2015. július 3., péntek

Japán koporsó: Autoart CR-X bemutató

Ismét egy olyan autó érkezett a gyűjteménybe ami megfordult a családi gépállományban. Idősebbik nagybratyómnak volt ilyen, csak neki európai kiviteles. Neki elől nagyobb fényszórós volt nem pedig ez a besúllyeztett fajta. Illetve amiben különbözött, nem két színű volt a kaszni, hanem egységesen piros. Sajnos az első generációs CR-X-be annyira nem vagyok otthon ezért nem tudom pontosan, hogy ezek a dolgok mi alapján függtek(évjárathoz vagy egyszerűen csak piac függő volt).Emlékszem elég sok helyre vitt vele és sose fogom elfelejteni benne azt a hatalmas napfénytetőt ami nyáron egy külön élmény volt az autóba viszont azt a kényelmetlen hátsóülést se amibe utaztam. Egy biztos hihetetlen erős volt, szerintem túlmotorizált volt ahhoz a kasznihoz, de ezt nem tudom megállapítani mivel nem vezettem. Emlékszem mennyi bosszúságot okozott neki, hogy állandóan kilopták belőle az oldal indexeket, de nagyon szerette és ez a lényeg egy utóba akinek egy kis benzin folyik a vérében. Hiába is de lelke volt annak a kis vaskupacnak. Sajnos nagybratyóm nagyon csúnyán összetörte majd talpra állította és eladta ismerősének. Valamiért számomra ez a CR-X mindig vegyes érzelmeket adott külsőre. Nekem a kaszni formája egy kicsit elavultnak tünt. A kettes CR-X az valahogy sokkal barátságosabbnak, sportosabbnak hatott. Illetve valamiért hátul az a kis üvegfal sokkal  esztétikusabbá tette, nem hiába nyúltak vissza hozzá a CR-Z tervezésénél. Mondjuk szerintem abból sose lesz olyan jó CR-X utód.
Nos maga a modell szép, esztétikus ahogy azt egy Autoart-tól el is várja egy modellgyűjtő. Kompromisszum és csalódásmentes egyetlen bajom, hogy nem létezik belőle balkormányos modellbe.
Bleeee. Valamiért ez a körplexis doboz lehangol. Egyszerűen nem tetszik. Biztos amiatt van mert vélek némi hasonlóságot felfedezni egy Norevéval és ha nem lenne rajta az Autoart felirat könnyen megeshetne, hogy norev doboznak nézném. Mindegy az tény, hogy a tartalom fontosabb, de valahogy a dobozok is része egy gyűjteménynek. Mennyivel szebb és könnyebb megkeresni egy adott modellhez tartozó dobozt amin rajta van a kép. Illetve az Autoart a régebbi dobozaival valahogy nagyon ráérzett a témára.
Istenem mennyivel szebb volt, valamiért visszasírom, no de vissza a modellre
Fekete szín nem szerencsés egy modellnek fotózás miatt mivel nem adja úgy vissza a részleteket mint más színben. Ez tény de a piros alul szürkével egyszerűen nem tetszik mert csúnya. Ha mondjuk egy fehér lett volna az már lehet érdekesebb lett volna számomra.
Pop-up headlight ahogy az angol nyelvű népek mondják a bukólámpát. De akkor ez most mi? Mi célt szolgál? Legésszerűbb magyarázatom rá, hogy ha a távolságifényt kapcsolja fel az ember akkor nyílhat így ki. De ez csak tipp aki tudja a választ nyugodtan jelezze számomra. Mindenesetre jópofa.
Hát igen ez egy Autoart. Gyertyapipák,gyertyakábelek,vezetékek, motorháztető kitámasztó. Hát igen üdv az Autoart-nál. Figyelmeztető illetve apró kis matricák, plakettek mindenhol. Tényleg minden részlete olyan mint az igazinak.
Nem volt elég? Nézzünk csak fel a motorháztető belső részére. Nem semmi munka, minden részletre odafigyelt a gyártó.
Egyszerűen kifogytam a dicsőítő, istenítő jelzőkből, még a hátsó sárfogógumin is ott a felirat. Nem lehet belekötni tényleg minden kiadott forintot megér mert ez a minőség amit képvisel karcolja a high end kategóriát.
Kedvenc részem a hátsó csomagtérajtó teleszkópja, egyszerűen nem tudom megunni pedig ez nem az első modellem amibe így megvan csinálva. Másik ami lenyűgözött a hátsó ablakban a fűtés szálak. Nem egy nagy cucc de ennyire élethűen kevés gyártó tudja így megcsinálni. Itt látható amúgy a hátsó ülés is. Már a puszta ránézése is komoly hátfájásokhoz vezet.
Ez se az a formaterv amin több száz órát kísérleteztek volna a szélcsatornába. Egyszerű funkcionális aprócska kompkt kis sportautó. A felni elég érdekes, hiába gyári de szerintem ehez az autóhoz más dukálna.
Beltér nagyon rendben van. Nem elég, hogy kárpitozott de ugyan úgy megvan csinálva a szőnyeg ahogy a City Turbo II-nél. A műszerfal stílusa elég funkcionálisan letisztult sportos, kicsit hasonlít az elv az S2000-esnél is.
Összegzés:
Féláron hozzájutni ehez a modellhez olyan mint ha lopás lenne. Konkrétan az árából egy IST Wartburgot tudtam volna venni még ami tetszene. Nos hihetetlenül örülök, hogy meglett mert egy újabb lyukat tudtam betömni a családi gépállományban. Mindenkinek csak ajánlani tudom, mert hihetetlenül szép igényes modell. Egyszerűen csak annyiba tudok belekötni, hogy miért nincs belőle balkormányos. Szóval aki szereti a Hondákat és bejön a JDM stílus az nagy örömét fogja lelni ebben a kis Hondában.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése