2016. október 7., péntek

OttO termék aranyárban: BoS Audi V8

Az Audi kicsit megkésve dobta ki saját zászlóshajóját 1988-ba. A 80-as évek végén rájöttek, hogy érdemes lenne beszállni a ligába a nagyok közé. A BMW és a Mercedes nem vette komolyan a fenyegetést, de végül az Audi nagyot robbant ugyanis nem csak, hogy betört a kategóriába, de ő volt az egyetlen aki alapból összekerékhajtással kínálta portékáját míg a konkurenciánál ez még opcinálisan se volt elérhető. Az Audi V8 alapját igazából a 100/200-as Audi adja ami önmagába is egy hatalmas dög, de a 200-astól kezd úgy igazán megcsapni minket a luxus szele a V8 pedig egy teljes mértékben luxusautó. Előszöris hiába a gyökerek, hasonlít az alapra, de csak az akkori Audi arculat miatt. Teljesen más a lökhárító mind elől illetve hátul a lámpákig bezárólag. A motorháztetlő a hátsó csomagtérajtó és a legfontosabb amiben eltér az maga a hajtásláncok. Mivel az autó egy magasabb osztályba lett pozicionálva, így már indokoltá vált a konkurenseknél is megszokott V8-as erőforrás beépítése. Az autó tervezésekor a 200 utódjának szánt 300-ast akarták neki adni, de mivel egy mérföldkőnek számított és ez volt az első V8-asa így kézenfekvő volt a név. Természetesen az Audi saját fejlesztése és a blokk érdekessége, hogy az első 3.6-os változat konkértan két 1.8-as 16szelepes GTi Golf motorjának házasságából született meg. A későbbi 4.2-es már egy teljesen új fejlesztésű motor volt. A 80-as években az Audi elég sikeres volt a versenysportban így meglepő, de az Audi a V8-al indult a DTM-ben. Az E30 M3 illetve a 190E EVO mellett egyedül csak az Opel Omega EVO500 volt aki akkora behemót volt mint ő. 1990-től egészen 1992-ig versenyzett ugyanis csaltak a főtengellyel így az eleve nehéz autót még bűntetősúlyokkal is tovább kényszerültek rontani, így egyértelmű volt az Audi kilépése.

Most pedig jöjjenek az adatok:
A gyártás lezdetén még "csak" a 3.6 literes 32szelepes motorral forgalmazták 1991-ben csatlakozott a 4.2 literes szintén 32 szelepes motor a palettához és itt ki is merült
Számokban összefoglalva:
3.6
250lóerő és 340Nm nyomaték
Gyorsulása autómatával 9,9 másodperc míg kézi 5 fokozatúval 7,6 másodperc állóhelyzetből 100-ra.
Végsebessége autómatával 232km/h kézivel pedig 244km/h
Ennek a motornak másik érdekessége, hogy 1988-as megjelenésétől egészen a gyártása végéig 1993-ig elérhető volt.
4.2
Teljesítmény 280lóerőre és 400Nm-re emelkedett.
Gyorsulása kézis 6 sebességes váltóval 6,8 másodperc míg autómatával 7,6 másodpercet vett igénybe.
Végsebessége 250km/h.
Most pedig rátérünk a modellre. Gyártója a BoS vagyis inkább nevezzük csak OttO-nak amit külön a ModelCarWorld gyártat magának az OttO segítségével és természetesen elég jól árasítja, így látható is, hogy nem igazán kapkodnak utánuk. Maga a doboz belseje ugyanaz a gagyi porózus hungarocell mint az OttO-nál sőt maga a doboz kartonja is terljesen megegyezik avval a különbséggel, hogy az OttO-é fehér a BoS pedig fekete. Ilyenkor joggal teszi fel magába a kérdést az ember, hogy vajon érdemes-e megvenni. Nos ez engem is elgondolkoztatott mivel így az OttO-nak már megvan az öntőforma nem kizárt, hogy kiadja ő is olcsóbban, amire már volt példa az A Corsa GSi esetében.
Az autó amúgy meglepően jó ahhoz képest, hogy ez egy OttO. Mondjuk a lámpák kidolgozása magában foglalja az OttO jegyeit így csalódásra nincs okunk. Szép a fotomaratott V8 illetve Audi embléma is szóval jó az összhatás.
A fara is kimondottan jó itt is megtalálhatóak a gyönyörű tipusfeliratok. Az autó mondhatni egész farát kitöltő lámpa is OttO-ra jellemzően minőségi, így azt mondhatom, hogy maga a kivitelezés teljesen rendben van.
Hatalmas limuzín sziluett. Őszintén nekem ez az Audi formavilág áll legközelebb a lelkivilágomhoz. Korhoz hű BBS felnikkel jól belehet határolni az autó korát. A korabeli 7-es illetve 8-as BMW-ket is szerelték evvel a garnitúrával.
A beltér abszolut átlagos. Mondjuk a faberakás szerintem kimondottan jóra sikerült. Ettől függetlenül teljesen OttO a kidolgozása szóval nem nyújt sokkal többet. Mondjuk egy műgyantánál a beltér csak másodlagos.
Összegzés:
Maga az autó teljesen rendben van és rendben is lenne ha az ár az OttO szintjén lenne. Szóval aki egy magasabb minőséget keres műgyantából az OttO-tól feljebb az nem a BoS modelljeiben fogja megtalálni számításait. Egy OttO-t típustól függően 25-28ezerig terjedő összegért lehet megkaparintani míg a BoS 100-120€ amire még rájön a posta és kikell hangsúlyozzam, hogy a csomagolás is teljesen megegyezik. Szerény véleményem szerint az európai márkák beszerzését én mindenki helyébe kétszer átgondolnám mert ahogyan írtam az A Corsa esetében az OttO részéről már megjelent olcsóbban illetve piros lévén nem sárgul be mint a BoS fehér. Ajánlom magát a modellt, de félő, hogy ezt a V8-at is majd viszontlátjuk az OttO kínálatában.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése