2016. július 21., csütörtök

Világbajnoki Rally gyökerek: OttO Peugeot 106 Rallye

Minden gyártó igyekszik valamilyen szinten kivenni részét a motorsportban. Némelyik pályaversenyeken diadalmaskodik valaki pedig a Rally-ban próbál szerencsét illetve aki minden lehetőséget megragad. A Peugeot a B csoportban elért sikerei figyelemre méltóak voltak, mert egy kis kompact feltudta venni a versenyet a nagyobb riválisokkal például az Audival vagy a Fordal és sikerült megnyerni a világbajnokságot kétszer is. Marketing szempontjából tökéletes stratégia és emiatt a 205-ös Peugeot sikeréhez nagyban hozzájárult a B csoport.   A Peugeot, hogy indulhasson gyártania kellett 200db homológ verziót, ennek köszönhető a  T16-os, méregdrága és ritka volt, de gondoltak kevésbé tehetős ügyfelekre is akik szintén átakarták élni a Rally mámorító érzését ezért 1988-ban piacra dobták a populárisabb, de szintén Rally génekkel megáldott 205-öst. Így született meg a 205 Rallye. A T16-hoz képest jóval szerényebb teljesítményű viszont a könnyű karosszériához párosítottak egy pörgös "kihegyezett" 1.3-as karburátoros motort sportvezérműtengellyel illetve dupla Weber karburátorral, így az autó 103 lóerőt tudott. Alapvetően a 103 lóerő manapság nem hangzik soknak, de a felesleges extráktól megfosztva elérték, hogy az autó 800kg alatt maradjon, egészen pontosan 794kg lett, így már nem is olyan kevés az a 103 lóerő. Fehér fényezés, fehér lemezfelni párosítása alapból dögös, de a visszafogot Rally dekor csak hab a tortán. A 106 megjelenésével új potenciális Rally alap jelent meg és ezt is megragadta a Peugeot. A 205 Rallye hajtásláncát megkapta a 106 is, így született meg a 106 Rallye. 1996-ba eljött a 106 modellfrissítésének ideje, megszületett a Phase2 és a nagy sikerre való tekinettel a Rallye sorozat folytatódott. Az 1.3-as karburátorost lecserélték egy korszerűbb 1.6-os befecskendezéses 8szepesre szinte megegyező teljesítménnyel ami 1997-ig volt kapható majd az 1.6 16V váltotta combosabb 120 lóerős teljesítményével. Így a 106 egy igazi élményató volt a javából.
Jelen modellünk egy Phase2. Sokak szemébe ez már nem annyira szép mint a Phase1, de nekem mégis jobban tetszik. Ezt a kis Francia méregzsákot az OttO adta ki elöszőr fehérben ami szintén megvolt, de sárgulása miatt fájó szívvel megváltam tőle. Ezért kimondottan örültem amikor piacra dobták a kéket.
Ránézésre teljesen megegyezik a GTi-vel vagy az S16-al egyedül talán a súlycsökkentés miatt a ködlámpa hiánya tűnik fel és a gyári Peugeot versenydekorja árulja el, hogy ez egy Rallye. Az OttO szép munkát végzett evvel a kis csöpséggel. Örülök, hogy újból kiadta.
A feneke se árul el többet az autóról. Egyedül a Rallye felirat tudatja velünk. Itt se találok kivetnivalót az összeszereléssel kapcsolatban. Jó lenne ha ez minden modellüknél így lenne.
Az autó ebből a szemszögből a legizgalmasabb. Fehér felni és a mélykék kontrasztja nagyon izgalmas összhatást nyújt. Árad belőle a Rally életérzés. Itt is megtalálhatóak a gyári versenyszínek, illetve a Rallye felirat. Gyönyörű kis gép.
A finoman szélesített sárvédőívnél kiemelnék egy kis aprócska észrevételt. Sajnos a martica simán csak rávan rakva, egy kicsit bedolgozhatták volna az ajtó és a sárvédő közötti résbe.

A beltér műgyanta létére kimondottan impozáns. Egyedül a kis apró öntési pontatlanságok eltávolitását hiányolom. Viszont amit jól megfigyelhetünt az a Rallye-ra jellemző beltérburkolatok minimalizálása illetve nincs elektromosablak viszont itt is megtalálhatóak az üléshuzaton a versenydekoráció színei.
Összegzés:
Nekem kimondottan tetszik ez a kis OttO. Temészetesen itt is előfordulhatnak pontatlanságok de alapvetően annyira elenyésző, hogy nem zavaró. Ha valaki beszerzésre adja a fejét inkább ezt a kéket ajánlom egyrészt mert olcsóbb és ennek a fényezése "időtállóbb". Nem az első törpefranciám, de nem is az utolsó, nagyon szemezek a Saxo VTS New Morning-al.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése