2017. március 7., kedd

Történelmi jelentőségű apróság a BMW történetében: BMW 700 Coupe Sport Autoart

Az 50-es évek nem mondható a BMW csúcspontjának. Olyannyira, hogy a Mercedes már a felvásárlásán gondolkozott. A paletta lényegesen kevés autóból állt így alternatíva is kevés volt. Ott volt az Isetta, az 503 és az 507 valamint az 501/502. Ezek közül talán az Isettát tudta megengedni magának az átlagpolgár. Wolfgang Denzel Osztrák márkakereskedő autóépitő és versenyző olyan elhivatott volt, hogy a BMW-t megkerülve felkereste Giovanni Michelotti-t, hogy tervezzen egy olcsó és eladható járgányt (ezért a formaterven fellelhető itt-ott a Triumph Herald jegyek, mert az is az ő kezemunkásságát dicséri). Végül rábólintottak a fejesek a projektre és 1959-ben megkezdődött a gyártás, mert az az autó volt az utolsó remény a totális csődtől.

 Az autó azért is furcsa mert mert előlről inkább a VW-hez illet volna be véleményem szerint. Nekem az eleje az 1600-asra emlékeztet.

Az autó háromféle kivitelben volt elérhető. Az egyik a sima kétajtós verzió a másik pedig a az ívesebb C oszloppal és hátsó ablakkal rendelkező 700 Coupé, valamint ott volt a Convertible (cabrio) változat is.

Az autó egyik érdekessége, hogy az alapja a BMW 600 volt, de mégis a legérdekesebb, hogy a motorja a BMW R67 motorkerékpárból származik ami a maga 19 lóerejével igen csak kevés lett volna a nem egész 700 kilógrammos önsúly cipelésére. Ezért a 2hengeres Boxer 700köbcentisre emlkedett a motort pedig hátra szerelték be. A sima verzó 1 karburátorral 30 lóerőt tudott majd később a sportkivitel 2 karburátoros lett 40lóerővel, végsebessége pedig 135 km/h volt ezzel a teljesítménnyel. Noha nincsenek rajta kimondott BMW stílusjegyek, a motorja is egy motorkerékpárból származik és farmotoros boxer, de a BMW ennek a típusnak köszönheti a fellendülést és azt, hogy a BMW a mai napig létezik. Így megkérek minden BMW fan-t, hogy szeressük és tiszteljük a típust. Végül az autó olyannyira sikeres lett az újkori 16300€-nak megfelelő árával, hogy a megjelenése után nem sokkal 25000db rendelést kellett teljesíteni. Németországban csak a "munkásasszonyok Porschéjának" nevezték.

A 700-as nem csak az eladásokban jeleskedett, akármennyire is hihetetlen a vesenypályákon is. Indult Német hegyiversenyeken, de megnyerte a 12órás hockenheim-i pályán megrendezett versenyét a kategóriájában továbbá Monzában illetve a Nürburgringen is kategória első lett és olyan ellenfelekkel kellett szembeszálnia mint például az Abarth.

1965-ben 188211 legyártott darab után a gyártása befejeződött és egy új időszámitás kezdődött párhuzamosan a Neu Klasse.

Elérkeztünk a modellhez. Régóta szemeztem ezzel a kis aprósággal, mint BMW fan bevallom kicsit óckodtam mindig. Nincs vese, farmotor, de amikor barátom megmutatta, hogy van egy ilyen modellje és megválna tőle tudtam, hogy az enyém lesz.
Noha külseje nem hordoz kifejezetten BMW-s jegyeket, viszont történelmi jelentősége miatt nélkülözhetetlen egy igazi BMW gyűjtő számára. A gyártója az Autoart ami azért garancia a minőségre, legalábbis ennél a modellnél, mert régebbi kiadás.


Előlről a modell hozza az Autoart-okra jellemző minőségi összeszerelésből és kivetelezésből adódó minőségi összképet. Nagyon szépek a krómozott elemek, a lámpák és az apró részletek továbbá amiben kifejezetten jó azok az élek, ahogy futnak és az illesztésihézagok tökéletesek. Nagyon szép modell, de az eleje jobban illett a Trimph-hoz vagy az akkori Volkswagen-ekhez.


Oldalról sem érheti panasz. Itt is viszonylag sok krómmal találkozunk ami természetesen itt is hozza a szintet. A hézag itt is olyan amilyennek egy igazin kell lennie, emiatt kézzel nyitogatni egy rémálom, viszont kifejezetten jól meglehet oladni ezt a feladatot a Kyosho-khoz adott kis műanyag célszerszámmal. Nem sok Coupe van amire azt mondom, hogy annyira nem jön át, de sajnos azt kell mondjam ebből a sima kétajtós változat véleményem szerint szebb.


A háta szintén egy olyan része az autónak amire a minőségi kivitelezés miatt kimondottan jó nézegetni. Ott van például a BMW logó és a mellette lévő gyönyörű 700 illetve a másik oldalon a Coupe felirat. Mivel a motor hátra került van egy kis szellőző is ami kevésbé látszik, de rácsozva van. Nem azt mondom, hogy a legszebb autó, de nézegetve kezdi az ember megszeretni ezt a kis apróságot.


Amit oldalról elfelejtettem kiemelni az pedig a kerék. Kimondottan tetszik, hogy krémszínű és maga a dísztárcsa csak hab a tortán.



Elérkeztünk a beltérhez. Ez a pont az, ahol egy nyitható modell kitud teljesedni. Sokaknak ez sokszor nem jön össze, viszont, az Autoart nem vette félvállról. Az árához mérten a beltere valami hihetetlenül szép.


Majdnem mondtam, hogy elérkeztünk a morotérhez, de itt hiába is keressük mert itt csak a Kofferraum-ot találjuk. Természetesen a helyszűke miatt itt kapott helyet a pótkerék, ahogy az a farmotorosoknál lenni szokott, maximum az elrendezés más. Itt mondjuk nincs kárpitozás, de van kis plakett amint az alvázszám található meg.


Na most érkeztünk el a motortérhez. Aprócska kis erőforrás a maga kis 2hengeres, motorkerékpárból származó boxerével és a maga kis 40 lóerejével. Nem egy nagy látványosság, de a gyártó ebből is kihozta a maxot amit csak tudott.

Összegzés:
Egy vérbeli Autoart modell kifejezetten jó áron. Kidolgozása egy hatalmas érv a beszerzése mellett.

Pozitívum:
+Autoart-hoz mérten kedvező ár
+Több féle színvariáció
+Gyönyörű kidolgozás
+Maradéktalanul nyitható

Negatívum:
-Hiába szép, hiába Autoart egyszerűen nem kapkodnak utána.

Mit vehetek az árán?
Jelen pillanatban (2017 március) valamivel 100€ felett lehet hozzájutni újonnan postával. Lehet ez elsőre nem hangzik kevésnek, de kidolgozását tekintve csak házon belül találunk ennyiért ilyen minőséget.

Ajánlom?
Mindenképp! Nagyon jó, minőségi kis apróság. Akinek megtetszett és még árban bele is fér a büdzsébe az egy remek kis modellel gazdagodik.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése