Nagyon úgy festett, hogy GT Spiritből várhatjuk a az M4-est mert elsőnek az M435i később az Alpina B4 jött. Utána elhúzták előttünk a mézesmadzagot egy Liberty Walk M4-el karbontetö nélkül és ezután jelent meg az M435i M Performance. Ennél a pontnál tettem le az M4 Projektről, de hirtelen a semmiből megjelent a fehér M Performance ami ugyan tetszett, de valamiért nem akartam mégegy fehér 4est, és jól is döntöttem. Nem sokkal rá megjelent az érdekes naracssárgának írt M Preformance M4. Na ezen a ponton jött el az én időm, meg is vettem.
Mielőtt belecsapnánk a közepébe egy pár szó az autóról.
Az M4 2014-ben jelent meg, de már 2013 szeptemberében bemutatkozott a nagyközönség előtt.
Szakítottak a V8-as előd M3 erőforrásával és 6 hengeres 24szelepes duplaturbós motort álmodtak bele a mérnökök.
A motor az S55B30 kódnevet kapta és ezt a 335i-kből ismert N55-ös nem egész 3literes motorcsaládból fejlesztettek ki ennek az elödje az N54 volt ami a 306lóerős 335i-kből ismert. Ezeknek az alapja pedig az M54 volt ami az E46 330i vagy az E39 530i-kből ismert legendásan megbízható 231 lóerős erőforrás volt.
Adatok terén az M4 az alábbiakat tudja:
M4
2979 köbcenti, soros 6 henger hosszában beépítve, DOHC 24 szelep dupla-turbó
431lóerő és 550Nm nyomaték
Gyorsulása kéziváltóval 4,3 másodperc 7sebességes DCT-vel 4,1. Végsebessége 250km/h-nál korlátozva van.
M4 Competition Package
Minden megegyezik csupán a teljesítménye nőtt 450 lóerőre
Gyorsulása 0,1 másodpercet javult, végsebessége 250km/h korlátozva
M4 GTS
Itt is maradt a motor igaz pár módosítással.
Teljesítménye 500 lóerőre nőtt nyomatéka pedig 600Nm-re.
Gyorsulása 3,8 másodperc lett végsebessége pedig 305km/h
Az autó riválisai:
-Mercedes-Benz C63 S Coupe AMG
-Audi RS5
-Jaguar F Type R
-Maserati GranTurismo
A kis kitérőnk után vissza a modellhez.
Nem mondom, hogy a fehér unalmas lenne azokkan a baró ///M-es csíkozásokkal, de két érvem is szólt a narancs mellett, az egyik, hogy olcsóbb volt, a másik, hogy nekem izgalmasabb ez a szín. Alapvetően az M Performance előlről a gyári koptató feketére való fényezésére, a fekete vesére és a lippére vagyis toldatra terjed ki amit elég jó minőségben kivitelezte a GT Spirit. Továbbá ami még tetszik nagyon azok a fényszórók, az összes M4 közül ennek a legszebb.
A másik amire kitérnék az a szép rácsozás ami szinte Autoart minőséget kelt. A Másik meglepetés a számomra, hogy a vese mögött is látszódnak azért dolgok, nem csak simán beleragasztották őket "jól van az úgy" címszóval.
Oldalról is gyönyörű. Szépen kivitelezett kopoltyú, gyönyörűek a felnik a féktárcsák és az M Performance küszöb se maradhat el.
A háta is nagyon tetszetős. Szépek a lámpák a karbon spoiler a csomagtérajtó. Jól néz ki az M4 felirat, nem tudok rá mást mondani csak, hogy szép munka.
Ahhoz képest, hogy nem nyitható talán ennek van az összes közül a legszebb beltere pedig hangsúlyozom, hogy műgyanta modell!!
Nézzük az árakat jelen állás szerint (2017 január)
Paragon M4 85€ postával
GT spirit M4 M performance ~95€ postával
Minichamps M4 GTS ~125€ postával
Összegzés:
Nos 2017-re idáig jutottunk, hogy bátran kilehet jelenteni, hogy egy adott típuson belűl igen, lehet egy nyithatatlan, műgyanta a legjobb. Árba majdnem a legolcsóbb pedig a legjobb. Most nem tudom, hogy ennek örülni kéne vagy sírni ezen, de sajnos ezek tények.
Pozitívum:
+A piacon kapható legszebb M4
+Szinte a legolcsóbb
+Több féle színvariáció
Negatívum:
-A karbonozott elemek fóliázásával akadhatnak apró gondok
Mit vehetek az árából?
Egy gyengébb Paragon M4-est biztos, sok féle OttO-t vagy esetleg Norevet, de házon belül is találunk még remek modelleket.
Kinek ajánlom?
BMW fanoknak közelező illetve azoknak akik keresnek egy igényes M4-est!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése