2015. július 10., péntek

A valaha gyártott legszebb BMW: OttO BMW E31 850CSi bemutató

Évek óta volt egy rés a vitrinembe. Egy hely ahova egy különleges autónak van fenntartva. Próbáltam pótolni evvel avval de  egyszerűen nem ment nélküle. Régóta vártam a 8-ast, titkon bíztam az OttO-ba , hogy ráfekszik és kiadja, megérte várni. Volt Maisto-m, volt a kezembe Revell , de tudtam nekem valami szebb kell valami jobb, így hát vártam. Megérte! Mielőtt összecsapnám ezt a szívemnek oly kedves behemót bemutatóját jöjjön egy kis történelem, ennyit igazán megérdemel a típus. 1989-ben mutatták be a frankfurti motorshow-n és egyszerűen ő volt a kiállítás sztárja. Nézzük csak meg a formaivilágát mai szemmel. Hihetetlen modernnek számított és teljesen kilógott a BMW akkori típusai közül. Egyszerűen nem volt hozzá hasonló. Ha azt nézzük, hogy a Mercedes  még csak a C126-nál tartott akkor kijelenthetjük, hogy a 8-as a maga idejében a legmodernebb óriáscoupe-nak számított. Így nem csoda, hogy szinte azonnal sztárok, művészek kedvenc autója lett és bár minden esélye megvolt rá de nem lett az a tipikus maffiózó autó mint a későbbi C140. Kezdetben csak a V12-es 5literes motorral árulták, majd később csatlakozott hozzá a kezdetben 4 majd 4,4 literes V8 és később megkapta az 5,4 literes V12-est is illetve létezik 18darab 830i V8 igaz ez csak merész ötlet maradt csak úgy mint sajnos az M8 amiből csak 1db létezik. Mivel túl drága lett volna kivitelezni így sajnos csak prototípus maradt. 6 literes V12 volt 600 lóerővel később ezt a motort használták a McLaren F1-be ami köztudottan az egyik leggyorsabb sportautó volt a 90-es években, gondoljatok bele milyen abszurd lett volna ha a abban az időben a BMW lett volna a világ legerősebb széria autója ezért kár, hogy csak tanulmány maradt.

 Technikailag megegyezik a párhuzamosan futó 7-esekkel így az E32-vel és az E38-al. Mivel, hogy az M8 nem valósult meg így a 850CSi maradt a legerősebb 8-as. 1992 nyarának végén megjelent a 850CSi az M GmbH kezelésével. A motor 5,6 literes V12 csak kézikapcsolású 6 fokozatú mechanikus váltóval. Teljesítménye 380lóerő és 550Nm. Így a gyorsulása 6másodperc 100-ra és végsebessége 250km/h korlátozva de csatolok egy videót amibe gyárilag megfutja a 300-at. Továbbá az autó érdekessége, hogy felárért mai áron 6000€-nak megfelelő márkáért lehetett hozzá rendelni négy kerék kormányzást. Gyártása 1999-ben fejeződött be addigra összesen körülbelül 31062 példány hagyta el a futószalagot de ez még így is kevés volt az elvárásokhoz képest.
850CSi gyorsulás 300-ra
A gyártás azért is lehetett veszteséges mert méregdrága volt és kevesen engedhették meg maguknak ezt a luxust. Viszont egy Prince klipben is feltűnt.
Akkor lássuk a modellt. Már nem is tudom mióta várok erre a modellre 1:18-ba. 1:43-ba is vagy 3 évig kerestem ezüstbe amíg meglett és most még nagyobb örömmel tölt el, hogy végre a hozzá illő minőségben is megvan 1:18-ba.
Hihetetlenül szép öröm ránézni egyszerűen. A minősége mondhatni GT Spirites. Nyugodtan kijelenthetem ennél a modellnél az OttO mintha sokkal jobban odafigyelt volna a minőségre. Nem tudok belekötni. A színválasztás is a lehető legjobb egyszerűen imádom! Markáns sportos tekintet. Csak az avatottak veszik észre a különbséget elölről
Hátul már egy kicsit többet sejtet magáról az autó CSi Felirat illetve a módosított hátsólökháritó különbözteti meg a sima 8-asoktól. Nem vagyok benne biztos, de mintha a hátsó lámpák is sötétítettek lennének. Kiváló minőségi modell lett pont olyan amilyenre egy igazi BMW gyűjtő szeretné.
Kecses hatalmas coupe, nem hiába dolgoztak rajta ennyit  szélcsatornában így a légellenállás 0,29 lett. Manapság is jónak számít ugyanis az E60-nak és az F31 touringnak is pontosan ennyi. De ha azt nézzük, hogy 89-es a formaterv akkor hihetetlen eredmény. Az akkori BMW-k jócskán 0,30 felett voltak de inkább a 0,35-höz közeli értékeket produkáltak. Ez a szín tényleg a lehető  legjobb választás volt ugyanis minden apró részletet kiad. Szépen visszaadja a modell az igazi szépségét. A Revell se volt olyan rossz. Az akkori időknek teljesen megfelelt, de olyan mintha az UT E36 M3-ast próbálnám összehasonlítani az OttO-éval. Szép mind a kettő de nem egy asztal.
Legszebb coupe forma amikor nincs B oszlop, ha lehúzzuk mind a két ablakot kicsit cabrios szintű feelinget kapunk bizonyos tempónál, ráadásul sokkal jobban lehet gyönyörködni a beltérben, akadály nélkül átlátható az utastér.
Lapos, hosszú elnyújtott forma. A motorháztetőn szinte pingpongozni lehetne. A tengelytávon látszik itt is az 50:50 súlyarányra törekedtek. Azért megfordult a fejembe a gondolat, milyen lehetne ez a modell Autoart-ba, egy biztos méregdrága ahogyan a mostani árpolitikájukat nézem. Mindenesetre nekem ettől jobb nem kell.
Kedvenc részletem a felni. Nem tudom pontosan mikori lehet a modell de egy biztos nem az elsőszériás, mert ha jól tudom azokon még a kisvesés 3.8-as E34 M5-össel megegyező. Ez pedig ha jól tudom már létezett a nagyvesés E34 M5-ösön. Továbbá ugyan ez a felni van a fekete OttO E38 750Li-n.

A belső színkombináció, nagyon tetszik, ez a piros-fekete nagyon jól illik az autóhoz. Látszik, hogy ez a 850CSi nem az elegánsságról, hanem inkább a sportosságról  szól nem hiába csak kéziváltóval lehetett rendelni, szóval nem gyerekjáték. Egyetlen egy hibát vettem észre a beltéren, a váltógomb nem 6fokozatú mint az igazin hanem csak 5. De ez legyen a legnagyobb gond. Ettől függetlenül nem lehet belekötni. Ennyi baj legyen az Autoart E30 Sport Evo-ról a limitációs plakett hiányzik. Mindenki hibázhat.
Összegzés:
Végre elkészült egy olyan hiánymodell ami már régóta megérdemelt volna egy minőségi kivitelezést. Csalódásmentes szinte GT Spirit minőségű modell. Szóval aki még nem szerezte be és már régóta várt rá annak mindenképp tanácsolom mielőbbi beszerzését. Sajnos valószínű belátható időn belül elég hamar felfog menni az ára így érdemes mihamarabb beszerezni. Örök hála az OttO-nak.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése