2015. július 15., szerda

Rövid bemutató: A Kék(e)R(e)S

Mielőtt megijednétek szigorúan csak modellről van szó. Jelen esetben egy MK1-es Focus RS a mai alany. Az Escort Cosworth után a Fordnál egy hatalmas űr marad. Amint befejezték a gyártását nem maradt egy igazi vérbeli versenyképes autójuk. Voltak ST-k de mégse lett belőlük legenda. Nos erre rájött a ford is. 2000-es évek elején elkezdték fejleszteni a focus csúcsmodelljét. Valami hasonlóan ütőset akartak mint amilyen az Escort volt, hogy hű maradjon a márka a két betűhöz. Rallyba a focus elég szép sikereket ért el így 2002-ben bemutatták a Focus RS-t. Optikailag megegyezett a WRC változatéval. Brembo fékek, 18-as OZ felnik, AP Racing kuplung, Getrag sportváltó,Sperdiferenciálmű és komplett Sparco beltér.. A végeredmény 2000köbcenti 4henger turbó 215 lóerővel. Nos a kérdés megtudta-e ugrani az Escort szintjét. Első probléma a hajtás. A focus ugyanis elsőkerekes az Escortal ellenben ami összkerekes volt. Gyorsulásban gyengébb viszont végsebességre gyorsabb. De inkább egy teszt alapján vonjuk le a következtetéseket ugyanis egyiket se volt szerencsém vezetni.
Escort RS Cosworth a Focus RS elllen
Nos gyártása csupán egy évig tartott, ezalatt 4501 példány készült.
Térjünk a modellre.
A modell az OttO kezenyomát dicséri, szokásos szép minőség amit képvisel. Szép lámpatestek, markáns első lökhárító, minden Boyracer álma. A rendszám utólagos megoldás.
Oldalról is gyönyörű, szépek a felnik, szép a szélesítés és az egyik kedvenc részletem a hátsó spoiler és a B oszlopon az RS felirat. Örülök, hogy a ford ebben a színben adta ki ennél jobb színt keresve se találhattak volna hozzá.
Háta is rendben van. Hatalmas krumpliágyú demonstrálja, hogy ez nem egy mezei focus és a leömlő végén valami izmos tömb található egy turbó személyében.
A beltér uralkodó színei a fekete és a kék, de találunk egy kis fémet illetve karbont is. A zöld kis gomb megnyomásával kel életre a fenevad.
Ha engedtitek egy Calibra("etnikai Ferrari") hírdetésből idézzek  "Rikárdó ülés van benne", de nem mert itt ugyanis a Sparco volt a nyerő félbőr huzattal, ami teljes egészében passzol az autó külsejéhez.
Még egy kép a fenekéről mert szerintem ez az autó egyik legszebb része. Csak ilyenfomában játszik nálam a kékeReS. Nagyduzzogva de elfogadnám.
Összegzés:
Újabb remek modell az OttO-tól. Nagyon szépen kivitelezett kis műszer, nem is értem miért nem kapkodták el a népek előrendelésbe és hogyan maradhatott raktáron webshopba. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Ezaz a kékeReS amit kerestél, így ha szereted a típust és bejön a kaszni, mielőbbi beszerzését javaslom kedves olvasó.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése