Valamiért mindig is vonzottak a 80-as 90-es évek japánjai, valószínűleg azért is mert akkor élte a japán autógyártás fénykorát, így amint megláttam a modellt úrrá lett rajtam a birtoklásivágy. A resin elleneseknek egy jó hír, hogy az autó fém, de valójában ugyan olyan nyithatatlan mint egy műgyanta, szóval így az anyaghasználat teljesen mindegy. Az autót élből két féle verzióban adta ki a gyártó, az egyik a Japán piacra (JDM Japan Domestic Market) készült Si névezetű, európai (EDM European Domestic Markt) piacon 1.6 16 néven ismert. A másik verzió a változószelepvezérléses VTEC SiR JDM piacon 160lóerős, EDM piacon pedig 150lóerő 1.6 VTEC elnevezésű modell. Én a legerősebb illetve ritkább VTEC mellett tettem le a voksom és amint megjelent berendeltem. Csomagolása OttO-hoz stílusra kisértetiesen hasonlító egyendoboz csak annyi különbséggel, hogy jelen esetben a gyártó adott a tömör hungarocellre így szerintem ilyen árkategóriába ez egy jó pont. Most térjünk az alanyra.
Alapvetően a modell külsőre nagyon tetszik, csak egyedül a fekete szín ami hátránya. Nem adja ki a VTEC Civicre jellemző motorháztető ívét. A lámpák nem rosszak, de nem vagyok elájulva tőle, ilyen szempontból egy OttO erősebb nála. Viszont a lökös műanyag különálló elem mint például egy autoart-nál.
A felni nekem kimondottan tetszik plusz az, hogy a B oszloptól az ablakok sötétítve vannak, kicsit feldobja az autót véleményem szerint. Tetszik az oldalán lévő gyári VTEC felirat és a díszléc a vékony piros csíkkal így alapvetően egy szépen kivitelezett modell.
Most pedig jön egy kis hidegzuhany. Amúgy hatalmas égbekiáltó problémák nincsenek, inkább a sok kis apró oda nem figyelés az ami ront az autó összképén. Ilyen például a hátsólámpán lévő Civic felirat. Sajnos nincs középen és ebből adódóan kicsit bután néz ki, de ez még felejthetö lenne ha nem lenne más baki.
Idegesítő apróságok #2 a túlságosan kilógó kipufogó. Csupán ennyi? Ááá dehogy....
Idegesítő apróságok #3 nem elég, hogy kilóg, de lóg mint a kutyatöke. Mintha a kipufogót tartó gumibakok elfingták volna magukat. Csak ennyi? Várd ki a végét...
Idegesítő apróságok #4 a narancsbőr színdróma. "De ez csak a motorháztető". Ülj le szedek levest....
Szóval a tető is narancsbőrös ami nappalifényben látható igazán. Mondjuk egy sima vitrinben nem látható.
A beltérrel konkrét bajom nincs. Mondjuk itt is találtam egy aprócska kis bibit, de ez csak inkább azoknak tűnik fel akik avatottak Honda téren. Ez a kis hiba az óracsoport sima egyszerű Civic a VTEC-é sajnos más.
Talán ez az autó egyetlen pontja amin nem találok fogást, valamivel szebb mint az OttO.
Összegzés:
Az elgondolás tökéletes a kivitelezés nagyon hanyag. Mucsi Daciája jut róla eszembe a papírkutyákból. Újból össze kell rakni, hogy ez egy jó autó legyen. Az ötlet a csomagolás illetve a nyithatatlan norev színtű árazás dicséretes lenne ha tényleg nem lenne ennyi minőségi probléma. Reméljük a piros változattal javul majd a minőség.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése