Pár szó erejéig viszont térjünk magára az autóra is.
A Porsche 901 vagy más néven Ur911 1964-ben gördült le a gyártósorról 2liter léghűtéses boxer 6 hengeres motorral ami 130 lóerőt tudott és végsebessége 210km/h volt. Az autóból csupán 82darab készült mert a Peugeot beperelte a Porschét, hogy az ő számformátumukat használja vagyis a két szám között a középső 0. Ezért a huzavonát elkerülve 1965-re a Porsche 901-ről 911-re változtatta a típus nevét.
Térjünk vissza magára a modellre. Az első kézbevétel ha lehet mondani sokkoló volt annyi kidolgozott részlet van magán az autón, hogy egy komplett délutánnyi vizslatás után is tud újat mutatni. Igazából ennek a minőségnek a bemutatásához már a szavak, de még a képek is lehet, hogy kevesek lesznek, de igyekszem szemléltetni.
Kezdem is az autó elejével. Egy amit tudni kell ez a modell közel 1400 alkatrészből áll így ha csak a negyedét be tudom majd mutatni már az is hatalmas teljesítmény lenne. A lámpák valami eszméletlenek plusz a sárga ködlámpa is mintha egy fricska lenne a franciáknak, mert akkoriban ez volt a megszokott. A lökháritón például az ütköző rendes fém továbbá az index melletti szellőzőnyílás is, de még az ablaktőrlő amiben a kis gumit is megtaláljuk. Szóval minden részletében kompromisszummentesen élethűen visszaadja a modell az igazit, de még csak most jön a java.
A csomagtartó pont mint az igazié az utolsó részletig. Nagyon finom tapintású szőnyeg alatt várnak még ránk izgalmak, de nézzük csak meg a csomagtér ajtó karjait. Teljes egésszében olyan mint az igazin nem egybeöntött kar, ilyen apró részletekre is odafigyelnek.
Na itt aztán van minden ami szem-szájnak ingere. Van egy teljesértékű pótkerék ami természetesen itt is fém. Üzemanyagtank számos kábel és csövek, tornycsapágy, de még apró csőbilincset is találunk amik a megszólalásig megegyeznek az igaziéval.
Amit megakartam még itt mutatni az a kis szellőzőrács, és ez nem valami színrefújt kis műanyag elem természetesen ez is fém és csak a fotózáskor vettem észre ebből a szögből a kis aprócska ablakmosó-spricniket. Ennek anyagát sajnos nem tudom, nem csodálkoznék ha ez is rendes fém lenne mindenesetre ez is teljesen különálló alkatrész.
Aprócska fém antenna...
Ami természetesen funkcionális.
Nyitható tanksapka-fedél, amibe nem az a zseniális, hogy nyitható mert ezt számos Paudi is tudja, hanem, hogy van benne kihajtható bőr amire rátudjuk tenni a töltőpisztolyt anélkül, hogy a fényezést megkarcolnánt. Továbbá láthatjuk a kis tanksapkát ami szintén elég élethű és nem csodálkoznék, ha az is fém lenne.
Az összetéveszthetetlen 911 sziluett ami a mai napig nagyjából változatlan, csak meghízott. A fényezése az valami eszméletlen. Pont azt beszéltük Danival, hogy sajnos sok új autónál nem tudják hozni ezt a szintet. Egyszerűen bárhonnan nénzi az ember tükörsima. A többi képen sajnos nem említettem meg a tükröt, mert egyszerűen minden képnél van egy adott funkció vagy érdekesség. Hihetetlen, hogy mennyire szépen kivitelezett kis króm, fém alkatrész. A díszlécek is szeritem fémből készültek, de ha nem is engem a CMC megvett mert annyira szépen kidolgozott. A másik amit beszéltünk Danival, hogy az autó milyen jól mutat dísztárcsa nélkül is amit a most következő képeken meg is mutatok....
De ne olyan gyorsan. Nézzük csak meg közelebbről. Eszméletlen szerintem ez a kidolgozottság. Amióta megvan és csak ránézek a dísztárcsára mindig elgondolkodom, hogy hogyan is csinálhatták az emblémát. Egyettlen tippem van csak a gravírozás, másra egyszerűen nem tudok tippelni.
Íme dísztárcsa nélkül. Jogosan merül fel mindenkiben a kérdés, hogy hogyan is rögzítjük. Én is sokáig nézegettem mielőtt ráraktam volna, de a megoldás rém egyszerű. Mágneses. A kereket most nem szedtem le sajnos és ezt két lépésben indokolnám. Az első, hogy amint megjött leszedtem a kerékcsavarokat, mert kiváncsi voltam. A leszedéssel nem is volt gond, csak amikor próbáltam visszarakni és csipesszel ovatosan belerakni a "kerékkulcsba" véletlenül túl erősen fogtam rá a csipesszel és elrepült az egyik kis kerékcsavar. Szerencsére volt egy olyan érzésem az asztalnál, hogy ne álljak fel és ez volt a legjobb döntés mert valamiért az ölembe pottyant így mégegyszer nem kisérletezem vele, mert majdnem kiszáradáshoz vezetett az a 4liter folyatdék amit izzadság formájában kiadtam magamból amire megtaláltam. A második pedig, hogy annyira szépen kisütött a nap, hogy félő volt így is, hogy nem tudom befejezni a képsorozatot. Viszont annyit elárulnék, hogy a féktárcsa valmi szédületes és a féknyereg, sajnálom, hogy nem tudtam megmutatni. Továbbá mégegy kis részlet amit eddig 1:18-nál nem láttam még az a kis szelep. 1:12-es modelleknél már megszokott, de nekem ebben a méretarányban mondhatni még új.
A beltér is káprázatos, főleg az anyaghasználat. Mindenhol bőr illetve szövet egyvelegével találkozunk. A kormány és a műszerfal faberakása piszkosul ott van a toppon és a kis rádió csak hab a tortánt. Persze mit érne az egész funkcionalitás nélkül?....
Lehajtható napellenző benne egy kis tükörrel, plusz az üléstámla is dönthető. A másik érdekesség, hogy nem tudom milyen bőrt használnak, de egyáltalán nem elnagyolt a bőr textúrája a barázdák teljesen arányosak.
Ezért választottam ezt a színt. Nagyon jó a beltér illetve a fényezés közötti kontraszt.
Az autó fara is gyönyörűen kivitelezett munka. A lámpák a díszlécek a lökháritó ütközői mind mind a legmagasabb fokon kivitelezett. A motortér pedig egyszerűen fantasztikus. Válalkozószelleműek ki is vehetik, de körülbeleül olyan hosszú procedúra mint az igaznál és csak érdekesség képpen csatolok egy képet.
Ő lenne az autoart 911-ese. Ők is remek modelleket gyártanak, de érezhető a különbség, pedig árban egetverő diferencia nincs.
Egy másik kis apróság a hűtőrács. Teljesen fém és kivitelezése pont olyan mint az igazin.
Modellnél még ilyet se tapasztaltam. Rendes díszléc és a hátsó szélvédőt rendes gumikéder foglalja körbe a hátsó szélvédőt.
Az alja teljesen élethű, a kipufogódob, a leömlő, a csövek, a rendes fém éltengelyek, a váltó és a váltótartóbak. A lengéscsillapító teljesen funkcionális.
Elől is ugyanez a helyzet. Kormányösszekötő, lengőkar, stabilizátor stb. Ja és mielőtt elfelejteném az alja is fém.
Összegzés:
Ennél a modellnél csalódás nem ér minket! Minden részlet a legkifinomultabban van kivitelezve. Mindenkinek csak ajánlom.
Pozitívum:
+Kidolgozottság/ár arányban kimondottan kedvező
+Minden részlet teljesen kidolgozott
+Kiváló amyaghasználat és anyagminőség
+Elsőosztályú fényeséz
Negatívum:
-Próbáltam összeszedni a gondolataim, de nem tudok mibe belekötni talán a magyar viszonylatban magasabbnak mondható ár, de ennél a modellnél ez is relatív
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése