2016. július 3., vasárnap

G mint Gold: Autoart Mercedes-Benz G500 (Eladtam)

A Mercedes járműpalettája elég színesnek mondható. Van Coupe, Kombi, Kabrió/Roadster, kisbusz,SUV és még sorolhatnám estig, de egy típus kilóg az összes közül és ez nem más mint a G. Katonai célokkal kezdték el gyártani 1979-ben és a mai napig apró évjáratok közötti módosítást leszámítva az autó változatlan külsővel rendelhető. Természetesen ne úgy gondoljunk rá mint egy Lada Nivára, az autó az évek folyamán számos hajtásláncot kapott ami éppen a naprakész csúcstechnikát képviselte illetve képviseli és a beltér szempontjából is számos extrával fejlesztésekkel bővült az ős G óta, de ezeket leszámítva az autó érintetlen. A G nevet a Mercedes egyszerűen a Geländewagen, magyarul terepjáró szóból rövidítette. Nyilván az autó sikerességéhez nagyban hozzájárul az autó hihetetlen terepképessége, de robosztus külseje és vaskos árcédulája nem csak kifejezetten a tehetős terepezni vágyókat illetve vadászokat, mezőgazdasában dolgozó emberket vonza, hanem agresszív kinézete miatt remekül szimbolizálja társadalmi hovatartozásunkat. Így az autó az igényeknek megfelelően kezdett átváltozni. A 80-as évektől egészen a 90-es évek közepéig, végéig a motorpaletta gyengébb szívó illetve turbódízelekből, 4 és 6hengeres illetve visszabutított V8-as benzinesekből állt. Az újévezred számos változást hozott a modell történetében. Kapott korszerű közösnyomócsöves CDI motorokat illetve az igényeknek eleget téve 2002-ben a modellt már Amerikába is kapható volt. Szerintem innen kezdődött az autó hihetetlen ívelése felfelé. A V8 mellé megjelentek az AMG modellek is és mára már a G63-nál és 6x6 6kerekű pick up-nál tartunk. Így ameddig ekkora kereslet lesz rá addig a G maradni is fog a húzós ára ellenére.
Jöjjön a modell.
Elég sokáig csak egy gyártó látta meg benne a lehetőséget és ő az Autoart. A Resin modellek viszont új szelet hoztak így már van más opció G téren a GT Spirit személyében.
Alapvetően nem szerettem soha ezt a típust, de az Autoart valami csodát művelt vele. Ő még a legelső generációs dealerdobozos kivitel ami ritkábbnak mondható, így a modell jó 10éves viszont kidolgozását tekintve  hihetetlen minőséget ad.
Gyönyörűen megmunkált apróságok pélául a fellépő, a díszléc, az ajtók kis zsanérjai és a fotómaratott V8 matrica, továbbá a felni is elég szemrevaló darab. Így mindennel együtt tökéletes összhatást kapunk.
A háta szintén káprázatos. Minden apróság teljesen megegyezik az igaziéval. Teljes részletében visszaadja a modell az igazit pedig mielőtt megvettem egy hèttel előtte elmentem és szemügyre vettem egy igazit a Mercedes szalonban.
A motortér is követi ezt a minőséget. Nincs műanyaglap. Itt minden részletében kidolgozott motortömböt találunk.
A belső az valami eszméletlen. Természetesen minden kárpitozott, de az ember amint elvész az apró részletekben jön rá milyen fantasztikus modell ez. V8 felirat a szőnyegen, gyönyörűen tamponnyomott minden kapcsoló, kezelőszerv, kis poroltó hátul, a Mercedes-benz belépő-díszléc. Ha ez nem lenne elég akkor vessünk csak pár pillantást az ülésekre, hogy mennyire kidolgozott a bőr apró kis barázdái. Egyszerűen nem tudok más mondani csak annyit Autoart!
Összegzés:
A GT-Spirit szerintem Resin kategóriába egy tökéletes gyártó, de egyszerűen az Autoart a nyithatóságával megadja azt a pluszt amiért nem egy kávéház a két modell. Természetesen az Autoart ritkább, többet is kell leszurkolnunk érte, de ha szerencsével jár az ember kifoghatja korrekt áron. Tökéletes modell!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése