2015. július 23., csütörtök

Hozzám legközelebb álló 5-ös: PMA/Minichamps BMW E39 Facelift

Az E39 számomra a legkedvesebb 5-ös BMW széria. Nekem is van 1:1-be egy facelift előtti 528i ezért minden méretarányban igyekeztem lefedni a kollekcióm. Ma egy érdekes darabbal rukkoltam elő ugyanis kevesen tudják de a minichamps csinál/csinált 1:24-eseket. Természetesen nem olyan sok készült belőlük mint 1:43-ból vagy esetleg 1:18-ból. Ezen belül is a BMW modelleik elég ritka szériák 1:24-be. Létezett belőle E38-as 7-es illetve E39 5-ös két féle varációban, facelift illetve előtti modell. Továbbá nem sok gyártóra jellemző, de ők megcsinálták az E39-be a jobbkormányos változatot is. Nekem az E38-as 7-es és két E39-es van meg tőlük, egy faceliftes jelen bemutatóban szereplő modell illetve egy facelift előtti. Alapvetően szeretném az 1:24-eseket de sajnos Die-castba kevés az igazi jó minőségű nem tömeg modell, ha van is beszerezhetetlen és méregdrága egy prémiumabb. A másik probléma hatalmas rések vannak, rengeteg hiánymodell van. Egy jó kompromisszum, ha makettet vesz az ember, de én nem tudom úgy megépíteni ahogyan azt kéne és amit megérdemelne a modell. A másik probléma, hogy időm sincs rá. A mostani piacon a Welly,Maisto,Bburago az uralkodó 3-as. Ezeket megvenni nem okoz nagy fejtörést mert bármelyik játékboltban illetve nagy áruházláncban megtalálhatók. Ezen kívül van egy kategórai amit valamivel többre tartok, ez pedig nem más mint a Hongwell/Cararama/Schuco trió. Ezek egyész szépen kivitelezett szinte már modellnek mondható gépezetek. Továbbá van számos más gyártó is, például a norev,Ebbro,Fabri, WhiteBox stb. Igazából nagyon sajnálom, hogy senki sem fekszik rájuk pedig igencsak hiány méretarány. Szerintem a probléma az árképzésben van. Egy Welly 4-5-6ezer forint  viszont egy prémium bőven 10 felett van de inkább 20 ennyiért meg már bőven találunk szép 1:18-ast. A sima facelift elöttit körülbelül két évig kerestem. Volt itthon fenn egy vaterán de lecsúsztam róla, valaki elvitte 20ezerért. Ebayen sikerült egyet lőnöm 15ezerért. Utána jött az E 38 7-es ez sokkal barátibb 8ezer forintnak megfelelő euróért lett az enyém. A faceliftről letettem nem elégedetlenkedtem ugyanis már megvolt amit kerestem. Végül jelen modellt egy osztrák apróhídetéses oldalon találtam, potom 20€-ért postával mert az első rendszáma hiányos volt. Nagyon úgy nézett ki nem lesz az enyém mert valaki beelőzött de nem fizetett és addig húzta vonta a dolgot amíg az eladónak elege nem lett és inkább eladta nekem. Mindenesetre hihetetlen boldog voltam mert ebayen is csak néhe napján bukkan fel egy 20-30ezer forintnak megfelelő euróért.
Maga az autó az E34 utódja és az E60 elődje, az 5-ös BMW-k negyedik generációja. 1995-2003ig gyártották a sedant a touringot ha jól tudom 2004-ig.
Motorpaletta: *-al jelölt modellek kombiba is elérhetőek
Benzin:        Dízel CR:
520i*.           520d*
520i 2.2l*     525d*
523i*            530d*
525i*            Alpina:
528i*            D10 BiTurbo
530i*            Adagolós:
535i              525TD*
540i*            525TDS*
M5
Ac Schnitzer:
S5 3.0*
S5 3.2*
Alpina
B10 3.2*
B10 V8 4,6*
Jöjjön maga a modell.
Maga a modell olyan 2001 környéki lehet. Mai szemmel már lehet nem egy nagy esztétikai élmény de szerintem szép. Nincs sokkal lemaradva a mai Welly-khez képest. Látszik nem csak egy látszat faceliftes modellről van szó. Más az elsőlökös,ködjámpa, angel eyes fényszórók és faceliftes vese. Továbbá a szín is facelift.
Soros 6henger ez már az M54-es motorcsalád. Facelift előtt M52-es benzines 6henger 24szelepesek voltak.
Ahhoz képest, hogy 1:24 és bő 14éves modell a mai napig elég szép. Szerintem ma sincs miért szégyenkeznie. Nekem nagyon bejön de lehet, hogy csak a típusomádatom miatt vagyok ennyire elfogult.
Mit is mondjak nagy karos ajtózsanér. Nem mai gyerek. Viszont a beltér kifejezetten jó. Nyílván nem olyan részletes mint egy 1:18-ás de alapvetően szép.
Innen nézve se rossz. Akkori technológiákhoz képest kihozták a legtöbbet amit csak lehetett ebből a modellből. Szerintem egész esztétikus.
Hátával sincsenek bajok. Jó az összkép. Hátul sárga indexes  faceliftes lámpák. Úgy jó ahogy van.
Ebből a szögből is egy egész jó kiállású modell. Abszulút rendben van. A felnik is szépek alatta, mindenhól van tárcsafék. Manapság alap dolgok de egy ennyi idős modelltől egész jó eredmény.



Szeretem az esztétikus dolgokat és mind a modell, mind a csomagolása tükrözi, hogy ez nem egy gyerek kezébe való játszósautó. A doboz borítása az akkori idők legszebb BMW dealer dobozai  egyike. Ugyanezt kapta a kyosho illetve az akkori Klappboxos 1:43-as minichampsek is. Belül egy hungarocell bélést találunk és a legjobb benne, hogy modell döntve helyezkedik el benne. Szerintem elég ötletes megoldás de csupán erre a modellre jellemző.
Összegzés:
Arányaiban nézve szépen kivitelezett modell, de látszik is rajta 14éves gyártástechnológia. Az összkép pazar és hihetetlenül örülök, hogy véletlenül de rátaláltam. Igazi kurriózum és mára beszerezhetetlen lett. Itthon is maximum egy maréknyi modell lehet gyűjtők kezébe és ha beszerzésre adjuk a fejünket számolni kell, hogy egy jó pár év amire találunk egyet elfogadható árba. Ebayen néha kilehet fogni valamivel 10ezer felett de vagy nem postáz Magyarországra vagy olyan minősítése van az eladónak, hogy inkább nem állok le vele üzletelni. Szerintem egy remek kis modell. Aki talál jó áron mindenképp szerezze be. Megéri!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése