2017. január 18., szerda

Egy erős kettes: Volkswagen Golf II G60 Limited OttO

A kettes Golf egy elég sikeres széria volt. Létezett belőle polgári fapados CL, GL. Létezett ismozított 8szelepes GTi később pedig 16szelepes majd a G60-al véget is ér a paletta.... Sokak szeint. Létezett egy kis szériában gyártott számszerint 71 darabos széria a Volkswagen MotorSport által kezelésébe vett G60 Limited. A név sokat nem sejtet ugyanis voltak különkiadások péládul létezett Fire&Ice G60 is, de ez nem csak egy felszereltségi szintre tejedt ki. A G60-asok 8szelepes G feltöltős motorok voltak. A Volkswagen MotorSport ezt kicsit továbbgondolta. A 16szepes GTi motort vették alapul és erre rakták a G feltöltőt, de itt még nem állt meg a történet, kapott Synco vagyis összkerék hajtást. Az autó kívülről összekeverhető egy igényesen megépített mezei 5 ajtós kettes 16szelepes GTi-vel. Kapott egy aprócska kötényt, kék hűtőmaszk-keretet és MotorSport logóval, szimplafényszóróval, USA elsőlökhárítót beépített indexbúrával, egy egyedi feketés sötétszürkés színt hátul pedig sötétített lámpabúrát és a kis MotorSport logót. Tettek alá egy gusztusos korhű BBS felniszettet belűl pedig komplett fekete bőrkárpitot.

Adatok:
1781 köbcenti, 4 henger, G feltöltős, DOHC 16szelep, összkerékhajtás
210lóerő
Gyorsulása 6,7 másodperc
Végsebessége 230km/h

Az OttO érzi miket kell kiadni, bár sajnos ez a G60 Limited nem mondható  sikerszériájának. Nagyon sokáig szinte senkinek sem kellett és szerintem ez a ritkaságának és kevésbé ismertségének tudható be holott szerintem egy nagyon jó kis modell.


Előlről egy sokványos kettesnek tudható be első blikkre pedig vannak rajta azért ismertető jelek. Ilyen a kék hűtőmasz kerete, a fekete embléma ami egységes feketéve teszi a hűtőmaszkot, az USA lökháritó illetve a kis koptató, MotorSport logó. Az autó másik érdekessége a szimpla fényszóró. A GTI-k, G60-asok alapból duplával jöttek ki kivéve a Rallye. Egyszóval az eleje nagyon jó összhatást kelt. Arányosabb mint a Norev féle.


Oldalról egy mezei kettes. Eleve szeretem ha több az ajtó így ezt a modellt nekem találták ki. A felnit leszámítva elég átlagos kis 2-es, maximum a tetőspoiler és a koptató sugall többet a kelleténél. Kimondottan tetszik ez a modell. Egy igazi sleeper.


A felni az egyik legkedvesebb részlet az autón. Korhú kétrészes BBS ami manapság újból divtba jött, szépen kivitelezte az OttO, nekem jobban tetszik mint ami a Noreven van.


A háta is nagyon átjön. Egyrészt a sötétített hátsó lámpa egységessé teszi a kaszni szinével, másrészt nem mentek drasztikus módositások végbe ami feltünővé tenné. Itt is csak a MotorSport embléma utal csak arra, hogy ez nem az átlagos kettes.




A beltér gyanta modelleknél nem egy kardinális kérdés mert a nyithatatlansága miatt apró részletekig nem kell kidolgozni. Ettől függetlenül szerintem kimondottan jó lett. Kifejezetten szép lett a bőrbelső.

Összegzés:
Az OttO féle kettesek nekem alapvetően nagyon tetszenek, ezen kívül van még nekem egy Fire&Ice kivitel amivel a Norev kettesemet pótoltam. Összességében egy remek modell, érdemes rá beruházni.

Pozitívum:
+A piacon kapható egyetlen 5ajtós kettes
+Kidolgozásra kifejetetten jó
+Legritkább kivitel

Negatívum:
-Lassan 3 éve, hogy kiadta az OttO így már nem terem minden bokorban
-A csomagolása ugyanolyan gagyi mint a többinek

Mit vehetek az árán?
Az ára jócskán felment 100€ felett kezdődnek. Ennyiért már van Autoart, GT Spirit is szép számmal.

Kinek ajánlom?
Aki szereti a kis szériás csúcsmodelleket és a kettes se áll távol tőle az egy remek modellt vehet, továbbá VW fanok gyűjteményéből sem hiányozhat.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése