Autó adtadai:
2319ccm Sor5 20V Turbo
250Le 350Nm
Gyorsulása 6,5-6,9s 0-100
Végesebessége 250km/h
Hajtása elsőkerék kézi 5fokozatú váltóval illetve opcionálisan autómatával.
Maga a modell tökéletes. Emlékszem egy időbe bagóért hozzá lehetett jutni, akkor vettem kettőt is majd mind a kettőt elcseréltem BMW-kre. Megbántam így vettem tavaly újból egyet. Ez azóta megvan és az egyik kedvenc Autoart modelleim egyike. Nagyon szépen kidolgozott minőségi modell ezért is van az, hogy ha esetleg eladod utána akarsz újból egyet. Két variációba adta ki az Autoart. Kiadta ebben a sárga színben a T-5R-t kombiba illetve szedánba, továbbá kiadta az R verziót is szintén ilyen variációkba, fekete illetve piros színben. Jelenleg a piros az egyik legbeszerezhetetlenebb példány. Nekem a szín annyira nem szempont inkább maga a bódé volt fontos számomra, terveztem a kombi verzió beszerzését is de arról lecsúsztam sajnos, mert mindig jött valami fontosabb modell. A lényeg, hogy a sima szedán megvan.
Hát igen, ránéz az ember és tényleg látni rajta a minőséget. Gyönyörűen kidolgozott lámpák, hűtőmaszk illetve a lökhárító is jó minőségben kivitelezett.
Íme a motortér a másik kedvenc részem az autón. Mindenhol apró kis matricák, Varta aksi. Megszólalásig olyan mint az igazié. A motorháztető zsanérja is elég kultúrált, ilyenkor mondom azt magamba, hogy még van hova fejlődnie a kyosho-nak és egy pár gyártónak.
Háta nagyon rendben van. Nagyon tetszik a kocka kipufogó, illik az autó szögletes vonalaihoz. A másik kedvencem a kis típus matricák. Nem elég, hogy minőségien kidolgozottak de elég tartósak is. Hátsó lámpa se egy gagyi része a kocsinak, még az izzókat is lehet látni benne.
A csomagtér szokás szerint kárpitozott, igazából csak azon döbbentem meg, hogy milyen hatalmas a csomagtere. 2 dioráma sörösrekesz keresztbe befér plusz két utazó sporttáska illetve egy laptoptáska és egy Eü doboz röhögve úgy, hogy azért még lehet bele pakolni.
Elérkeztünk a beltérhez. Minőségi munka. Élethű fa borítású díszlécek illet váltókar. A szőnyegen megtaláljuk a 850 feliratot továbbá nem látszik de az ajtóbelépő díszlécében is benne van mind elől, mind hátul. Az ülések olyan szépen kivannak dolgozva, hogy ránézésre is nagyon kényelmesek lehetnek és a legjobb bőr felhasználásával készülhettek. Minden gombon, kapcsolón rajta van tampon nyomással a szimbólum egyszerűen olyan mint az igazin.
A műszerfala a gyengém. Mindig is szerettem a BMW vezető felé orientált műszerfalait. Ebben nincs semmi féle koppintás, Volvosan egyedi. Szerintem a mai napig a legszebb.
Hátul is ez a pazar látvány fogad minket.
Itt látszik igazán nem egy túlragozott formavilág. Baltával 5perc alatt kifaragom, de egyszerűen valamiért bejön. A T-5R felnije az egyik kedvenc részletem kívülről. Esküszöm nem tudok alá szebbet elképzelni, ha ilyenem lenne igaziba akkor se cserélném le róla. Ami érdekes az egészben, hogy az S60R-nek is nagyon hasonló.
Egyszerű kockás vonalak mégis hibátlan össszhatás, merész szín de egyáltalán nem csúnya sőt kiadja az autó alapvető formai részleteit.
Ebből a szögből a háta nem gyenge, ami nagyon tetszik nekem, hogy a C oszlopnál kicsit feljebb kezdődik az autó feneke és a hátó oldalablak a C oszlopnál kicsit lejjebb ér mint ahogyan az autó feneke elkezdődne. Ez a Volvokat sokáig jellemezte, de igazából csak nem rég vettem úgy igazán észre.
A végére ne maradjon le a kedvencem. Már sok bejegyzésemben kiderült, hogy imádom ezeket a régi fajta Autoart dobozokat. Egyszerűen nem tudom feldolgozni, hogy miért koptak ki. Sokkal szebb mint a sima kyosho, valamiért elegánsabb az Autoart-é. Ha tehetném az összes Autoart-ot ilyen dobozzal gyártatnék.
Összegzés:
Az egyik kedvenc modellem ami nem BMW. Egyszerűen olyan szép és hihetelen olcsón lehetett beszerezni annó. Mostanság is 18-20-23ezer forintokért mennek és cserébe egy olyan minőségi modellt kapunk amit öröm nyitogatni, nézegetni. Mindenkinek csak ajánlani tudom és nem csak azért mert Autoart, hanem mert viszonylag jó áron egy gyönyörű modellt kapunk a pénzünkért. Akinek bejön a kocka forma és tetszik a svéd technika annak nem hiányozhat a gyűjteményéből.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése