Amit érdemes tudni az E9-ről. Az autó a 6-os BMW-k őse, egy igazi sportos coupé ami egy lépcsőshátú helykínálatával ér fel, és kimondottan sportos volt nem hiába hívták Porsche gyilkosnak. 1968 és 1975 között gyártotta a BMW közösen a Karmann-al. A CSL 1972 májusában jelent meg az Európai Túraautó Bojnokság homológautója volt és csupán 1265db készült belőle. A CSL a CSi egy könnyített változata volt, így az autó a fogyókúrának köszönhetően sokkal dinamikusabb és könnyebben kezelhető lett. Az autó kereken 200lóerőt tudott 7,5 másodperces gyorsulással 100-ra és 214km/h végsebességgel mindezt 1972-ben. Lássuk be ez a mai autók között is szép teljesítmény. 1975-ben a gyártás befejeződött és átadta a helyét az E24-es 6-os szériának.
Az E9-es szériát két gyártó adta ki 1:18-as méretarányban. Az egyik a jelen írásom alapjául szolgáló minichamps illetve az Autoart.
Eleje igazi 70-es évek BMW-je, egyik legszebb BMW a számomra. A minichamps alapvetően szép modellt hozott össze, de volt szerencsém Autoart-hoz is élőbe így nem leszek elfogult a modellel kapcsolatban. Alapvetően ez a minichamps egy mutatós gusztusos kis modell, de ha mellé raknánk egy Autoart-ot szembeötlő lenne a különbség az orr rész kidolgozottsága terén. Kicsit gyengébb minőségűek a fényszóró és egyéb apróságok, de alapvetően ennek a modellnek sincs szégyenkeznivalója.
A felni nekem kimondottan tetszik ezekkel a ballonos gumikkal az oldalkopoltyú is aránylag szép és a CSL felirat is teljesen rendben van, szép kis modell.
Nagyon szépen futnak a hézagok, ennél a modellnél is remek összeszerelést végzett a minichamps, mint a vele egykorú járgányaikkal. Ami rengeteget dob rajta az oldalán futó fekete csík benne a 3.0CSL felirattal. Szóval jó kézbevenni nézegetni, mert ma már csak árnyéka önmagának. Elindultak ők is a nyithatatlan illetve részlegesen nyitható modellek kitaposott útján.
A fara is elég szemrevaló igaz a lámpák az akkori trendeknek megfelelően kidolgozott, de ezt se tekintsük hanyagságnak, csupán csak az idő múlásának.
A gyomagtér kidolgozása remek lett. A torony fölötti fekete kis sapkák, a kis tárolórekesz és a szőnyeg is tökéletesre sikerült plusz körbe a festett szigetelőkéder is nagyon impozáns.
A műszerfal és a beltér szerintem kimondottan tetszetős és a faelemek minőséginek hatnak. Kedvenc elemem a CSL-ekre jellemző sportülések erre se lehet panasz. Az óracsoport a és a versenykormány már csak hab a tortán.
A végére tartogattam a legszebb részét az autónak, a soros 6hengeres már befecskendezéses erőforrást. Rengeteg szép BMW-m van a minichamps-től, de ennek a motortere viszi a pálmát. Talán egy-két apróság buktatná le, hogy nem egy igazi motortérrel állunk szemben és az talán a zsanér. Apró kis plakettek, élethűen kidolgozott torony, az apró csövek, a ventillátorlapát és még sorolhatnám, de kép magáért beszél.
Összegzés:
Az E9 egy gyönyörű modell az Autoart-tól nem sokkal marad el, így nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy a minichamps is tökéletes munkát végzett. Mostmár újból kapható ami sajnos az Autoart-ról nem mondható el, egyedül a 40ezer Ft feletti vételára postával ami eltántoríthatja a vásárlót, viszont megéri várni egy kicsit lesz ez még 30 eleje postával a nagyobb dealereknél véleményem szerint.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése