Viszont ez valami más ugyanis a GTS-ből csupán 700 példányt tervez a BMW gyártani én pedig gerjedek az ilyesféle kis szériás változatokra.
Ha már itt vagyunk ejtsünk pár szót az M4 GTS-ről.
Ha azt nézzük a BMW-nél már hagyománnyá vált a csúcsmodell egy könnyített mégis erősebb változatát limitált szériában kiadni. Ez a történet az E46 M3 CSL-el kezdődött, de nem. Már az E36 M3-ból is létezett a GT vagy például a gyengébb, de amerikai piacra szánt LTW. Továbbá ne feledkezzünk meg az E30 M3 izmosított DTM homológ Sport Evo-járól sem. Az M4 GTS lett szerintem az eddigi legdurvább fejlesztése a BMW-nek. Az E92 M3 GTS 30lóerős növekedése eltörpül a mostani 69lóerős növekedéshez képest. Ugyan a súlya nem csökkent annyira vészesen, így szerintem ennek is tudható be a nagyobb teljesítmény növekedés. A 431 helyett már 500 lóerővel gazdálkodhat az ember ez pedig 4,1 másodperc helyett 3,8 másodperc a 0-100-as sprint és természetesen hátsókerékkel ahogy az egy vérbeli BMW-hez illik. Végsebessége 305 km/h és 7perc 28 másodperces köridőt futott a Nürburgring Nordschleifén. Az autón számos karbonszálas alkatrészt használtak fel, ilyen például a hátsó spoiler a csomagtérfedél és az ülések váza. Az M4-nél a karbon-kerámia féktárcsák például felárasak a GTS-nél az alapfelszereltség része. További újtás a vízbefecskendezés ami sokkal nagyobb töltőnyomást eredményes ezáltal javítja a motor teljesítményleadásának képességét továbbá ami nem elhanyagolható növeli a motor élettartamát röviden és tömören.
A kis kitérőnk után térjünk vissza a modellre. A kérdés jogosan merül fel mindenkiben, hogy vajon megéri-e befektetni azt a többlet összeget amit a minichamps kér a GTS-ért. Viszonyitás képpen egy kis rögtönzött árlista:
Paragon: M4 80€ a BMW szalonokban
GT Spirit: Alpina B4 BiTurbo 27.000Ft +3000 posta
Minichamps: M4 GTS 119€ +10€ posta
Akkor nézzük is mit tud a jelenleg kapható legdrágább M4.
Az eleje elég markáns, határozott, nagyon tetszik a fekete vese, a szín is elég pazar, de valljuk be lenne min javítani. Ilyen árkategóriában már dukálna egy rendes rácsozás a légbeömlőknél illetve a veséknél se ártott volna egy kis átláthatóság. A lámpák szerintem a GT Spirit esetében szebbek, de talán valamivel jobb mint a Paragon féle.
A feneke véleményem szerint lényegesen jobb mint az eleje. Lehet látni az OLED hátsólámpák formai kivitelezését is valamennyire, egyedül talán amibe bele lehetne kötni az a kicsivel hangsúlyosabb kipufogó illetve a felirat, ami már ilyen árkategórában dukálna a fotómaratott kivitelezés.
A felni egészen jó. A sziluett is viszonylag rendben van, bár ilyen árkategóriában azért a minőségibb részletesebb kivitelezés valahol az Autoart és a "békebeli" Kyosho szintje között.
A motorháztető az autó egyik kivánatos eleme, de mit ér a szép tál ha üres. Az 1M Coupe pofáraesése után tanult a minichamps és rájött, ha valamit pofátlan árba akar adni és nem műgyanta ahhoz igen is dukál egy motortér. Alapvetően nem rossz, van benne egész jó tapintású karbon toronymerevítő. Viszont szerintem gyengébb még a Paragonnál is.
A baki itt is fellelhető úgy mint a GT Spirit LB performance M4-esnél. A tető színrefújt pedig fekete karbonhatásúnak kellene lennie. Ez sem egy szívderítő dolog, de egy jó makettes bármikor pótolni tudja.
A beltér az valami kritikán aluli az árához képest. A Welly jobb napjaiban képes ilyen szintet elérni. Kárpitozott maga az autó, de az se az Autoarthoz mérten minőségi kivitelezés csupán legyen, hogy magasabb árkategóriába lehessen pozicionálni. Az üléseken az ///M-es matrica siralmas. A váltógomb kiábrándító és mivel ezen nincs az ajtókarpitom fogantyú a súlycsökkentés miatt ezért egy kis szövetből készült kis pánttal húzzuk be az ajtót ha már beültünk. Itt jeleneseben ilyenről szó sincs csupán egy hanyag vízmatricát találunk.
Összegzés:
Hanyag modell horribilis áron. Aki most akarja beszerezni azt óvva intek tőle és tanuljon a hibámból. Ugyan viszik mint a cukrot de ez ne tévesszen meg senkit. Tudja a minichamps, hogy ez egy különleges kivitel viszont pofátlanul hülyének nézi a gyanútlan vásárlót ezért majd ha későbbiekben 25ezer körül lesz az ára akkor talán érdemes elgondolkozni rajta. Jelenlegi 4-es/M4 sorrend a következő
1. GT Spirit és holtversenyben a paragon és a minichamps, talán azért lenne a második a paragon mert ők kevésbé pofátlanok az árral.
Pozitívum
+Senki sem hozta még ki
+Korlátozottan de nyitható
Negatívum
-Irreális ár
-Játékautós alváz
-Hanyag beltérkidolgozás
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése