ennek folyamánya képpen alakult meg az Sport Quattro. Szédületes 306 lóerejével 32 centivel kúrtitott tengelytávjával és összesen 220 darabszámával. Ezután megalakult a B csoportos rally de a pilóták úgy hullottak mint a legyek így betíltották. Természetesen az audi itt is aratta a sikereket.
Térjünk a modellre.
Gyártója az Autoart és kimondottan szép Autoartra jellemző minőség.
Eleje kimondottan pofás, szép lámpatest, élethűen kidolgozott audi logó továbbá megfigyelhetünk egy kis piros vonószemet is. Egyetlen hibája az autónak amit utólagosan én orvosoltam, az a vezetőoldali ablaktörlő lapát, sajnos így került hozzám. Ugyan márka azonos de nem ezé a típusé. Amint találok hozzá cseredarabot azonnal kilesz cserélve.
Oldala a kedvenc részem az autónak és ebben az esetben elnézem, hogy sötét maga a modell, ugyanis a sötétített hátsó lámpával lesz teljes az összhatás. A felnik is dicséretre méltóan szépek, továbbá a kedvenc motívumom az elhomályosodó audi embléma, godolom ezzel szimblizálták az autó gyorsaságát.
Gyönyörűek a típusfeliratok. Igazából számomra az autó fara az egyetlen olyan pont ami nem vált ki belőlem nagyobb érzelmeket, de ez csak az én személyes véleményem.
Hát igen az nem az az autó amivel elindulsz a családdal olaszba nyaralni. Van egy teljes értékű pótkerék ami elfoglalja a csomagtartó felét, gondolom az elsőkerekes modelleknél nem így van megoldva. Az Autoart itt is remekelt szépen összehozta ezt a kevésbé izgalmas rászletet is.

Ennél az autónál se maradhatott el a 80-as évek nagy találmánya a digitális műszerfal. A Kinght Rider című sorozat fejetetejére állította a műszerfalgyártásról addig alkotott képet.
Elérkeztünk az autó talán leglényegesebb pontjához, a 20szelepes turbómotorhoz ami önmagába egy remekmű. Szerintem egy audi itt kezdődik és számomra végződik is. Szerintem egy etalon. A rallyba és a tuning világába letett valamit az asztalra és hagyott a fiatal nemzedék számára is valami maradandót amire egy vérbeli autóbuzi azt mondja "ez igen". Hála istennek az audi kezd visszatérni az 5hengerrel és nem is rosszak, csak a formavilággal van bajom.
Összegzés:
Régóta vágyott modell volt hála istennek meglett. Nem tudom milyen a SunStar féle de inkább nem kisérleteztem. Szerintem egy jó döntés volt, nem ért csalódás. Igaziba is eltudnám viselni!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése