2015. július 31., péntek

Heti7-es ami nézhető is: OttO BMW E38 750iL

Jelen bemutatóban a legszebb 7-est fogom bemutatni. Az E38-ast. Természetesen nem mindenki tudja mi is az E38, de ha úgy mondom a Szállítós 7-es akkor mindenkinek egyből beugrik. Orvosok, üzletemberek, USA-ba Rapperek, nehézfiúk kedvenc járgánya volt sőt a híres Rappert, 2Pac-ot is egy ilyen E38-ba érte a halálos lövések sorozata. Egy-két filmben is lehetet látni még pl.: Jim Carrey főszereplésével a Dick és Jane trükkjeibe is egy ilyen faceliftes E38 volt látható, de kétségtelenül a Jason Statham féle Szállító első részének segítségével mindenkinek teljesen egyértelmű lett a típus. Gyártása 1994-ben kezdődött és az akkori konkurencia orra alá keményen oda törte a borsot. Hol is tartott a konkurencia 1994-ben? Mercedeséknél még jócskán a W140 futott, Audiéknál pedig még a V8 volt amit az A8 váltott 95-ben. Az, hogy melyik jobb döntse el mindenki maga. Egy biztos mindegyik zászlóshajónak megvan a maga előnye és hátránya. Amint bejött az audi A8 illetve az E38-as 7-es BMW mondhatjuk, hogy a Merci öregedett jó 10 évet. Ezért a Merci sajnos a sok facelift után se lett olyan vonzó a vásárlók számára mint az A8 és a 7-es. Mind a kettő egy hatalmas tepsi és mind a kettő formabontó külsővel rendelkezett. Azt azért tegyük hozzá, hogy a 140-est már 81-ben elkezdték tervezni ezért is hathat öregebbnek, konzervatívabbnak. De térjünk vissza a 7-esre.
Az alábbi motorok voltak elérhetők a 7-eshez *-al jelölt modellek csak faceliftben voltak elérhetők.
Benzin:        Dízel:
728i              725TDS
730i*            730d*
730i V8        740d*
740i 4.0
740i 4.4
750i.
Alpina B12 5.7
B12 6.0*
Három féle változatban létezett. Volt a sima, a hosszított Long verzió illetve létezett még ennél is hosszabb L7. Felszereltségben csak a pénztárca szabhatott határt. Létezett hozzá rendelni térképes színes navigációt, szintszabályzós futóművet, hátsó ülésbe kijelzőt, golyóálló üvegeket,TV-t illetve még számos kényelmi funkciót. Az elődje az E32 7-es utódja az E65/66. Szerintem a mai napig a legszebb 7-es marad.
Lássuk magát a modellt.
A mai napig a kedvenc 7-esem. Valamiért olyan összhangban vannak a formák amit a mai napig nem tudnak überelni. Ezt a modell is tökéletesen visszaadja. Szinte élethűnek mondható a Xenon lencséje abszolút szép munka! Igazi OttO!
Oldalról a legszebb. Egy nagy fehércápa jut róla eszembe. Orra gyönyörű lapos, az utastér egy izmos test ami hátrafelé újból kecsesedni kezd. Továbbá a fényszóróindex olyan mint a cápa szeme. Elegáns de érezteti velünk, hogy tisztelni kell, mert ha nem vigyázunk pár testrészünk ott maradhat, jelen esetben egy fára felcsavarodva. Szóval megkell adni neki a kellő tiszteletet.
Feneke elég terebélyes. Itt látszik minden autógyártó a saját egyéniségét, hagyományait, tradícióit viszi tovább. Hiába egy zászlóshajó, sikerült elegánsan sportos maradni, úgy mint amikor Dwayne Rock Johnson megjelenik öltönyben. Elegáns de látod alatta az izmokat az erőt. A modell egy az egyben visszaadja ezt az érzést, mindenre odafigyeltek, olyannyira, hogy még a PDC szenzorok is kaptak helyet a díszlécbe.
Múltkor a 850CSi-nél kitértem a felnire. Nos itt ugyan ez az ///M-es kerékszett található. Az OttO másik 7-esén sokkal ballonosabb van és emiatt magasabb is, de elméletben előlegezzünk meg a modellnek egy M Tech futóművet és mondjuk azt, hogy emiatt alacsonyabb. 
Beltér nagyon kellemes. Tetszik nagyon a színkombináció. Hatul a fejtamlába egy monitor is helyet kapott, továbbá elől megtalálható a 16:9-es navigáció, telefon és egyébb apróságok.
Összegzés:
Nagyon szép modell. Egyújabb hiánymodellt hozott ki az OttO, ráadásul két féle színben. A gyártótól megszokhattuk, hogy előrendelésben a modelleik elfogynak. Így aki nem
elég gyors az már csak ebayen szerezheti csak be, természetesen jó kis felárral. A fekete szerintem sokkal szebb márcsak a felni miatt is illetve a színe. Valójában sötétkék, de annyira, hogy simán mondható feketének is.. Jó kis modell mindenkinek nyugodt szívvel ajánlom!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése