Mível írásaimnak megfelelően mindig ejtek egy-két szót az igaziról is ezért most is egy pár szó erejére kitérnék magára az igazira is.
A ford a Rally kategóriába az Escort előtt a Sierrat indította szintén Cosworth kivitelben. Amikor megjelent az új Escort tudták, hogy valami kiesebbel mégjobb eredményeket lehet elérni. Így fogták a Sierra komplett összkerekes hajtásláncát és ezt rakták az Escortba. A 204-ből módosításokkal 225LE lett. Illetve, hogy beférjen a Sierra komplett hajtáslánca kikellett szílesíteni illetve a kardánt is átkellett dolgozni, hogy beférjen a rövidebb Escort alá, ugyanis a széria keresztbe elrendezett motorelrendezés helyett a Sierrából megszokott hosszirányú elrendezést találunk. Ez volt az akkori WRC-ben futó autó alapja és első körben 2500 példánynak elkellett kelnie, hogy maga az autó indulhasson a versenyen.
Adatok:
1993köbcenti Sor4 Turbo DOHC 16V
225Le, 310Nm
Gyorsulása: 5,7-6,1 extráktól függően
Végsebessége 220-240km/h szárny illetve nélküle.
Akkor térjünk vissza a modellhez jöjjön a minichamps.
Ár/érték arányban elég jó. Kidolgozásra szebb mint az UT viszont valamivel az OttO alatt van.
Az eleje elég szép, a rendszám jelenleg ideiglenes rajta, csak a fotózás miatt dobtam fel rá valamit. A lámpák jól néznek ki, a motorháztetőn a szellőző tényleg funkcionális, nem csak valamit ráraktak, hogy legyen. A koptató is tetszik rajta szóval az eleje nem rossz.
A motortér is rendben van nem rossz esztétikus darab. Apró kis matricák, sárgára festett kupakok, apró kis vízcsövek ,vezetékek. Igazából a motortér hasonló elven van mint a Kyosho, egy műanyag lapon van minden viszont itt csak az alap egy lap és azon vannak az alkatrészek ami egy kicsit kulturáltabb a kyoshonál.
Oldalról is elég kúltúráltan néz ki. Mondjuk az index az festett, de ettől függetlenül nem rossz. Az autó egyik védjegye a hatalmas nagy spoiler, lehetett anélkül is rendelni. Szerintem úgy esztétikusabb az autó, de ez ízlések és pofonok, mindenesetre örültem volna, ha modellbe is elérhető lenne ez az opció mert eddig még senki nem csinálta meg csupán a Bburago 1:24-be.
A feneke elég érdekes. Olyan mintha az alsó spoilertől nyílna a csomagtartó. Ez bizony sajnos a vastag illetve vékony élek kombinációja adja mivel sajnos a csomagtartó nem nyitható. Ezt leszámítva tetszik a kipufogó és a hátsó lámpatestek se rosszak.
Hátul egy kis matrica amin egy Ford Security System írás található. Nem nagy cucc de jól néz ki rajta.
Íme a beltér. Igazából 15ezer Ft-ért nem vártam tőle nagy csodát és nem is dobtam hátast tőle. Kárpitozás nuku.
Viszont maga a műszerfal szép. A szellőzőrostélyok is elég élethűek. A középső részen a nyomásmérő műszerek mellett találunk egy kis Cosworth plakettet. Szóval egyszerűen jó az összhatás. Az ajtózsanérok is tetszenek. Az UT-nál még a karos megoldás volt az akkori gyártástechnológiáknak megfelelően.
Összegzés:
Aránylag szép modell, az ára tükrözi azt az értéket amit képvisel, de ennek ellenére azt mondom mégis csak ez a legjobb választás ugyanis ez nyújta a legtöbbet a pénzünkért. A másik jó dolog ami a Minichamps Escort mellett szól, hogy két féle színben is kiadták. Ezen kívül létezik egy fekete is ami szerintem nem rossz és aki tudja inkább azt szerezze be mert a fekete nem adja ki úgy az éleket, mint ez a piros és talán a háta sokkal egységesebb. Nos az ár. Olyan 14ezer fortinttól beszerezhetőek egyszerűen csak eladó függő. Ennyiért bőven megéri, alapvetően egy szép minichamps modell és láttam a minichampstől sokkal rosszabbat dupla áron. A választék nagy, van UT,OttO illetve minichamps szóval aki szeretne egyet vásárolni tud mazsolázni. Ha a minichamps árpolitikája ilyen lenne nem lenne egy szavam se, de a mai modelleik nagyrészében csak annyi az extra, hogy nyílik az első két ajtó mindezt 35-40ezerért. Szóval ezt a modellt mindenkinek ajánlom!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése