2017. május 31., szerda

No Nitro, No Turbo simple M Power: OttO BMW E36 M3 3.2 Dakar Gelb

Emlékszem amikor az OttO mint gyártó gondolatban sem volt már akkor égető vágyat éreztem egy UT E36 M3 birtoklása után. Amíg az OttO nem dobta ki addig elég komoly összegekért lehetett csak hozzájutni az UT féle M3-asokhoz. Nagy nehezen nekem is lett egy. Ezután nem sokkal az OttO gondolt egyet és kidobta Estoril Blau színben, pont olyanban amibe nekem is meg volt csak UT-ba. Az Estoril OttO történet nem volt egy egyszerű. Mondhatni elég rögös út vezetett odáig, hogy meglegyen. Már előrendelésben elfogyott és nagyneheze  egy nagykerből elhozattam az utolsót. Elsőnek erről az Estoril M3-ról akartam írni, de módosult a dolog. Nem olyan rég az OttO bejelentette, hogy neki ugrik mégegyszer és talán a legmerészebb színt húzták elő a tarsolyukból a Dakar Gelb-et.

Aki kicsit fogékony a BMW-kre annak az E36 M3 hallatán rögtön a sárga pószterekről ismert kép ugrik be, vagy az autó bontottábrája ami szintén sárga volt. Nem is véletlen mert körülbelül annyira reklámozták 92-ben megjelenésekor az M3-at mint a most megjelent M4-ből az Austin Gelb-et. Ezellen nem tudunk mit tenni, bele égett az agyunkba.

Az E30 M3 után nehéz dolga volt a BMW-nek, mert az E30 a valaha volt legjobban vezethető M-es BMW-k egyike. Az E36 az E30-hoz képest nem csak dimenzióiban, de súlyban is gyarapodott, így a 6hengeres erőforrás dukált az autóhoz.

1992-es megjelenésekor 3literes 286lóerős motorral jelent meg S50B30 motorkóddal.

1994-ben megjelent az M3 GT ami megegyező volt csupán teljesítménye nőtt 295lóerőre és a súlya csökkent 30kilógrammal. Az autó kapott GT szárnyat illetve Motorsport felniket továbbá csak British Racing Green színben volt elérhető. A belseje a hülsőhoz illő zöld bőrbelsőt kapott fekete betétekkel. ~250db létezik belőle.

1995-ben érkezett a 3.2-es verzió 321lóerővel és az 5sebességes váltót 6 fokozatura váltották és a késöbbiekben megjelent a számitógép irányitotta manuális SMG váltó is.

USA piac:

Az M3-ast amerikába nem lehetett kapni az alábbi motorokkal. Cserébe viszafogott teljesítményű darabokat kaptak 245lóerővel. Ugyan került az USA-ba EU Spec 3.0 illetve 3.2 M3, de ezek importált darabok voltak
LTW:

Az M3 LTW egy könnyitett USA M3 amit fehér színben dobtak piacra elől illetve hátul Motorsport kocskás-zászló dekorral. Az autó része volt a Motorsport felnigarnitúra illetve a toldóelemmel magasított GT szárny és elől a GT Lippe vagyis koptató.

Kivitelek:
Az M3-ast 3 féle kivitelben rendelhette meg a kedves vevő. Sedan, Coupé és Convertible karosszériával. Touring nem létezett belőle és Compact-ból is csak egy darab készült az is a BMW M GmBh titkos raktárában található. Touring nem készült.

Sedan, Coupé, Convertible


Végül pedig az egyetlen darab M3 Compact

Műszaki adatok írásom alanya a 3.2:
3201 köbcenti soros 6 henger, DOHC 24szelep, Vanos-al
Teljesítménye 321lóerő és 350Nm nyomaték
Gyorsulása 5,2 másodperc, végsebessége 250km/h elektronikusan korlátozva.

Konkurensek teljesítményben:
-Audi RS2
-Mercedes-Benz W202 C36/C43 AMG
-Toyota Supra MKIV
-Nissan Skyline GT-R R32/R33
-Mitsubishi Lancer EVO III/IV/V
-Subaru Impreza STi/ 22B STi
-Mazda RX-7 FD

Most pedig jöjjön az amiért itt vagyunk, maga a modell.


Kár lenne összehasonlitani az UT-t az OttO-val, de mivel sajnos nincs más így kénytelenek vagyunk. Első ami szembeötlő azok a fényszórók. Az UT kezdeti szériája kimerült egy sima plexidarabból igaz ezen később javítottak, de még így is elmarad. Ugyanez igaz a ködlámpákra a vesékre.


Oldalról is kifejezetten szép, igazi utánozhatatlan Coupé sziluett. Ugyan az UT nyitható, de 20 év már azokon is kifog így az ajtók lógása egy gyakori dolog. Nos ez az OttO-nál nincs mivel egy gyanta modellről beszélünk. Amellett, hogy a hézagok így sokkal jobbak nem csak ebben erősebb gyanta testvére, de egyszerűen a felnik is szebbek, amit negatívumként tudok felróni az a vékony ablakok.


Na a fara az a kedvencem. Nem elég, hogy szép a lámpatest de a fehér indexbúra alatt még a sárga kis izzót is kiemelték. Az emblémák továbbra is szépek mint az OttO bármely termékén és pótdarabokat is ad a gyártó. Az apró kis dokgok miatt lesz ez a modell jobb mint a nyitható UT.




Egy gyanta esetében nem tudunk a motortérről mint fogalomról beszélgetni így azt a műremeket most elevenítsük fel a gondolatainkban és ezután jöhet is a beltér. Ennek fotózása kihívásokkal teli sajnos. Erős fényben nem látsz be, árnyékban fotózva pedig tükröződik. A képek alapján egyáltalán nem rossz, de hiányolom a gombok, kezelőfelületek kiemelését. Ha az M-es csíkozás jut a két fekete Véder ülésre akkor a műszerfal apró dolgaira miért nem? Mondjuk az UT sem tud többet.

Összegzés:
Egy remek modell kifejezetten jó áron, igaz nem nyitható mint az UT, de jóval szebb.

Pozitívum:
+Nagyon szép kidolgozás
+Baráti ár
+2 féle szín

Negatívum:
-Gagyi doboz
-Nincs a beltérben öv, kezelőfelületek kidolgozatlansága

Mit vehetek az árán?
A modellt előrendelésben volt a legérdemesebb megvenni 25ezer Ft körüli árral. Ez sajnos most olyan 28-35ezer Ft-ig terjed. Ebből számos modell közül lehet választani, de aki ilyet keres az UT eBay-es 40-50ezréhez képest is jutányos.

Ajánlom?
Természetesen igen! A legszebb E36 a piacon.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése